Gå til innhold

Fikk ikke bord på restaurant fordi jeg var alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tilbrakt dagen på kurs i Oslo og siden gubben er på seminar i utlandet bestemte jeg meg for å spise middag der før jeg satte kursen hjemover.  Hadde lyst på burger og parkerte i P-huset på Aker bygge og gikk til Døgnvill på Tjuvholmen.  Etter noen minutter i kø ble det min tur og jeg ba om bord til en.

"Om det er ledig ved baren kan du sitte der. Det er bare å gå inn," var beskjeden jeg fikk.  Det var ingen ledige plasser ved baren, men det var noen små bord (til inntil to pers) ledige både ute og inne, så jeg gikk tilbake til inngangen og ba om et bord siden det ikke var ledige stoler i baren.

"Beklager, bordene er for to eller fler.  Om du er alene må du sitte ved baren."

Altså... Jeg er gift og er som oftest sammen med mannen min når jeg spiser ute, så dette dreier seg ikke om at jeg er ufrivillig singel og bitter.  Jeg bare undrer meg over at en restaurant ikke ønsker gjester som er alene - det er jo på en måte diskriminering...er det ikke?

Anonymkode: cc2f7...6aa

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo. Dårlig service! 

Anonymkode: 11fdf...e04

• Liker 49
Skrevet

Veldig dårlig service! 

• Liker 22
Skrevet

Veldig dårlig service. Du gikk uansett ikke glipp av noe godt, synes at burgerne der er skikkelig oppskrytt. 

Anonymkode: 13d45...2e7

• Liker 6
Skrevet

Enig, meget dårlig service.

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde sendt inn en klage.

Anonymkode: 1c565...498

• Liker 19
Skrevet

Jeg ville sendt inn klage. Det er skikkelig diskriminering 

Anonymkode: 1eb7a...ab4

• Liker 17
Skrevet

Jeg kunne aldri ha funnet på å si noe slikt til gjest, og hadde en kollege gjort det hadde jeg daua av skam.

Det SKAL du klage på!

Anonymkode: 2bc1c...f03

• Liker 23
Skrevet

Tips forbrukerombudet etc 

Anonymkode: 1a495...de9

• Liker 14
Skrevet

Jeg syns ts er litt hårsår. Det er fredag og da pleier det å være masse folk i området. Klart de holder av bord til andre da. Hadde jeg vært så sulten, hadde jeg gått til ett sted hvor jeg slapp å stå i kø. 

Ja, servitøren ordla seg feil her, men h*n mente nok ikke at du er singel og bitter😏

Det er nok du selv som tolker det slik, men det er da ingen andre enn din feil. Jeg har vært og spist der og de små bordene kan de få plass til opptil 4stykker. At du holder på ett bord, taper de penger på dersom det skulle komme en gruppe. 

Anonymkode: ec5cf...bc4

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ts er litt hårsår. Det er fredag og da pleier det å være masse folk i området. Klart de holder av bord til andre da. Hadde jeg vært så sulten, hadde jeg gått til ett sted hvor jeg slapp å stå i kø. 

Ja, servitøren ordla seg feil her, men h*n mente nok ikke at du er singel og bitter😏

Det er nok du selv som tolker det slik, men det er da ingen andre enn din feil. Jeg har vært og spist der og de små bordene kan de få plass til opptil 4stykker. At du holder på ett bord, taper de penger på dersom det skulle komme en gruppe. 

Jeg synes fortsatt det er uakseptabelt ikke å gi et bord til en enslig gjest. Noen grupper legger igjen lite penger, andre mye, det finnes få garantier, men kundeservice burde gå først i dette tilfellet. Det er svært få som går ut alene på fredagskvelder, og dermed lite ensligsvinn, så dette vil være en dråpe i havet rent økonomisk, samtidig som det er veldig usympatisk ikke å ta imot henne. 

Anonymkode: fe24a...67f

• Liker 25
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes fortsatt det er uakseptabelt ikke å gi et bord til en enslig gjest. Noen grupper legger igjen lite penger, andre mye, det finnes få garantier, men kundeservice burde gå først i dette tilfellet. Det er svært få som går ut alene på fredagskvelder, og dermed lite ensligsvinn, så dette vil være en dråpe i havet rent økonomisk, samtidig som det er veldig usympatisk ikke å ta imot henne. 

Ts hadde nok fått bord på hvilken som helst dag unntatt de travleste dagene i uka. Hun kunne få spise i baren og det er vel godt nok. Alternativet var at hun måtte stå i døra og vente istedet. 

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Og ikke minst, enslige på restaurant sitter gjerne mye kortere tid enn et par, uten at de nødvendigvis kjøper mye mer. Man skal ikke undervurdere timesprisen på det bordet med en enslig mot et par som sitter og skravler :P 

Anonymkode: b4705...4cb

• Liker 25
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Ts hadde nok fått bord på hvilken som helst dag unntatt de travleste dagene i uka. Hun kunne få spise i baren og det er vel godt nok. Alternativet var at hun måtte stå i døra og vente istedet. 

Hun sto i døren og ventet, men fikk ikke bord. Det var ikke noe ledig i baren, men det fantes ledige bord. 

• Liker 12
Gjest Blondie65
Skrevet

Hadde det vært ledig i baren kunne jeg forstått at du ble henvist dit. Når det er flere ledige bord uten reservasjon synes jeg ikke noe om at man avviser en gjest kun med begrunnelse i at vedkommende er bare en person.

Vi som er alene spiser mye oftere ute enn familier eller par. Å behandle oss pent, også når det er travelt, betyr klingende mynt i kassen den dagen det er dårligere belegg.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sto i døren og ventet, men fikk ikke bord. Det var ikke noe ledig i baren, men det fantes ledige bord. 

Huff ja, hun ventet i noen minutter. Og i det det ble hennes tur, fikk hun beskjed om at hun kan spise i baren. Da slapp hun å stå i døren. 

Det var ingen som tvang henne til å være der og vente på ledig plass i baren. Hun kunne bare gått til neste restaurant. 

Spør du meg, har ikke døgnvill den beste burgeren heller. Så hun har ikke gått glipp av noe. 

Skrevet

Jeg syns det er dårlig service, og dessverre veldig typisk for Norge. Reiser mye alene i utlandet og har aldri opplevd å ikke få plass fordi jeg er alene. Helt greit å sitte i baren, men når der er fult og det er flust av ledige bord i lokalet er det dårlig service å ikke gi et tomannsbord til en som er alene. Dersom de hadde litt tempo i serveringen hadde du sannsynligsvis bare bestilt, spist og gått igjen, fremfor å sitte i timesvis og nippe til siste ølen. Dermed hadde bordet blitt raskt ledig til neste par. Syns du fine kan sende inn en klage. 

Anonymkode: b3edf...451

• Liker 7
Skrevet

Hva om det kort tid seinere dukker opp ganske mange som kommer sammen, og ønsker seg bord? 

Da måtte jo de ansatte avvist noen av dem, bare fordi en enkelt person  allerede har lagt beslag på ett bord helt aleine. 

Anonymkode: c3cc2...524

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, spisesteder tjener vel mest på å ha en lojal kundemasse. Det denne servitøren gjorde er en rask oppskrift på å kvitte seg med lojale kunder. Verre er det når disse kundene omtaler erfaringen til venner, familie, og ikke minst på et åpent forum. 

Restauranten taper altså mer på misfornøyde kunder som har hatt en dårlig kundeopplevelse enn at et tomannsbord opptas av en person én fredagskveld. 

Anonymkode: a22f4...7ec

• Liker 20
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vås. Man har vel like stor rett på et bord om man spiser alene?!

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...