AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Hunden min har fått et bittelite sår etter bitt fra en annen hund på baken. Blør litt, men ikke noe voldsomt. Ser ikke ut som det er dypt. Tenker å rense det litt, er det noe annet jeg bør gjøre og? Anonymkode: 31fd8...a38
Drakan Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 melde fra til politiet om en aggressiv hund i området kanskje?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #3 Skrevet 1. september 2017 2 minutter siden, Drakan skrev: melde fra til politiet om en aggressiv hund i området kanskje? Er en hund jeg kjenner. Eier trener med hunden da den har opplevd vonde ting med forrige eier. Min nærmet seg hunden da den var på sin trygge base (har egen seng med klær fra eieren den er veldig knyttet til). Tenker mer på om jeg skal gjøre noe annet enn å kun rense? Anonymkode: 31fd8...a38
Drakan Skrevet 1. september 2017 #4 Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er en hund jeg kjenner. Eier trener med hunden da den har opplevd vonde ting med forrige eier. Min nærmet seg hunden da den var på sin trygge base (har egen seng med klær fra eieren den er veldig knyttet til). Tenker mer på om jeg skal gjøre noe annet enn å kun rense? Anonymkode: 31fd8...a38 Selv om du kjenner hunden og eier, så er ikke dette et godt tegn. Du burde i alle fall si ifra til eier, slik at de kan fokusere på dressur og er klar over at hunden kan være aggressiv så de kan gjøre tiltak. Når det gjelder såret, dra til dyrelegen og få det sjekket ut der. Hunder ruller i skitt og slikt, så det kan fort skje at de får infeksjon.Om såret ser lite ut kan det fremdeles være dypt, så jeg ville dratt til dyrelege bare for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #5 Skrevet 1. september 2017 Rens såret med pyrisept og ta en telefon til veterinær. De forteller deg hvis det er noe mer du burde gjøre. Skjønner du er i en vanskelig situasjon siden du kjenner hundens eier og har sympati for hunden, men du må selvsagt si ifra til eieren hvis du ikke allerede har gjort det Anonymkode: 2aa12...1c5
RoH Skrevet 1. september 2017 #6 Skrevet 1. september 2017 Skyll med pyrisept og ta deg en iskrem om det blir fint vær.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #7 Skrevet 1. september 2017 Det kan bli en slags "sårlomme" eller hva det nå kalles, nærmest usynlig under det lille såret som kan gi komplikasjoner. Det koster ingenting å ringe en vet og spørre. Anonymkode: 799de...4b1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 Om det bare er en rift som blør trenger du ikke gjøre noe, det er "hull" som kan ha sårlommer under og som det kan bli infeksjon i. De blør som regel lite, og hunden viser sannsynligvis raskt ubehag om det blir infisert. Anonymkode: aaea5...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå