Gå til innhold

Hva gjør du for å bli kvitt hodepine når paracet ikke hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd, blir gal her. 

Anonymkode: d733a...81d

Skrevet

Legg en kald klut på hodet, lindrer på meg hvertfall. 

Anonymkode: cb2e4...319

Skrevet

Etter at jeg fant ut at hodepinen min er migrene, bruker jeg aldri Paracet eller Ibux lenger.  De virker ikke i det hele tatt, men jeg prøvde om igjen og om igjen i håp om at det skulle hjelpe. 

Har fått resept på Triptaner som fungerer 100% hver gang. 

Er du sikker på at det er vanlig hodepine du har?

Skrevet

Hvis ikke paracet hjelper, tar jeg ibux. Eller så leter jeg rundt i medisinskapet etter andre smertestillende jeg har brukt tidligere i forbindelse med andre tilstander, som jeg vet jeg tåler, og der utløpsdatoen ikke har gått ut for mange år siden... :)

Anonymkode: 66502...f8b

Skrevet

Først tar jeg 2 stk, så spiser jeg og venter 1 time. Etter det går jeg inn i dusjen og setter på veldig varmt vann. Setter meg ned i dusjen og venter jeg halvsover (sitter der gjerne en halvtime), reiser meg opp, tørker håret og hopper i senga for å sove.

Skrevet

Sove i mørkt rom med vinduet åpent. Får av og til kraftig hodepine som ikke engang går vekk av reseptbelagte medisiner for hodepine. Er mistanke om migrene uten aura av lege, men er vanskelig å vite. 

Anonymkode: d4f30...4b3

Skrevet
29 minutter siden, Kalevala skrev:

Etter at jeg fant ut at hodepinen min er migrene, bruker jeg aldri Paracet eller Ibux lenger.  De virker ikke i det hele tatt, men jeg prøvde om igjen og om igjen i håp om at det skulle hjelpe. 

Har fått resept på Triptaner som fungerer 100% hver gang. 

Er du sikker på at det er vanlig hodepine du har?

Tror nok det er vanlig hodepine, den kommer alltid på samme side. Men Paracet fungerer aldri. Har tenkt at det kommer av stiv skulder kanskje. 

Takk for alle svar, får prøve ut litt! 

Skrevet

Om du bruker paracet ofte kan det over tid forårsake hodepine.... 

Om det er på en side er det stor sannsynlighet for at du har spenningshodepine.  Da bør du sørge for at du slapper godt av i hele kroppen så mye som mulig.  Vær obs på å ikke spenne deg i alle situasjoner.  

Anonymkode: c8057...58f

Skrevet

Jeg tar 2 Paracet og 1 Ibux med en gang jeg kjenner at hodepinen kommer. Har lært meg at når den først kommer så forsvinner den ikke hvis jeg drøyer tablettene. Det høres kanskje drøyt ut med tre tabletter på en gang, men da trenger jeg ikke flere den dagen.

Ellers så er en kald klut på panne og nakke også lindrende. Et annet tips er faktisk å spise iskrem, når ganen blir kald så lindrer hodepinen.

Skrevet

På meg fungerer ibux mot migrene (ikke paracet). Men jeg kan ikke ta det. Så lider meg gjennom det! 

Hjelper å ligge på et mørkt rom, eller sove.

Skrevet

Hvis det er slik at du har hodepine ofte og paracet ikke hjelper så bør du ta en tur til legen.

Anonymkode: 733ab...969

• Liker 1
Skrevet

Tar 1/2 paracet eller ibux, legger meg i sengen med en klut over øynene og ligger der til jeg sovner. Er det migrene gjør jeg det samme, pluss rister litt i smerte. Det eneste som funker mot hodepine, for meg, er søvn (hvis jeg sovner). 

Er jeg heldig finner jeg en utenlandsk tablett og går i koma. 

Anonymkode: 2a4e8...841

Gjest chisandra
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da fyller jeg etter med en Ibux eller to.

Skrevet

Har du hodepine fordi du har brukt for mye/lenge paracet eller hodepine av andre grunner? Uansett så er dette noe du må snakke med en lege om. 

Anonymkode: 16f6c...bdf

Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det er vanlig hodepine, den kommer alltid på samme side. Men Paracet fungerer aldri. Har tenkt at det kommer av stiv skulder kanskje. 

Takk for alle svar, får prøve ut litt! 

Ibux og en varmeflaske som jeg legger bak nakken, og mot siden som gjør vondt. Å så prøver jeg å sove. 

Skrevet

Tar Ibux. Tar alltid Ibux først, synes det fungerer best på meg :) 

Anonymkode: f8493...179

Skrevet

Under der øyenbrynene dine starter finnes det et punkt du kan presse på, og når du slipper kjennes det som hodepinen letter bittelitt. Gjenta dette flere ganger, så kanskje det letter hodepinen litt. Let litt med fingrene og press på ulike punkter fra neseryggen og opp mot benet der øyenbrynene starter, for å kjenne om du kjenner noe. Press i ca tretti sekunder, slipp og gjenta. Selv om du ikke merker stor endring er dette kun behagelig og det kan ikke skade å gjøre det. Nå snakker vi selvfølgelig om vanlig hodepine, ikke migrene og hodeskader og andre alvorlige ting. 

Anonymkode: 0438a...dba

• Liker 1
Skrevet

Drikker godt med vann og går en tur.

Anonymkode: 7a46c...4e3

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søvn, mat, drikke, en dusj, frisk luft, kald klut, massasje. Aldri opplevd at det ikke går over av noen av de punktene.

Anonymkode: 61e61...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...