Gå til innhold

Kvinner og likestilling

Fremhevede innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet
Alle tester av skoleelever viser at jenter er flinkere i de aller fleste fag (inklusive realfag). Vi kan gjerne spesialisere oss og ta alle toppjobbene. Hva skal dere gjøre da gutter' date=' være breikjefta og brautende?[/quote']

Vi som klarer å se forbi kjønn når det kommer til slikt, vil vel lede dere som ikke gjør det. Ellers er boklig lærdom ikke alt. Iallfall ikke når realfag møter teknologi i ingeniørfagene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sukkerert
Skrevet

Kan ikke heller kvinner ta litt mer hensyn, og f.eks få barn når de studerer?

:ler: Men er det bare kvinner som får barn da? Dersom jeg skal være med på din tankegang, som jeg forøvrig er uenig i, ville det ikke bli mer logisk å si at kvinner OG menn burde ta mer hensyn og få barn under studiene?

Gjest Sukkerert
Skrevet

Svar til trådstarter:

Det er stor forskjell på kvinner og menn når det kommer til antall timer brukt på husarbeid, selv når begge ektefellene er ute i fullt arbeid.

Gjest TomKrus
Skrevet

:ler: Men er det bare kvinner som får barn da? Dersom jeg skal være med på din tankegang, som jeg forøvrig er uenig i, ville det ikke bli mer logisk å si at kvinner OG menn skulle ta mer hensyn og få barn under studiene.

Da det virker som (fra tidligere debatter her inne) at kvinner på død og liv skal ha mesteparten av svangarskapspermisjonen for seg selv, så bør dere legge graviditeten til perioder av livet hvor slikt fravær ikke virker hemmende på deres karriere, og da må jo det beste være å få barna før dere starter på deres karriere.

Gjest Tøffelise
Skrevet

Mitt svar var til Penetrator som tydligvis mente at kvinner burde spesialisere seg på det de var gode på.

Har aldri påstått at boklig lærdom er alt og mener selv at interesse bør avgjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...