Gå til innhold

Anbefale barnebøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde satt pris på om noen kunne anbefale barnebøker som passer for treåring.

Anonymkode: 5362c...961

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Dette høres kanskje sært ut. Men jeg kjøpte en bok om Universet til en på 3-års-dagen. Det er favirittboka hennes pga bildene. Nå skal det sies at det var en misforståelse. Jeg bytta om på gaver til en tre-åring og en ti-åring. Tiåringen fikk ikke bok,men et hefte med bilder og klistremerker han skulle klistre der de passet inn. Flaks at begge ble glad for gavene :-D

Ellers liker jeg Asgrid Lindgrens bøker. Og Alf Prøysen selv om det mest er sanger.

Gammeldags herfra,men ungene elsker dem. Som jeg gjorde. God kultur bør gå i arv. Men mye nytt som også er bra!

Skrevet

Jakob og neikob-bøkene

timothy mister seg selv

kunsten å møte en bjørn

en fisk til Luna

alle bøkene til Jakob Martin Strid

Jo får en venn

Anonymkode: 192e3...542

• Liker 1
Skrevet

Mopp og mikko (Populært hos 2 og 3 åringer) 

Øya

albert åberg

jakob og neikop er populær

Vrimlebyen med alle årstidene(de ser seg selv, dyr, venner og familie -morsom bok) 

Se opp for krokodillen 

Lars er lars er morsom: bruk en dukke, legg den under ett pledd og gjør det som skjer i boka med dukka - at du tar frem en kroppsdel av gangen, og dere skal for eksempel dingle med beina osv..-- fin bok for å lære om kroppsdeler 

De tre vesle bjørneungene er din: gjerne med bruk av konkreter(det kan man med de fleste bøker for barn i den alderen) 

• Liker 1
Skrevet

Og "jo vil ikke bæsje på do"

• Liker 1
Skrevet

Mine elsket Ingrid-bøkene på den alderen. (Ingrid vil bade, Ingrid og pappa, Ingrid og basilusken, m.fl) 

• Liker 1
Skrevet

Snart sover du (bok, men de har også laget video av den, YouTube). Bukkene bruse på badeland. De er populære her hjemme. 

Anonymkode: 9335e...2de

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bøkene av Julia Donaldson (Gruffalo, Lille Gruffalo, Plass bakpå kosten, Apestreker), David Walliams (Isbjørnen som sa bø, En ganske irriterende elefant, Den første flodhesten på månen), Stephanie Blake (bl.a. Bæsj, Babyfjott, Ulv Ulv), alt av Jakob Martin Strid og bøkene om Ludde av Ulf Löfgren har vært populære her. 

Endret av Arkana
  • Liker 1
Skrevet

Vrimlebøkene (ikke tekst, bare detaljrike illustrasjoner. Mye å snakke om)

Lillesøster-bøkene og Malvin-bøkene av Kari Grossmann

Anonymkode: 267d4...39e

Skrevet

Karius og Baktus!! 😊

Anonymkode: 572a6...e9a

Skrevet

Lillesøster-bøkene av Kari Grossman er desidert favoritt for treåringen i huset. 

Anonymkode: 62fe2...ff1

Skrevet

Vår treåring sine favorittbøker for øyeblikket er Ludde og Bjørnen Brum-Brum (som hun fant hjemme hos sine besteforeldre 😉 )

Anonymkode: 5f6af...37e

Skrevet

Må legge til: Også er hun stor fan av Hakkebakkeskogen. Og Karius og Baktus, og Gruffalo. Historier som faktisk har litt historie, men fortsatt mange illustrasjoner

Anonymkode: 5f6af...37e

Skrevet

Bukkene Bruse i badeland var storfavoritt her da jentungen var på den alderen der. Likedan bøkene om Gubben og katten Findus. 

Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hans hode var også en slager.

Skrevet

Jeg fikk selv tips om Lillesøster-bøkene og datteren min elsket dem, de er lest om igjen og om igjen og om igjen. Selv om det ikke er noen lillesøster her.

Anonymkode: 1ba7e...0d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...