AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Hei! Jeg har kjøpt en helt ny sofa, og den har en ganske markant lukt. Synes den lukter oppkast. Er ganske sikker på at det er stoffet (fløyel), for lukten sitter jevnt over hele produktet. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal få vekk lukten? Anonymkode: 75498...639
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Grønnsåpe med furunål under sofaen. Eddik i skål under sofaen.God lufting. Gikk vekk hos meg. Anonymkode: e81ac...54a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Detter går vekk ved naturlig oppvarming og lufting. Du kan prøve å støvsuge og se om det hjelper noe. Å begynne med enda mer produkter for å fjerne en lukt kan lett medføre at du mixer kjemikalier som blir enda mer skadelig og irriterende å puste inn enn den lukten sofaen avgir. (Om det er noen trøst, så har jeg en helt ny bil og den stinker, nytt. Så jeg vet hva du sliter med.) Anonymkode: 512e7...87a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Takk for tips! Skal prøve å støvsuge hele sofaen nå, og har lyst å vaske den. Men den er jo av fløyel/velour. Er veldig usikker på hvordan man bør vaske det stoffet. Skal kjøpe eddik i morgen for å ha under sofaen Anonymkode: 75498...639
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Kan jeg spørre hvilken sofa du har kjøpt? Skal bestille meg velursofa selv, og vil ikke ha en som stinker. Opplevde det samme med en seng for noen år siden. Den avga sterk kjemisk lukt i månedsvis, jeg blir helt kvalm bare jeg tenker på det. Husker vi klagde, men de i butikken bare bagatelliserte det og sa at det var vanlig med litt lukt helt i starten. Hos oss luktet det ikke bare litt, stanken var den første vi kjente når vi åpnet inngangsdøren. Anonymkode: 4b0a4...a8e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvilken sofa du har kjøpt? Skal bestille meg velursofa selv, og vil ikke ha en som stinker. Opplevde det samme med en seng for noen år siden. Den avga sterk kjemisk lukt i månedsvis, jeg blir helt kvalm bare jeg tenker på det. Husker vi klagde, men de i butikken bare bagatelliserte det og sa at det var vanlig med litt lukt helt i starten. Hos oss luktet det ikke bare litt, stanken var den første vi kjente når vi åpnet inngangsdøren. Anonymkode: 4b0a4...a8e Da ville jeg kjøpt en utstillingsmodell, til nedsatt pris, som har stått lenge i butikken og luftet seg Anonymkode: 44b19...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå