AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Jeg har en sønn på 3 år, som elsker neglelakk. Jeg bruker det nesten aldri selv, han får når han selv ber om det. Da tar jeg av og til på selv og, og han synes det er stor stas at vi har neglelakk sammen. Da han kom hjem fra overnatting hos faren her om dagen fikk jeg høre av sønnen at gutter ikke bruker neglelakk. Jeg tror ikke han dro parallellen til at han selv har på, han ba ikke om å få ta det av. Jeg spurte ham om det var pappa som hadde sagt dette, og det var det. Jeg ga sønnen beskjed om at det er han selv som bestemmer om han vil ha på neglelakk eller ikke. Hva synes man om å gi så små barn beskjed om at det de liker ikke godkjennes pga kjønnet deres? Anonymkode: 59ad7...698
SiMa Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 Jeg synes ikke noen skal få beskjed om hva de skal like/ikke skal like. Verken basert på alder eller kjønn. Konsekvensen av sånne kommentarer kan bli at dere får en sønn som "passer inn" selv om det går på tvers av hans egne ønsker og behov. På en del områder er det viktig å innrette seg, men ikke på alle. Neglelakk eller ikke er ikke et område det er viktig å innrette seg etter andres tanker om hva "gutter gjør". En gutts viktigste oppgave er å vokse opp til å bli en selvstendig mann, som klarer å ta og stå for egne valg. Får han stadig beskjed om hva som er "riktig" å like vil han bli flinkere til å søke utover for å finne ut hva han "liker" enn å søke innover for å finne ut hva som gir gjenklang. En enkelt kommentar av typen "gutter bruker ikke neglelakk" har veldig liten innvirkning. Hvis faren kommer med mange sånne kommentarer er det begrenset hvor mye du kan gjøre for å motvirke det. Faren er mann, en gutt vil se til faren (og andre menn) for å finne ut hva en "mann" er. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn på 3 år, som elsker neglelakk. Jeg bruker det nesten aldri selv, han får når han selv ber om det. Da tar jeg av og til på selv og, og han synes det er stor stas at vi har neglelakk sammen. Da han kom hjem fra overnatting hos faren her om dagen fikk jeg høre av sønnen at gutter ikke bruker neglelakk. Jeg tror ikke han dro parallellen til at han selv har på, han ba ikke om å få ta det av. Jeg spurte ham om det var pappa som hadde sagt dette, og det var det. Jeg ga sønnen beskjed om at det er han selv som bestemmer om han vil ha på neglelakk eller ikke. Hva synes man om å gi så små barn beskjed om at det de liker ikke godkjennes pga kjønnet deres? Anonymkode: 59ad7...698 Jeez...gutter skal ikke ha langt hår hår, kjole eller neglelakk! 😨😦😡 -Jente, 29- Anonymkode: 7747e...80a 2
Glød Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeez...gutter skal ikke ha langt hår hår, kjole eller neglelakk! 😨😦😡 -Jente, 29- Anonymkode: 7747e...80a Hvorfor ikke? 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, Glød skrev: Hvorfor ikke? Det er så feminint..gutter ser bare merkelige ut med feminine greier. Skikkelig turn-off når de er store. Anonymkode: 7747e...80a 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn på 3 år, som elsker neglelakk. Jeg bruker det nesten aldri selv, han får når han selv ber om det. Da tar jeg av og til på selv og, og han synes det er stor stas at vi har neglelakk sammen. Da han kom hjem fra overnatting hos faren her om dagen fikk jeg høre av sønnen at gutter ikke bruker neglelakk. Jeg tror ikke han dro parallellen til at han selv har på, han ba ikke om å få ta det av. Jeg spurte ham om det var pappa som hadde sagt dette, og det var det. Jeg ga sønnen beskjed om at det er han selv som bestemmer om han vil ha på neglelakk eller ikke. Hva synes man om å gi så små barn beskjed om at det de liker ikke godkjennes pga kjønnet deres? Anonymkode: 59ad7...698 Jeg ville vært mestnopptatt av at barn ikke skal ha neglelakk på på grunn av kjemikalier. Vi fratar barn flasker, kopper og glass med innhold av ulike kjemikalier som kan skade, mens neglelakk det skal liksom være greit? Jeg forstod alvoret i neglelakkens innhold da jeg tok neglelakk i et plastglass for å mixe to farger. Neglelakken etset hull i plasten og dette tar enkelte på små, fine barnenegler? Anonymkode: e139a...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er så feminint..gutter ser bare merkelige ut med feminine greier. Skikkelig turn-off når de er store. Anonymkode: 7747e...80a Små gutter SKAL være turn-off. De har rikelig med tid til å finne ut om de har lyst til å bruke feminine greier når de blir store, så de bør få lov til å eksperimentere når de er små. Anonymkode: f2769...70d 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 Selvfølgelig skal en gutt på tre år få ha på seg neglelakk om han vil det. Faren hans trenger å få høre at det totalt uaktuelt å snakke sånn til sin sønn. Han ødelegger mer enn han bygger opp, for jeg regner med at han tror at sønnen da skal tro at "menn" ikke bruker neglelakk. Jeg kjenner en 10 år gammel gutt som innimellom bruker rosa neglelakk, jeg synes han er tøff som tør å gå i mot det som betegnes som vanlig. Anonymkode: 4fb89...d5d 3
Glød Skrevet 2. september 2017 #9 Skrevet 2. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så feminint..gutter ser bare merkelige ut med feminine greier. Skikkelig turn-off når de er store. Anonymkode: 7747e...80a Veldig sjelden de fortsetter å bruke neglelakk når de blir store da. Regner med du ikke scouter for seksualpartnere blant barnehagebarn, for å finne potensielle alternativer til når de blir voksne, så dette er ca det minst intelligente innlegget jeg har lest denne uken. Det er forøvrig ganske turn-off med lav IQ. Just saying. 2
Minlillesky Skrevet 2. september 2017 #10 Skrevet 2. september 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn på 3 år, som elsker neglelakk. Jeg bruker det nesten aldri selv, han får når han selv ber om det. Da tar jeg av og til på selv og, og han synes det er stor stas at vi har neglelakk sammen. Da han kom hjem fra overnatting hos faren her om dagen fikk jeg høre av sønnen at gutter ikke bruker neglelakk. Jeg tror ikke han dro parallellen til at han selv har på, han ba ikke om å få ta det av. Jeg spurte ham om det var pappa som hadde sagt dette, og det var det. Jeg ga sønnen beskjed om at det er han selv som bestemmer om han vil ha på neglelakk eller ikke. Hva synes man om å gi så små barn beskjed om at det de liker ikke godkjennes pga kjønnet deres? Anonymkode: 59ad7...698 Synes ikke noe om at barn får beskjed om sånne ting. Barn skal selv få bestemme etter hva de selv føler er rett for dem. De skal ikke bli rettet på av voksne. Snakk med far til barnet om dette. Du kan støtte han mer i hans meninger. Hvis han kommer hjem og sier at "pappa har sagt osv", så sier du at du er din egen person, du bestemmer selv hva som er rett for deg. Ønsker du for eksempel å bruke neglelakk, så gjør du det. Ønsker du å bruke kjole, eller en rosa genser, så gjør du det. Ingen kan bestemme over hva du liker og ikke liker. Det er det bare du som kan bestemme. for eksempel..
schwifty Skrevet 2. september 2017 #11 Skrevet 2. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så feminint..gutter ser bare merkelige ut med feminine greier. Skikkelig turn-off når de er store. Anonymkode: 7747e...80a 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #12 Skrevet 2. september 2017 Jeg syntes med tanke på de giftige gassene i neglelakk at et barn på 3 år, uavhengig kjønn, IKKE skal bruke neglelakk! Anonymkode: 15459...f44 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #13 Skrevet 2. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er så feminint..gutter ser bare merkelige ut med feminine greier. Skikkelig turn-off når de er store. Anonymkode: 7747e...80a Jeg tror ikke gutter og menn har noen forpliktelse til å være en estetisk nytelse for kvinner. Anonymkode: c4635...b76 1
clyde Skrevet 2. september 2017 #14 Skrevet 2. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Små gutter SKAL være turn-off. De har rikelig med tid til å finne ut om de har lyst til å bruke feminine greier når de blir store, så de bør få lov til å eksperimentere når de er små. Anonymkode: f2769...70d Nettopp, det er et BARN vi snakker om her.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 Min gutt får ikke neglelakk på seg. Syntes dette intetkjønn hysteriet er blitt dratt for langt. Ja noen er født med feil kjønn, og da må de jo få bytte! Men dette er ytterst få personer. Skal IKKE mye til før man blir ertet og mobbet av andre barn. Unger MÅ ikke få lov til alt de vil. Er ikke Noe galt i å lære barn at det er forskjell på gutter og jenter. Men alle er like mye verdt selvfølgelig! Men når det er sagt så burde faren til sønnen din få høre at ting kan bli sagt på en mer fintfølende måte. Anonymkode: b0b93...dfb
sofie777 Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt sofie777, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå