Gå til innhold

Oldenborrelarver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan se ut som en del av plenen min har blitt angrepet av oldenborrelarver... ikke snakk om store området, men plenen er død, og fugler koser seg godt på akkurat den flekken. 

Noen som har erfaring med å få bort disse larvene? Vi har SVÆR hage, men kan bare se tegn en liten plass. Må jeg ta hele plenen eller holder det å ta akkurat der angrepet er? 

Anonymkode: d7035...34c

Skrevet

Botemiddelet er grevling. Grevlinger digger disse larvene. Det gjør jo fuglene også. Det er billespiserne som dermed vil harve opp det meste av plenen din.

Du kan begynne å grave opp larvene selv altså. Det bør holde å ta det du definerer som angrepne områder av plenen (pluss et område rundt angrepne partier)

Kastanjeoldenborre vil jeg tro :)

Anonymkode: 4c905...195

Skrevet
På 2.9.2017 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Botemiddelet er grevling. Grevlinger digger disse larvene. Det gjør jo fuglene også. Det er billespiserne som dermed vil harve opp det meste av plenen din.

Du kan begynne å grave opp larvene selv altså. Det bør holde å ta det du definerer som angrepne områder av plenen (pluss et område rundt angrepne partier)

Kastanjeoldenborre vil jeg tro :)

Anonymkode: 4c905...195

Takk :) 

skal ta å grave opp der det er, for å gjøre larvene litt mer tilgjengelig for fuglene, så satser jeg på at de tar de! 

Anonymkode: d7035...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...