Naken Skrevet 15. januar 2005 #1 Skrevet 15. januar 2005 Har en valp på 12 uker og lurer på når ca. jeg kan regne med at han slutter å gjøre fra seg inne, forutsatt at jeg er flink til å ta ham ut.
Ulrikke Skrevet 16. januar 2005 #2 Skrevet 16. januar 2005 Ulldotten vår var ganske treg, tror jeg - enda vi tok henne ut etter "boka" og fulgte med som best vi kunne. Tror hun var 6 mnd før vi kunne stole 100% på henne (hun hadde en tendens til å gå til døra og gjøre fra seg der - da fulgte vi nok ikke bra nok med, men hun sto ikke der lenger enn i 2 sekunder før hun tisset heller...) Men som sagt, jeg tror vår var en smule "treg"...
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #3 Skrevet 16. januar 2005 Anthon er også tolv uker, men er ikke stueren ennå... Har nok noe med at vi er litt late og ikke orker å løpe opp og ned tre etasjer. Kan nok si at han er stueren npr vi går ut med han hver gang vi vet han må på do... :oops:
Naken Skrevet 16. januar 2005 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2005 Anthon er også tolv uker, men er ikke stueren ennå... Har nok noe med at vi er litt late og ikke orker å løpe opp og ned tre etasjer. Kan nok si at han er stueren når vi går ut med han hver gang vi vet han må på do... :oops: ..men vi går ut med ham ofte.., av og til sier han i fra, men oftest bare ser vi det på ham, og løper ut med ham før han får gjort no'. Det jeg mener er; ca. hvor gamle er de når de alltid sier ifra når de må på do..
Gjest Anonymous Skrevet 16. januar 2005 #5 Skrevet 16. januar 2005 Hmm...det er ganske vanskeligm ig veldig individuelt. Anthon sier i fra ved å løpe til døren, pipe og prøver å hoppe opp til oss på sofaen (noe han ikke klarer fordi han er så liten). Vi har hatt avispapir på gulvet foran døren, så vi vet at når han går dit så må han på do... Lykke til!
Laban Skrevet 17. januar 2005 #6 Skrevet 17. januar 2005 Festlig... Min hund heter også Anton (men uten H). Han er ett år, og var stueren da han var fire måneder. De siste åtte månedene har han hatt tre "ulykker" - to hos hundepasser (ukjent hus) og èn hjemme da sambo var tre timer for sen hjem fra jobb. Men; han sier aldri ifra at han må på do. Vi har hatt faste tider å gå ut på (da han var fire mnd, gikk vi ut fem ganger om dagen til faste klokkeslett). Nå som han er større, er vi litt slakkere på det, men går alltid ut etter måltidene samt en gang midt på dagen.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 17. januar 2005 #7 Skrevet 17. januar 2005 Hannhunden var seks-syv måneder da han ble helt husren. Det kan ha sammenheng med at jeg fikk ham da han var fem mnd, og at han nok ble litt usikker på ting og tang ved eierskifte. Tispa(som ikke lenger lever) var over halvannet år før hun ble helt ren. De tre første løpetidene hadde hun tydeligvis glemt ALT hun hadde lært om å si fra og sånt. Men etter det, var hun tørr som bare det. Begge hunder like store. Tispa var rottweiler. Tror det har litt med størrelsen på hunden, og modningsalder å gjøre.
koldbruna Skrevet 17. januar 2005 #8 Skrevet 17. januar 2005 Ulldotten vår var ganske treg, tror jeg - enda vi tok henne ut etter "boka" og fulgte med som best vi kunne. Tror hun var 6 mnd før vi kunne stole 100% på henne (hun hadde en tendens til å gå til døra og gjøre fra seg der - da fulgte vi nok ikke bra nok med, men hun sto ikke der lenger enn i 2 sekunder før hun tisset heller...) Men som sagt, jeg tror vår var en smule "treg"... Nesten som jeg skulle ha sagt det selv...bare at min hun er en hannhund. Koldbruna
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #10 Skrevet 17. januar 2005 Ofte blir hannhunder stuerene før tispene. Dette henger antagelig sammen med at de har et sterkere markeringsbehov. Ella
Kristin S Skrevet 18. januar 2005 #11 Skrevet 18. januar 2005 Balder brukte ca. 3 mnd. Glad den tiden er over!! Vaske gulv hele dagen.... Huff.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå