Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som er uføretrygdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor / hvorfor ikke?

Anonymkode: dd991...88f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, fordi jeg er det selv. Hadde blitt gal av å gå oppå noen andre hver dag. 

Anonymkode: 10038...654

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men vil en frisk og rask mann ha deg?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ifølge mange på KG så er det mange som jobber som sliter og har det verre en de uføre fordi de "bare må på jobb hver dag uansett hvor jævlig det er og hvor jævlig de har det", så det er visst ikke sånn at dersom hun ikke vil være med en ufør mann så er det kun friske og raske igjen.

Anonymkode: 4fc14...b77

Skrevet

Ser fordelene, avhengig av hvorfor personen er ufør da. Da kanskje man kan komme hjem til middag noen dager, noen av husoppgavene gjort, skittenvasken gjort.Hadde ikke vært det kjipeste å komme hjem til

Anonymkode: 96932...c24

• Liker 3
Skrevet

Selvsagt, forlater selvsagt ikke samboeren om hun blir ufør.

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser fordelene, avhengig av hvorfor personen er ufør da. Da kanskje man kan komme hjem til middag noen dager, noen av husoppgavene gjort, skittenvasken gjort.Hadde ikke vært det kjipeste å komme hjem til

Hun er ikke frivillig hjemmeværende, hun er syk....

Anonymkode: 5436e...516

• Liker 5
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hun er ikke frivillig hjemmeværende, hun er syk....

Er forskjell på å ha ME og sosial angst.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er forskjell på å ha ME og sosial angst.

Så om hun har sosial angst forventer du at hun gjør alt av husarbeid og lager middag?

Skrevet

Spørsmålet var om du kunne vært sammen med en uføretrygdet, det sto ingenting om å bo sammen. Selv er jeg ufør og kunne gjerne hatt en kjæreste, men samboer er uaktuelt.

Anonymkode: 090af...68f

• Liker 3
Skrevet

Jeg er sammen med, og har barn med en som er uføretrygdet. Går veldig fint, så ja :)

Blir man forelsket så blir man forelsket. Om det er en uføretrygdet eller høyesterettsjustituarius så er det litt vanskelig å styre følelsene sine.

Fordelen er jo at vi får mye tid sammen, han er stort sett hjemme når jeg er det. Han kan hente guttungen vår litt tidligere fra barnehagen enn om vi begge var okkupert hele dagen. Også er han jo en fantastisk mann og samtalepartner.

Men jeg må påpeke at maten er sjeldent ferdig, skittenvasken er ikke tatt, og bare få av husoppgavene er gjort når jeg kommer hjem. Han er såpass ufør at han greier ikke å ta all jobben hjemme. Men elske han det gjør jeg uansett :ninuskapus:

• Liker 9
Skrevet

Vet ikke. Kommer ann på hvor syk personen er. Jeg er sosial og liker å være mye med venner, jeg er også glad i å gå på tur i skog og på fjellet, så hvis han var så syk at det var uaktuelt kunne jeg nok ikke vært sammen med han. 

Anonymkode: bf0fb...9ea

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her 😂

Anonymkode: 91eae...93b

• Liker 1
Skrevet

Ja, han er da frisk og i full jobb, men kanskje litt bedagelig anlagt :) Passer meg godt, siden jeg ikke akkurat kan løpe på fjellturer :P Vurderer å flytte sammen, han ser jo godt hvordan hverdagen her er, og vet hva han går til. (Feks. at det tyngste husarbeidet faller på han). Og har han fri en dag så sitter vi en del på hvert vårt rom, siden jeg trenger fast hvile et par ganger i løpet av dagen.

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her 😂

Anonymkode: 91eae...93b

Godt å høre vi er flere :fnise: 

• Liker 3
Skrevet

Ja, men det kommer helt an på hvor syk personen er, og hvordan personen takler det.

Jeg er selv syk, går på AAP. Men jeg ser det positive i livet, og ser mulighetene jeg har, og alt jeg kan gjøre. Og jeg liker å reise, gå på kino, gå tur, gå på konsert, show osv. Jeg leser og mye, lærer meg språk, ser dokumentarer, liker historie, politikk og samfunn. Så jeg vil ikke være med en, som er alt for syk til å gjøre noe. Eller bare vil ligge i sofaen, spise junk og synes synd på seg selv.

Anonymkode: 62163...77a

• Liker 2
Skrevet

Så om hun har sosial angst forventer du at hun gjør alt av husarbeid og lager middag?

Sosial angst burde ikke hindre noen av delene.

Anonymkode: ca5ad...8b3

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosial angst burde ikke hindre noen av delene.

Anonymkode: ca5ad...8b3

Det er ikke akkurat et sunt forhold om den ene parten forventer at middagen er klar hver dag (eller nesten hver dag) og at alt av husarbeid skal gjøres av den syke personen som er hjemme. Veldig skjevfordelt. Husarbeid og middag er noe som bør deles på om begge er friske nok til det.

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor skrev jeg det?? Jeg lager jo også middag de gangene jeg slutter tidlig. Vasker klær de dagene jeg har fri. Skrev ingenting om annet husarbeid. Tenkte det ville være trivelig å få komme hjem til middag en gang i mellom og en allerede tatt klesvask siden det er den kjipeste husoppgaven, det har aldri skjedd med tidligere partnere fordi de har ikke giddet/hatt tid/vært hjemme før meg.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skrev jeg det?? Jeg lager jo også middag de gangene jeg slutter tidlig. Vasker klær de dagene jeg har fri. Skrev ingenting om annet husarbeid. Tenkte det ville være trivelig å få komme hjem til middag en gang i mellom og en allerede tatt klesvask siden det er den kjipeste husoppgaven, det har aldri skjedd med tidligere partnere fordi de har ikke giddet/hatt tid/vært hjemme før meg.

Fikk inntrykk av at du nærmest forventet det, og at den eneste gode grunnen til å være sammen med en som er ufør var å komme hjem til middag og ferdig husarbeid. Min feil om du ikke mente det det slik, beklager :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde forlatt min mann gjennom ti år hvis han ble ufør, men det avhenger av grunnen. En som forandrer personlighet totalt og ødelegger hele min hverdag hadde jeg ikke orket å leve med. Hadde aldri innledet et forhold til en som var ufør, uansett årsak. 

Anonymkode: c757c...a97

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...