Gå til innhold

Faren min slo meg i barndommen og ung voksen livet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

i min barndom, og ung voksen liv , har jeg opplevd at min far klappet til meg i ansiktet, dyttet meg så jeg falt i gulvet, og fikk store blåmerker.

jeg har opplevd at jeg har sittet i en krok i rommet mitt,mens han har rasert, og kastet alt som ligger i hyller og skap fordi jeg ikke ryddet mitt rommet mitt, jeg var veldig redd-ikke da,men flere ganger- jeg har adhd, og provosert han-er det okay oppførsel? 

Anonymkode: 241bc...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Det er overhodet ikke OK oppførsel. Leit å høre at du har hatt det sånn i barndommen. 

Ville du synes det var OK hvis det var noen andre enn deg selv han hadde gjort dette mot? Det kan være lurt å tenke slik hvis man lurer på om det som har skjedd med en er feil eller riktig. Dersom man ikke ville akseptert det hvis det hendte noen andre, skal man ikke akseptere at det skjer med seg selv heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rainstorm skrev:

Det er overhodet ikke OK oppførsel. Leit å høre at du har hatt det sånn i barndommen. 

Ville du synes det var OK hvis det var noen andre enn deg selv han hadde gjort dette mot? Det kan være lurt å tenke slik hvis man lurer på om det som har skjedd med en er feil eller riktig. Dersom man ikke ville akseptert det hvis det hendte noen andre, skal man ikke akseptere at det skjer med seg selv heller. 

mine brødre er 6 og 11 år eldre enn meg husker dessverre ikke om de opplevde det.

Endret av AnnaMariaHelga
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen, en forelder, skal være en du skal føle du kan stole på, uansett og samme hva. En du alltid skal føle deg trygg på.

Det er ikke alltid at en klarer å være perfekt forelder, det er nu så. Men å være så til de grader dum at en klapper til sitt barn, dytter barnet i gulvet, og enn verre, gir sitt barn blåmerker! Nei, vettu hva, det er på ingen måte en gang å være dårlig forelder, det er ondsinnet, det er å gå inn for å være slem mot sitt eget barn.

Det er ikke riktig det han gjort mot deg. Han fortjener ikke å få ha deg i sitt liv. Det har han aldri fortjent. Du, derimot, fortjener så mye bedre. Det er ikke du som har skyld i det han har gjort mot deg. Du har ikke fortjent dette. Ingen, heller ikke du, fortjener å bli slått, å få blåmerker, å få så mye som et klaps, samme hva!

Anonymkode: 59ece...e86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En voksen, en forelder, skal være en du skal føle du kan stole på, uansett og samme hva. En du alltid skal føle deg trygg på.

Det er ikke alltid at en klarer å være perfekt forelder, det er nu så. Men å være så til de grader dum at en klapper til sitt barn, dytter barnet i gulvet, og enn verre, gir sitt barn blåmerker! Nei, vettu hva, det er på ingen måte en gang å være dårlig forelder, det er ondsinnet, det er å gå inn for å være slem mot sitt eget barn.

Det er ikke riktig det han gjort mot deg. Han fortjener ikke å få ha deg i sitt liv. Det har han aldri fortjent. Du, derimot, fortjener så mye bedre. Det er ikke du som har skyld i det han har gjort mot deg. Du har ikke fortjent dette. Ingen, heller ikke du, fortjener å bli slått, å få blåmerker, å få så mye som et klaps, samme hva!

Takk :) det er det jeg kommet fram til å. sånn delvis.. jeg har dårlig samvittighet selvom jeg forstår at jeg ikke fotjente det.

Men det er så lite i min barndommen jeg vet ikke om mine brødre opplevde det.

Jegg husker, at jeg usikker på at mine ene bror oppfører som han gjør,mens hans andre har rømt fra familien, men likevel oppførere seg som han gjør-

Did that make sense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk :) det er det jeg kommet fram til å. sånn delvis.. jeg har dårlig samvittighet selvom jeg forstår at jeg ikke fotjente det.

Jegg husker, at jeg usikker på at mine ene bror oppfører som han gjør,mens hans andre har rømt fra familien, men likevel oppførere seg som han gjør-

Did that make sense?

"husker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Did that make sense?

Noen øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Did that make sense?

M-mm, å være mentalt bevisst er ikke det samme som at en klarer å styre følelsene.

Hva dine brødre har opplevd må du nesten spørre dem om. Der er ingen annen sikker måte å få vite på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er så lite i min barndommen jeg vet ikke om mine brødre opplevde det å.

Jeg vet hvorfor min ene broren min oppfører seg som han gør,men ikke han andre-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

M-mm, å være mentalt bevisst er ikke det samme som at en klarer å styre følelsene.

Hva dine brødre har opplevd må du nesten spørre dem om. Der er ingen annen sikker måte å få vite på.

De tar mine foreldre sin side, og jeg er for ung til huske, for å være helt ærlig er det lite jeg husker fra barndommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar mine foreldre sin side, og jeg er for ung til huske, for å være helt ærlig er det lite jeg husker fra barndommen.

De er 6 og 11 år eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du ikke svar på det med det første. Dessverre.

Det kan godt hende de har lært av faren sin, å være like kalde og kjølige som han er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du?

At selv om du VET at det var galt av faren din så kan følelser likevel komme og stikke i deg og gi deg en følelse av at du gjorde noe galt så det var ikke helt galt av faren din likevel. Følelser kan lure en sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du ikke svar på det med det første. Dessverre.

Det kan godt hende de har lært av faren sin, å være like kalde og kjølige som han er. 

Jeg tror ikke at han er kald og kjølig, jeg vet at han er glad i megI

Men ja, jeg tror de har lært av pappa og/eller bevist holdt seg unna selvom det betyr å holde lillesøster unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At selv om du VET at det var galt av faren din så kan følelser likevel komme og stikke i deg og gi deg en følelse av at du gjorde noe galt så det var ikke helt galt av faren din likevel. Følelser kan lure en sånn. 

Sant, det er mye er føler skyld over i min barndom, som feks at min mor prøvde å ta livet av seg, det er endelig nå begynner å bevist etter å ha påvist at pga at jeg har ADHD og gått på spesial skole og oppført meg dårlig, at det er kanske muligens (der er ikke min feil!) min feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gangen han gjorde det, ca 19-20? (det var den perioden jeg "sloss" tilbake) og dagen etterpå han at jeg hadde dagen etterpå ett stort (STORT) blåmerke på låret, har han ikke lagt en hånd på meg. Han fikk dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen han gjorde det,var jeg ca 19-20? (det var den perioden jeg "sloss" tilbake) og dagen etterpå han at jeg hadde dagen etterpå ett stort (STORT) blåmerke på låret, har han ikke lagt en hånd på meg. Han fikk dårlig samvittighet.

edit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...