Gå til innhold

Hestefolk, se her (video m/løpsk hest)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man vite at denne hesten ble bitt av et insekt, og hvaslags insekt kan det ha vært som skapte en slik reaksjon? Har bare aldri opplevd noe lignende og lurer på hvordan det i det hele tatt er mulig å stille denne "diagnosen". Hesten kan jo ha blitt bitt en time tidligere, ingen kan vite om den ble bitt i det øyelblikket den løp ut. Noen som har opplevd selv at hest har løpt ut pga insektbitt?

https://www.ostlendingen.no/dyrehistorier/hamar/nyheter/her-mister-leslie-kontrollen-over-den-lopske-hesten-deretter-krysser-den-vegen-og-dundrer-rett-inn-i-naboens-hage-med-nevoen-som-passasjer-i-vogna/s/5-69-439196

Anonymkode: 70137...7f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje fordi man ser insektet summe rundt hesten rett før den "går amokk"? Hestebrems f.eks biter veldig hardt og kan gjøre hester fullstendig hysteriske. Min gamle hest ble bitt av hestebrems engang mens jeg satt på og den fikk fullstendig panikk. Den ble skikkelig redd bare den hørte lyden av dem ved seinere anledninger.

Når det er sagt så syntes jeg det er uforsvarlig at denne kusken og passasjer ikke hadde på seg hjelm.

• Liker 3
Skrevet

Hester er utrolig følsomme, så hvis det er en hestebrems som har bitt den skjønner jeg godt at det klikket for den. En hest kan kjenne at en flue lander på ræva dems i en storm, så da kan man jo tenke seg hva et bitt fra et ganske kraftig insekt kan gjøre. 

Anonymkode: a6b57...144

Skrevet

Hester er flyktdyr og skvetter lett til og løper ut. Det har vel de fleste som driver med hest opplevd. Det trenger ikke å ha vært et insekt, kan også ha vært en rar skygge, en plastikkpose som flagra eller hva som helst egentlig, men regner med kusken så insektet siden han sa det var det da :) 

Anonymkode: 5c472...941

Skrevet

Hehe skulle så klart stå "fluktdyr" 😝

Anonymkode: 5c472...941

Skrevet
1 hour ago, Sirah said:

Kanskje fordi man ser insektet summe rundt hesten rett før den "går amokk"? Hestebrems f.eks biter veldig hardt og kan gjøre hester fullstendig hysteriske. Min gamle hest ble bitt av hestebrems engang mens jeg satt på og den fikk fullstendig panikk. Den ble skikkelig redd bare den hørte lyden av dem ved seinere anledninger.

Når det er sagt så syntes jeg det er uforsvarlig at denne kusken og passasjer ikke hadde på seg hjelm.

Løp hesten din ut slik som den på videoen? Har bare aldri opplevd dette selv og har ikke hørt om noen andre som har opplevd det heller, før nå. Trodde nesten det var en myte. Men hesten på videoen hadde visst ikke gjort noe slikt på 12 år så et eller annet helt uvanlig har jo skjedd. TS

Skrevet
På 2.9.2017 den 14.52, AnonymBruker skrev:

Løp hesten din ut slik som den på videoen? Har bare aldri opplevd dette selv og har ikke hørt om noen andre som har opplevd det heller, før nå. Trodde nesten det var en myte. Men hesten på videoen hadde visst ikke gjort noe slikt på 12 år så et eller annet helt uvanlig har jo skjedd. TS

Min hadde ikke vogn da, men ja, den fikk panikk og løp sin vei. Hester er jo fluktdyr og blir de skikkelig skremt så løper de først og spør etterpå for å si det sånn 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...