Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dette er normalt, og andre har opplevd dette samt har noen tips.... 

Jeg går nå på sykepleiestudie og har jobb som "sykepleier" på deltid( ca 10-12 timer i uken)... jeg føler det tærer på meg, det var min 9 dag på jobb i dag og jeg føler meg helt utmattet. Jeg gruer meg til å gå på jobb og det å møte så forskjellig mennesker.. snakke med dem og hjelpe dem det gjør meg helt nervøst. Jeg har knapt nok tid til en pause under en skift på 6 timer.  Blir det bedre? eller har jeg valgt en feil studieretning? 

Har dere noen tips?

Anonymkode: 9b298...de6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det blir ikke bedre 

Anonymkode: 57d5c...422

Skrevet

Klart det vil bli bedre når du er tryggere i rollen din når du er ferdig med utdannelsen og vært igjennom flere praksisperioder. Travelheten vil jo være der, avhengig avhvor du jobber, og kontakt med pasienter og pårørende vil og være der. Men med faglig tyngde vil du takle det bedre og lettere å gjennomføre jobben på en bedre måte enn du gjør i dag. 

Anonymkode: 05d66...592

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som du har tatt feil yrkesvalg. Sorry. Er du kvinne? Kanskje noe med håndarbeid er mer for deg?

Anonymkode: 9eeb0...54d

Gjest Magnifiq
Skrevet

Selvsagt blir det enklere når man blir litt dreven,

Alle nye jobber er temmelig utmattende i starten.

Skrevet

Jeg er ikke sykepleier, men lærer. I starten av studiet, synes jeg det var helt jævlig. Både vikarjobbing og praksis. Jeg lurte hele tiden på om jeg hadde valgt feil. Men jeg elsket å undervise, og nå er det sjelden jævlig lenger. Om du mistrives med alt har du kanskje valgt feil, men om du klarer å finne noe du liker, er det verdt å holde fast ved det en stund. Alt nytt er jo mye mer slitsomt enn ting man kan.

Anonymkode: e9f26...61c

Skrevet

Pass på å prioritere denne jobben en periode. Unngå å skulle gjøre så mange ting utenom den og studiet. 

Legg deg tidlig, få nok søvn. Spis skikkelige måltider. Legg rammefaktorene på plass. Så ser du hvordan det går. 

Gi det noe mer tid, før du gir opp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...