Bringebærdrops Skrevet 11. september 2017 #21 Skrevet 11. september 2017 Eneste som har hjulpet meg er en krem fra Elixir Cosmoceuticals, den har en del renset svovel i seg og det er helt gull mot perioral dermatitt! Ved minste lille antydning smører jeg på om kvelden, borte neste dag som regel. Men dyr, type 700kr. Hudpleiesalonger.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #22 Skrevet 17. september 2017 Jeg brukte doxylin i 2 uker, og det forsvant etter det. Anonymkode: 2118b...6ce
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #23 Skrevet 17. september 2017 Sliter med det samme. Bruker Rozex ved utbrudd og forebyggende en tid etterpå. Har funket selv ved heftige utbrudd. Ellers bruker jeg produkter fra Dermalogica i serien Ultracalming (rens, mist og kremen Barriere repair). Har også fått streng beskjed om å holde meg unna alt med kortison. Anonymkode: 9d9bf...2b9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #24 Skrevet 24. november 2018 Jeg sliter også med PD, og nå er jeg så fortvilet at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.. Problemet startet for nesten et år siden, men siden jeg alltid er så tørr i ansiktet om vinteren innså jeg ikke hva det var før i mai. Jeg har alltid hatt omtrent problemfri hud, så jeg skjønte til slutt at noe ikke stemte når "utslettet" aldri forsvant. Fikk påvist PD av hudlege og utskrevet tetracyklin i juni. Long story short fikk jeg en kjempereaksjon på tetracyklin, med influensasymptomer og sinnsykt utslett over hele kroppen som klødde ekstremt. Klarte nesten å bli kvitt PD'en før jeg måtte gi meg på kuren. Tok derfor 1,5 måned pause, men da blusset PD'en så mye opp igjen at jeg måtte prøve tetracyklin igjen. Tok ikke mer enn 1 dag før symptomene og utslettet på hele kroppen var tilbake, så jeg måtte bare gi meg. Hadde så en lang pause igjen mens vi prøvde å finne ut hva jeg skal gjøre. Så fikk jeg utskrevet Erymax, og går nå på det. Men PD'en blir bare verre og verre.... Før var den kun rundt nesa og på haka, nå har den spredd seg til rundt øynene og oppover kinnene. Dog virker det som om Erymax'en tørker ut hele utslettet? Jeg begynner å bli desperat! Er det noen andre som ikke har tålt tetracykliner, hva gjorde dere? Er det noen som har hatt effekt av Erymax, hvor lang tid tok det? Jeg sliter også med at jeg som vanlig er tørr i ansiktet, men ikke vet hva slags produkter jeg skal bruke. Har nå kjøpt Effaclar fra La Roche Posay, både fuktighetskrem og rens, uten at jeg vet om det hjelper eller gjør skade. I tillegg har jeg fått utskrevet både Skinoren og Soolantra-krem, men opplever ikke at de hjelper heller. Kan noen være så snill å fortelle meg at de har hatt effekt av Erymax, men at det tar tid? 😟Eventuelt andre som har slitt med å ikke tåle tetracykliner... Anonymkode: cb388...03b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå