AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Hei, Jeg skal på ferie til USA om noen uker, der skal jeg ha leiebil. De trenger kredittkort for å "låse en sum" i tilfelle ulykke, noen som vet hvor stor denne summen er? Altså hvor høy grense jeg må ha på kredittkortet? Anonymkode: da7a2...d27
reiselyst72 Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 (endret) Det kan variere en del fra selskap til selskap og størrelsen på bilen. Det vanlige er at de reserverer et beløp som tilsvarer ekstra kostnader du skal betale for på stedet (bilstoler, gps, ekstra forsikringer) + 200 USD. Dette forutsatt at bilen er forhåndsbetalt. Bruker du ditt vanlige Visa kort fra banken så reduseres disponibelt beløp tilsvarende. Har du et eget kredittkort (som du bør ha på reiser til USA) så reduserer depositumet kredittgrensen tilsvarende. Om det kan bli knapt vil jeg jo anbefale å bestille et ekstra kredittkort før du reiser til USA,. Finnes jo en del kort uten årsavgift og noen av disse har gratis kontantuttak også, Banken din tar antalegvis høye gebyrer på uttak i minibank Endret 2. september 2017 av reiselyst72
Fjompen Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 På reiser til USA med flyreiser mellom bilturer og hyppig bytte av hotell/motell har det ikke vært uvanlig med 20-30000 i "deponerte penger" innimellom, noen ganger opp til det dobbelte. Dette er jo ikke noe problem, siden pengene frigis fortløpende, men som reiselyst72 sier, det er viktig å ha en høy nok kredittgrense eller flere kort.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg skal på ferie til USA om noen uker, der skal jeg ha leiebil. De trenger kredittkort for å "låse en sum" i tilfelle ulykke, noen som vet hvor stor denne summen er? Altså hvor høy grense jeg må ha på kredittkortet? Anonymkode: da7a2...d27 Du anbefales å skaffe deg et kredittkort der du får en type egenandelsforsikring ved leiebil inkludert i kortet. Jeg vet at flere kort har dette, men kjenner bare til Norwegian. Gå inn og les på sidene deres om du ikke forstår hva jeg mener. (Usikker på om du må være innlogget for å finne infoen. Jeg fikk dette opp da jeg bestilte flybilletter med kredittkortet hos dem for få dager siden.) Anonymkode: 6cbee...30f
reiselyst72 Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du anbefales å skaffe deg et kredittkort der du får en type egenandelsforsikring ved leiebil inkludert i kortet. Den er ikke relevant ved reiser til USA. Ved billeie i USA er det normalt null i egenandel og da trenger man ikke den leiebil forsikringen. Men den er fin å ha når man leier bil i feks Spania hvor det ofte er 1000 EUR ++ i egenandel. Har selv denne typen forsikring i mitt Amex kort og den har spart meg for mange dyre ekstraforsikringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå