AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Har hørt med to forskjellige frisører, men de mener håret mitt bare er tørt. Jeg opplever altså skikkelig motstand når jeg grer håret etter jeg har dusjet. Men verre blir det dersom jeg ikke grer det før det blir tørt, fordi det alltid er sjampo (?) i hodebunnen selv om jeg står kjempelenge i dusjen for å få det ut. Resten av håret går helt fint, men i hodebunnen er det som om jeg har håret fult av sjampo så når jeg grer håret kommer det floker og det hender jeg drar ut litt hår. Det har aldri vært sånn tidligere, og oppstod for cirka 1,5 mnd siden. Har ikke byttet sjampo og den jeg bruker er ikke billig, jeg vasker håret sjelden, og jeg bruker kur etter sjampo som gjør håret veldig glatt (men bruker den ikke i hodebunnen da jeg ikke vil ha fett hår). Hva skal jeg gjøre?? Har prøvd å ikke ta sjampo i, og da bare gå rett på kur i håret før jeg skylder ut. Gjerne blir det sånn uansett når det er bløtt?! Noen som har mistanker om hva som kan være årsaken? Anonymkode: 4ed8b...a14
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 Er håret ditt bleket eller farget ofte? Har du prøvd en god balsam? First Price balsam kan jeg anbefale. Kjøpes på KIWI. Også sjampoen av samme merke er svært god. Anonymkode: a422c...a20
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #3 Skrevet 1. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er håret ditt bleket eller farget ofte? Har du prøvd en god balsam? First Price balsam kan jeg anbefale. Kjøpes på KIWI. Også sjampoen av samme merke er svært god. Anonymkode: a422c...a20 Jeg kommer aldri til å kjøpe first price balsam så jeg vet ikke om du mener dette seriøst... Kjøper bare hårprodukter av typen Kevin Murphy ol. Håret mitt er bleket, men gror ut etterveksten. Ikke farget ofte før blekingen skjedde. Anonymkode: 4ed8b...a14
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #4 Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer aldri til å kjøpe first price balsam så jeg vet ikke om du mener dette seriøst... Kjøper bare hårprodukter av typen Kevin Murphy ol. Håret mitt er bleket, men gror ut etterveksten. Ikke farget ofte før blekingen skjedde. Anonymkode: 4ed8b...a14 Flere av first Price produktene er best i test. Håper at du finner noe som hjelper. Anonymkode: a422c...a20 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #5 Skrevet 1. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer aldri til å kjøpe first price balsam så jeg vet ikke om du mener dette seriøst... Kjøper bare hårprodukter av typen Kevin Murphy ol. Håret mitt er bleket, men gror ut etterveksten. Ikke farget ofte før blekingen skjedde. Anonymkode: 4ed8b...a14 Jeg mener det seriøst. Her kan du feks se testen med FP sjampo. "Sjamposjokk: Svinedyr frisørsjampo verst i test Redken er 58 ganger dyrere enn billigsjampoen. Dropp den hvis du har normalt hår." http://www.tv2.no/a/3913741/ Anonymkode: a422c...a20 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #6 Skrevet 1. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener det seriøst. Her kan du feks se testen med FP sjampo. "Sjamposjokk: Svinedyr frisørsjampo verst i test Redken er 58 ganger dyrere enn billigsjampoen. Dropp den hvis du har normalt hår." http://www.tv2.no/a/3913741/ Anonymkode: a422c...a20 Men jeg har jo mest sannsynlig tørt hår.. Og jeg bruker dyr sjampo (det som hadde best resultat på tørt hår ifølge lenken du sendte). Takk for tips uansett Anonymkode: 4ed8b...a14
dillyduzit Skrevet 1. september 2017 #7 Skrevet 1. september 2017 Et annet poeng kan være at shampoen du bruker nå har mistet "effekten" sin og tilført håret for mye, la oss si proteiner dersom du bruker en shampo for skadet hår. For mye fukt ved fuktshamp etc. Prøv en annen shampo, og dersom det kun er å kjøpe dyrere merker fordi det er frisørmerker så har du gått glipp av ting. FP shampoen. Hadde en eks "svigermor" som blant annet jobbet for L´Oreal - Redkenbaserte produkter, hun fikk tilog med anbefalt FP shampo og balsam av disse frisørene som jobbet på akademiet.
Aldrisur Skrevet 1. september 2017 #8 Skrevet 1. september 2017 Mest sannsynlig har du vasket håret over lengre tid med shampoo som inneholder silikon. Silikon samler seg i håret, særlig oppå issen, og er umulig å vaske ut med vanlig shampoo. Du bør enten kjøpe en renseshampoo, eller du kan vaske håret i zalo. Ta et par ts. Zalo og gni inn i vått hår, skyll deretter godt. Det skader ikke, og håret blir fint, lett og blankt igjen. 2
dillyduzit Skrevet 1. september 2017 #9 Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, Aldrisur skrev: Mest sannsynlig har du vasket håret over lengre tid med shampoo som inneholder silikon. Silikon samler seg i håret, særlig oppå issen, og er umulig å vaske ut med vanlig shampoo. Du bør enten kjøpe en renseshampoo, eller du kan vaske håret i zalo. Ta et par ts. Zalo og gni inn i vått hår, skyll deretter godt. Det skader ikke, og håret blir fint, lett og blankt igjen. Kan signere på dette. Opplevde at håret ble fett, bokstavelig tørket fett og ingenting hjalp. Zalo ble redningen og håret ble utrolig nok silkemykt igjen. 2
Aldrisur Skrevet 1. september 2017 #10 Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Kan signere på dette. Opplevde at håret ble fett, bokstavelig tørket fett og ingenting hjalp. Zalo ble redningen og håret ble utrolig nok silkemykt igjen. Nettopp. Det var faktisk frisøren min som anbefalte meg dette. 1
Miss.Wildfox Skrevet 1. september 2017 #11 Skrevet 1. september 2017 Jeg opplevde noe lignende under en ferietur i Frankrike. Mest sannsynlig sammenheng med at vannet er såkalt "hardt", altså at det inneholder mye kalk, og ikke fjerner såperestene godt nok.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #12 Skrevet 1. september 2017 Hvis du har brukt samme shampo lenge så kan det være at håret ditt har blitt vant med shampoen og den har ikke samme effekt lengre. Man bør bytte shampotype med jevne mellomrom. (ville unngått first price og zalo. Prøvde zalo selv etter tips her på forumet og håret ble som stålull). Anonymkode: 2b77e...568
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #13 Skrevet 1. september 2017 12 minutter siden, Aldrisur skrev: Mest sannsynlig har du vasket håret over lengre tid med shampoo som inneholder silikon. Silikon samler seg i håret, særlig oppå issen, og er umulig å vaske ut med vanlig shampoo. Du bør enten kjøpe en renseshampoo, eller du kan vaske håret i zalo. Ta et par ts. Zalo og gni inn i vått hår, skyll deretter godt. Det skader ikke, og håret blir fint, lett og blankt igjen. Har prøvd rensesjampo men det fungerte ikke på mitt problem. Kan prøve zalo, takk! Hadde forresten badet i saltvann en uke i strekk før dette skjedde og vasket håret hver dag i syden. Det pleier jeg ikke å gjøre, så lurer på om det har noe å si. Men jeg klippet håret etter jeg kom hjem fra syden. Anonymkode: 4ed8b...a14
Aldrisur Skrevet 1. september 2017 #14 Skrevet 1. september 2017 Jeg burde sikkert ha sagt at det er lurt å bruke balsam etter Zalovask. Bere glemte det i farten. 1
dillyduzit Skrevet 1. september 2017 #15 Skrevet 1. september 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd rensesjampo men det fungerte ikke på mitt problem. Kan prøve zalo, takk! Hadde forresten badet i saltvann en uke i strekk før dette skjedde og vasket håret hver dag i syden. Det pleier jeg ikke å gjøre, så lurer på om det har noe å si. Men jeg klippet håret etter jeg kom hjem fra syden. Anonymkode: 4ed8b...a14 Der kan du ha det. Vannet lenger sør er hardere enn i Norge, noe som gjør at det kan være vanskelig å få skylt godt ut. Husk balsam etter zalo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå