Gjest iPod Skrevet 16. januar 2005 #1 Skrevet 16. januar 2005 Jeg er for ett fritt media, derfor er følgende ønsker nok desverre en umulighet, men jeg kan da alltids nevne dem. Jeg skulle ønske media tok seg selv mer i nakken og overså flere nyheter som stort sett bare kommer den/de som settes fokus på til gode. Som f.eks nylige uttalelsene fra Flåten, som pressen dekker. Eller hver gang Osama gir lyd fra seg og det blir kringkastet verden over. Han fikk sine ønsker mer enn nok oppfylt ved at flyene som stormet inn i tårnene ble direktesendt på tv. Så hvorfor vise video eller lyd tapene som kommer ut fra ham hvert halvvår? Det er bare Osama sitt mål om å spre frykt det gagner. Eksemplene er mange. Så skulle jeg ønske det var harde straffer for journalister som bringer falske nyheter elle som misinformerer. Enten med overlegg eller som følge av å gjøre en dårlig jobb. journalister burde kanskje vært sertifisert a la det advokater er. Så kunne den blitt inndratt hvis man ikke gjør jobben sin. Og objektiviteten skulle jeg ønske kom tilbake. Enkelte artikler er så subjektive at man begynner å tvile, selv om meningen journalisten frembringer godt kan være ekte. Da virker det mot sin hensikt. La leseren/seeren selv gjøre opp sin mening og ikke spill på følelser og fordommer. Er bare et ønske som jeg vet aldri blir innfridd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå