Gå til innhold

tips mot kvalme og oppkast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet i dag tidlig, men slapphet og oppkast. Har ikke spist noe enn de andre i familien. Fins det gode råd mot kvalme? Cola, blåbærsaft, farris eller ingefær? Eplejuice har jeg ikke i hus.

Anonymkode: 7438d...1e3

Skrevet

Ingefær skal hjelpe mot kvalme. Blåbærsaft hjelper mot diare. Farris hjelper mot dehydrering. 
Drikk masse vann/saft/farris, og spis det du klarer. Helst lettfordøyelig, men hva som helst er bedre enn ikke noe. Selv om det kommer opp igjen. 
Noe salt, som salte kjeks for eksempel, er greit for å unngå dehydrering. 
Og masse hvile. 
Ellers er det bare å vente å se når det går over. Det kan være omgangssyke, eller det kan være matforgiftning/matinfeksjon. 
Pass på god håndhygiene for hele familien for å unngå smitte, og la resten av familien ta seg av matlaging til du er bra igjen. 

• Liker 1
Skrevet

Ingefær har så vidt jeg vet dokumentert effekt mot kvalme, så det bør hjelpe. Ellers er kominasjonen farris + eplejuice bra i forhold til salt og dehydrering. Drikk farris hvis du liker det (jeg liker det ikke og blir kvalm av det). Så lenge du "bare" er kvalm kan du egentlig spise og drikke det du har lyst på. Hvis du får diare også ville jeg nok holdt meg unna cola. Spis og drikk små mengder av det du har lyst på. Viktig å få i seg mat og drikke

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...