Gå til innhold

Tror dere jeg er gravid??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

har den siste tiden hatt en rar følelse på at jeg er gravid... har selvfølgelig uteblitt mensen, skulle hatt det for 8 dager siden og jeg har aldri opplevd det før. Er trøtt hele tiden, har hodepine om morgnen, og matlysten går både opp og ned. Har fått type mensensmerter et par ganger og en gang fikk jeg klumpete utflod:0

dro til legen for to dager siden og legen sa at det er for tidlig med graviditetstest men tok tisseprøve som de skal sjekke. Hva tror dere?

Anonymkode: a831f...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å vite. Men, jeg testet positivt bare to dager etter uteblitt mens, så synes det er rart legen mente det var for tidlig.

Anonymkode: 7be61...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun sa hvertfall at det kan være feil på testene fordi hcg nivået kan være for lavt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du da? Og går du på hormonell prevensjon? Det er flere ting som kan føre til uteblitt/forsinket mens. De vanligste årsakene er at du: 

1. Er gravid 

2. Bruker prevensjon som tukler med syklusen din

3.Har vært gjennom en svært tøff periode som har påvirket hormonene dine

4.Du har blitt undervektig og mistet mensen

5.Du har kommet i overgangsalderen 

Anonymkode: 465a8...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 år, normalvektig og og har tidligere gått på cerazettepiller men ikke nå lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde kjøpt en test og testa selv slik at jeg hadde fått svaret innen 3 minutter.

8 dager over mens er ikke for tidlig å teste.

Anonymkode: 2844f...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du er gravid! Det er tvillinger. 

Anonymkode: 2de90...27e

Det er ikke vits i å si noe om du ikke har andre innspill enn sarkastiske kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vits i å si noe om du ikke har andre innspill enn sarkastiske kommentarer

Skjønner det er slitsomt og unødvendig.  Men vi kan jo ikke ane om du er gravid eller ikke. Tegn på mensen kan være symptomer på graviditet. Symptomer på graviditet kan være tegn på mensen. 

Kjøp en test og test selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det er slitsomt og unødvendig.  Men vi kan jo ikke ane om du er gravid eller ikke. Tegn på mensen kan være symptomer på graviditet. Symptomer på graviditet kan være tegn på mensen. 

Kjøp en test og test selv.

Jeg ba dere ikke om en fasit på om jeg er gravid eller ikke. Spurte hva dere tror som er to helt forskjellige ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt sex? 

Ja/nei? 

Hvis nei: ikke gravid. Garantert. 

Hvis ja:

Hadde du sex med en av samme kjønn? 

Ja/nei? 

Hvis ja: ikke gravid. Garantert. 

Hvis nei:

Hadde dere penetrerende sex? 

Ja/nei? 

Hvis ja: Du kan kanskje være gravid. Ta en test. 

Anonymkode: 55d14...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ba dere ikke om en fasit på om jeg er gravid eller ikke. Spurte hva dere tror som er to helt forskjellige ting

Du trenger ikke være så bisk! 

Og hvorfor skal vi tro noe som helst? Hva hjelper det deg om hva vi tror? Det vi tror må vi basere på det du forteller..Umulig å si det ene eller det andre.

Jeg kan jo si at jeg ikke tror du er gravid men hva hjelper det nå muligheten for at du er gravid er like stor?

Kjøp.en.test. Det har jeg troen på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg skal svare seriøst. Du nevner ikke om du har hatt sex eller ca når det kan ha skjedd. Det har litt påvirkning på svaret. Men la oss si du har ubeskyttet sex hver dag de siste fire ukene. 

Da kan du være gravid. Men menssmerter, murring, rar smerte osv kan være alt mulig. Vanncyste feks, de kan påvirke hormon og forsinke mensen og gjøre vondt men er ufarlig. Det kan være hundre andre hormonforstyrrelser. Det kan være forsinket eggløsning du merker. Enkelte surrer veldig med syklus i lang lang tid etter hormonprevensjon. 

Det kan være kreft. Usannsynlig, men jeg kan diagnosere det like lite som graviditet. 

Oppblåsthet kan være noe du har spist. 

Klumpete utflod høres mye mer ut som soppinfeksjon enn graviditet, og det kan også dersom ille nok rote med syklus. 

Apetitt opp og ned... Det har de fleste i løpet av en vanlig uke, men de legger ikke merke til det når de ikke jager symptom. 

Hodepine hver morgen? Ikke et vanlig symptom på graviditet. 

Mye trett kan være, men kan også være at kroppen sliter med en infeksjon og immunforsvaret jobber så du derfor er mye trøtt, har hodepine og forsinket mens. 

Eller du er gravid. 

Kanskje med tvillinger. 

Skjønner du at det er helt umulig å tro noe her? Helt fullstendig umulig. Dersom du har hatt flittig sex uten prevensjon hver dag gjennom hele syklusen så har du ca 20% sjanse til å være gravid.

Derfor er oddsen størst for at du ikke er det. 

Men ta en test. Er du ikke gravid, så snakk med legen igjen. Uteblitt mens og daglig hodepine tyder på at noe ikke er normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ubeskyttet sex i uke 32 altså over tre uker siden, og jeg vet at jeg hadde eggeløsning da.Tok en test forrige uken og den var negativ men fastlege mente at det var for tidlig. Mensen er da over en uke forsinket. Har allerede testet negativt for kjønnsykdommer, og hadde heller ikke sopp. Det jeg ikke skjønner er hvorfor mensen ikke kommer! Har aldri hatt forsinket mens før hvertfall, og går heller ikke på prevansjon som kan tulle med den. Er heller ikke i noe form for stress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester tatt ved forsinket mens/to uker etter sex er rimelig sikre. Så da er du kanskje ikke gravid, men om det er en uke siden du tok test så kan du definitivt stryke gravid fra ligningen ved å ta en ny test nå. 

Deretter bør du gå til lege med symptomene dine. Årsaken til at mensen uteblir kan være alt fra helt ufarlig til veldig alvorlig, med størst sjanse for ufarlig. Men du kommer ikke frem til svaret ved å diskutere det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du da? Og går du på hormonell prevensjon? Det er flere ting som kan føre til uteblitt/forsinket mens. De vanligste årsakene er at du: 

1. Er gravid 

2. Bruker prevensjon som tukler med syklusen din

3.Har vært gjennom en svært tøff periode som har påvirket hormonene dine

4.Du har blitt undervektig og mistet mensen

5.Du har kommet i overgangsalderen 

Anonymkode: 465a8...b64

6. Stress

7. Trening

Også vanlige årsaker. Vet jeg som er mann til og med :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt sex? 

Ja/nei? 

Hvis ja:

Hadde du sex med en av samme kjønn? 

Ja/nei? 

Hvis ja: ikke gravid. Garantert. 

Hvis nei:

Hadde dere penetrerende sex? 

Ja/nei? 

Hvis ja: Du kan kanskje være gravid. Ta en test. 

:fnise:

Anonymkode: 60812...27f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...