Gå til innhold

Hvor mye gir man i gave til søsken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det vanlig å gi som par i gave til søsken? De har ingen ønskeliste, så det blir vel i form av et gavekort av noe slag. De sitter ganske greit økonomisk i det (godt voksne), noe vi ikke gjør. Men sett bort i fra at man skal gi etter evne, hva er normalen... Og hva blir for kjipt å gi i sum?

Anonymkode: 77e98...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til søsken bør man gi noe litt ekstra. 

Selve om de ikke ønsker seg noe er det hyggelig å få noe litt mer spennende enn et gavekort. 

Jeg har gitt noe til bordet. Noe som kan brukes ved spesielle anledninger, slik som julemiddagen og tilsvarende. 

Den ene hadde spesifikke ønsker. Jeg kjøpte det dyreste på lista. Sølv serveringsfat med tilbehør. 

Den andre hadde ikke ønsker, men jeg kjøpte også et serveringsett lagd av en lokal kunsthåndverker. 

Dyrt? Ja. Men samtidig står gavene mine på utstilling i glasskapet og taes frem ved fine anledninger. Minnet om meg vil kunne leve mye lenger enn jeg gjennom disse tingene. 

Gaver til søskens bryllup bør være litt sånn. 

Men det er min mening, det er jo lov å tenke annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stan skrev:

Til søsken bør man gi noe litt ekstra. 

Selve om de ikke ønsker seg noe er det hyggelig å få noe litt mer spennende enn et gavekort. 

Jeg har gitt noe til bordet. Noe som kan brukes ved spesielle anledninger, slik som julemiddagen og tilsvarende. 

Den ene hadde spesifikke ønsker. Jeg kjøpte det dyreste på lista. Sølv serveringsfat med tilbehør. 

Den andre hadde ikke ønsker, men jeg kjøpte også et serveringsett lagd av en lokal kunsthåndverker. 

Dyrt? Ja. Men samtidig står gavene mine på utstilling i glasskapet og taes frem ved fine anledninger. Minnet om meg vil kunne leve mye lenger enn jeg gjennom disse tingene. 

Gaver til søskens bryllup bør være litt sånn. 

Men det er min mening, det er jo lov å tenke annerledes :)

Takk for svar :)

Nå har det seg sånn at de ønsker seg gavekort ulike steder, så da tenker jeg at det er helt innafor :) De har bare ikke lagt ut slike ønskelister her og der;)

Tenker mer i forhold til hva man bør legge i gaven som pengebeløp... Blir 3000 kr f.eks. for kjipt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal gi etter lommeboka, uansett hvem som gifter seg. Greit at man ofte gjør forskjell på venner og nær familie. Hadde min bror giftet seg nå, så hadde de nok fått max 2000,-. Rett og slett fordi vi ikke har råd til mer. 

Jeg har dessverre ikke konkrete forslag til fysiske gaver, de fleste som gifter seg nå vil jo ha penger/gavekort. Men vi fikk et bilde av en eller annen kunster (aner ikke hvem) fra hjemstedet til min kone. Det satte vi pris på. Ellers fikk vi faktisk kun gavekort omtrent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, estrella skrev:

Jeg synes man skal gi etter lommeboka, uansett hvem som gifter seg. Greit at man ofte gjør forskjell på venner og nær familie. Hadde min bror giftet seg nå, så hadde de nok fått max 2000,-. Rett og slett fordi vi ikke har råd til mer. 

Jeg har dessverre ikke konkrete forslag til fysiske gaver, de fleste som gifter seg nå vil jo ha penger/gavekort. Men vi fikk et bilde av en eller annen kunster (aner ikke hvem) fra hjemstedet til min kone. Det satte vi pris på. Ellers fikk vi faktisk kun gavekort omtrent. 

Konkrete gavetips er ikke det jeg er ute heller, kun hvilken sum som er normalen å legge i slike gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konkrete gavetips er ikke det jeg er ute heller, kun hvilken sum som er normalen å legge i slike gaver :)

3000,- er innafor i min verden iallefall. Som sagt synes jeg 2000,- også er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...