AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 hvis jeg går for en plage eks. halsbetennelse, og ber om en celleprøve for livmorhals kreft, må jeg betale dobbelt da? Er det egne priser for gynekologisk undersøkelse? Anonymkode: 5df1d...ba1
gobbledigook Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 Tror ikke det, men det er ikke sikkert legen har satt av nok tid til det.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #3 Skrevet 1. september 2017 Hvis du skal ha både GU og sjekke andre ting samtidig så må du bestille dobbelttime. Anonymkode: c4c75...408 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #4 Skrevet 1. september 2017 Nei. Du betaler per time, pluss eventuelt utstyr. Ved en vanlig legetime kan du som oftest ta opp kun tre ting og det er vanligvis satt av ca 15 minutter. Er det hastetime kan du kun ta opp det du fikk time for. Anonymkode: e2043...187 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #5 Skrevet 1. september 2017 En celleprøve tar max 5 minutter så du kan ta dette sammen med dette med halsbetennelsen. En halsbetennelse er kjapt for en lege å diagnostisere. Jeg har tatt både underlivsundersøkelse andre småspørsmål i løpe av en timeavtale. Anonymkode: 94e3f...99d
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Du burde si ifra om dette på forhånd. Men begge deler tar så kort tid så du vil ikke gå over tiden som er satt av til en pasient. Anonymkode: 927e6...691
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 Det tar jo litt tid å kle av og på seg, komme seg til rommet med GU-stolen, går fort et helt legebesøk da. På mitt legekontor er det også slik at den mannlige legen har med seg en kvinnelig ansatt inn under besøk i "stolen" - mtp at pasienter skal slappe av mer, og kanskje de har opplevd at pasienter kommer med alle mulige beskyldninger, greit å ha et vitne. Uansett tar det litt tid å hente denne kvinnelige kollegaen også. Anonymkode: 4ce45...35c
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det tar jo litt tid å kle av og på seg, komme seg til rommet med GU-stolen, går fort et helt legebesøk da. På mitt legekontor er det også slik at den mannlige legen har med seg en kvinnelig ansatt inn under besøk i "stolen" - mtp at pasienter skal slappe av mer, og kanskje de har opplevd at pasienter kommer med alle mulige beskyldninger, greit å ha et vitne. Uansett tar det litt tid å hente denne kvinnelige kollegaen også. Anonymkode: 4ce45...35c På mitt legekontor er det ikke et eget rom for GU. Det er en undersøkelsesbenk med bøyler til beina. Da tar man av seg buksa, hopper oppi å det er gjort på knappe 5 min. Aldri vært borti at det absolutt skal være med et "vitne". Da hadde jeg bare blitt mer stressa. Anonymkode: 927e6...691
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå