Gå til innhold

Når noen skriver "?" etter de har sendt en melding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når noen skriver "?" fordi de ser at du er online en time etter de har sendt en fb-melding du ikke har åpnet.

Syns du de er masete da?

Anonymkode: 3225f...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Folk som sender meldinger enten på telefon eller sosiale medier har ikke rett på svar med en gang, og jeg syntes dette er noe vi er nødt til å bli vandt til. Ja, jeg har messenger, men det betyr ikke at jeg er "at your disposal" 24/7. Vi kan ikke kreve at andre slipper alt de holder på med for å svare på meldinger hele tiden. De fleste av oss får ganske mange meldinger i løpet av en dag, og det er helt latterlig å forvente at vi skal svare på dem alle med en gang. Jeg tar det når jeg føler for det. Hvis noen MÅ ha tak i meg med en gang, så får de ringe.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men svarer når man har tid, lyst og anledning. Om man ikke respekterer det så er man urimelig. 

Det kommer dog an på kontekst , om det er en viktig melding som trenger raskt svar så er det innafor å pushe på for svar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjøre det til min samboer om jeg SER han har lest min melding og alikevel ikke svarer.

Ville aldri gjort det til noen andre som jeg ikke var familiær med, da det jo er "masete".

Jeg liker ikke å ha "press" på meg til og måtte svare folk asp, og forventer ikke det samme fra andre heller. 

Endret av Perle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en fyr som jeg er ekstremt lunken til mens han er...interessert. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke er interessert, men han vil være "venner" og sender mld på fødselsdag som jeg ikke svarer på, og nå skriver han at han er i nærheten og vil ha svar på det. Maaaaas! TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaaaaaa. Jævla mas. Jeg svarer når det passer meg. Orker ikke være tilgjengelig hele tiden.

Anonymkode: 3546b...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har rett til å kreve din oppmerksomhet. Bare drit i å svare om det passer deg best.

Anonymkode: 3546b...2e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en fyr som jeg er ekstremt lunken til mens han er...interessert. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke er interessert, men han vil være "venner" og sender mld på fødselsdag som jeg ikke svarer på, og nå skriver han at han er i nærheten og vil ha svar på det. Maaaaas! TS

Nei, det er ikke mas. Det er disrespekt fra han og at han tror han kan få deg via venne-bakdør selv om du har sagt at det ikke skjer. Bare skriv at du bryr deg katta om at han er i nærheten fordi du ikke er interessert og har ombestemt deg på på det å være venner fordi han oppfører seg dust. Så sletter du og blokkerer han. For fremtiden: ikke bli "venner" med folk som er interessert i deg. Det er bare tull og fungerer bare ikke. 

Anonymkode: 34caa...2c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke mas. Det er disrespekt fra han og at han tror han kan få deg via venne-bakdør selv om du har sagt at det ikke skjer. Bare skriv at du bryr deg katta om at han er i nærheten fordi du ikke er interessert og har ombestemt deg på på det å være venner fordi han oppfører seg dust. Så sletter du og blokkerer han. For fremtiden: ikke bli "venner" med folk som er interessert i deg. Det er bare tull og fungerer bare ikke. 

Sukk, du har nok rett. Det er bare at det er en lang historie bak det, som involverer sommerferier sammen da vi var tenåringer, at vi møttes senere og jeg fant ut at jeg ikke var interessert lenger, han som kontaktet meg etter mange år via fb og vi ble fb venner og skrev mye meldinger som blandt annet involverte at jeg sendte han noen feriebilder av oss fra de somrene som var utrolig romatniske og søte. Og så kom han hit ifjor sommer, og jeg fant IGJEN ut at jeg ikke er interessert, og fortalte han det.

Nå skrev jeg at jeg prøvde å unngå å svare fordi jeg ikke er gira på besøk akkurat nå, og han skrev at det var vel vanskelig å unngå en masebøtte som han. Ja det er det, skrev jeg. Siden har han sendt en melding til og jeg har ikke svart.

Tror jeg mangler et eller annet sosialt gen siden jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til det her. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sukk, du har nok rett. Det er bare at det er en lang historie bak det, som involverer sommerferier sammen da vi var tenåringer, at vi møttes senere og jeg fant ut at jeg ikke var interessert lenger, han som kontaktet meg etter mange år via fb og vi ble fb venner og skrev mye meldinger som blandt annet involverte at jeg sendte han noen feriebilder av oss fra de somrene som var utrolig romatniske og søte. Og så kom han hit ifjor sommer, og jeg fant IGJEN ut at jeg ikke er interessert, og fortalte han det.

Nå skrev jeg at jeg prøvde å unngå å svare fordi jeg ikke er gira på besøk akkurat nå, og han skrev at det var vel vanskelig å unngå en masebøtte som han. Ja det er det, skrev jeg. Siden har han sendt en melding til og jeg har ikke svart.

Tror jeg mangler et eller annet sosialt gen siden jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til det her. TS

Neida. Eneste "feilen" er at du behandler han som en venn og han tolker det som at han kanskje har en sjanse og fortsetter å presse når han får respons fra deg. Men dette er ikke sunt for noen av dere. Han såres og du plages. Så det er ikke vits å la det få fortsette for noens del.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/1/2017 at 10:50 PM, AnonymBruker said:

Neida. Eneste "feilen" er at du behandler han som en venn og han tolker det som at han kanskje har en sjanse og fortsetter å presse når han får respons fra deg. Men dette er ikke sunt for noen av dere. Han såres og du plages. Så det er ikke vits å la det få fortsette for noens del.

Ja ser jo at det er vanskelig å beholde denne kontakten. Han har sendt et "?" til nå. Jeg har ikke åpnet meldingene hans og har ikke lyst til å gjøre det heller. Han tar nok ikke et hint. Det som har endret seg i det siste er at han har skilt seg fra kona, han er helt klart mer interessert etter det. Hvis han var gift hadde det kanskje gått an å ha han som fb-venn, men nå vet jeg ikke. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på relasjonen og hvor lang tid det var siden meldingen ble sendt. Jeg er litt surrete og glemmer noen ganger at jeg har fått meldinger. Da er det helt greit med en påminnelse.

Anonymkode: 3aaf7...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎01‎.‎09‎.‎2017 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Når noen skriver "?" fordi de ser at du er online en time etter de har sendt en fb-melding du ikke har åpnet.

Syns du de er masete da?

Masete OG ufint!

Anonymkode: d8e90...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er masete, og jeg blir irritert når noen gjør det. Dersom det haster er det greit med en oppfølgingsmelding, men bare et spørsmålstegn er frekt og om det bare er en ordinær melding som ikke krever noe svar har det ingenting der å gjøre. 

Selv om man har vært pålogget vil det ikke si at man har hatt tid til å svare på meldingen, evt. ikke ønsker å svare på meldingen enda. Det er jo helt greit og naturlig. 

Anonymkode: 1dd7d...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sendt etpar meldinger til med to "?" etter siden han sendte den første runden. Jeg har ikke åpnet dem. Jeg syns dette er uhøflig og irriterende, nesten litt terroriserende, er det bare meg? TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har sendt etpar meldinger til med to "?" etter siden han sendte den første runden. Jeg har ikke åpnet dem. Jeg syns dette er uhøflig og irriterende, nesten litt terroriserende, er det bare meg? TS

Du har jo fått flust av svar på dette. Åpenbart er det ikke "bare deg". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Du har jo fått flust av svar på dette. Åpenbart er det ikke "bare deg". 

Jepp, men tror fortsatt at det er bare meg. Er visst litt treg akkurat som han. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, AnonymBruker said:

Kommer an på hva det gjelder.

Anonymkode: b2a02...9a4

Står i tråden hva det gjelder. TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...