Gå til innhold

Frokost som holder deg mett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag på frokost som holder deg mett i 4-5 timer? Ikke havregrøt.

Anonymkode: c042b...64c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes egg holder meg mett lenge. 

Bacon i tillegg så er jeg veldig mett.

• Liker 2
Skrevet

En god frokost smoothie. 
Er det eneste jeg hittil har prøvd som gjør meg mett skikkelig lenge. :) 
Du kan også lage smoothien av hva du vil, er ikke alle som smaker godt, men man kan finne en oppskrift som er enkel og god. 
Prøvde havregrøt selv, og er noe av det kjedeligste jeg har vært borti :a034:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke havregrøt? 

Spice den opp med frukt, bær og søtning, så blir den langt fra kjedelig. ;)

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, bobleplast_ skrev:

Hvorfor ikke havregrøt? 

Spice den opp med frukt, bær og søtning, så blir den langt fra kjedelig. ;)

Liker det ikke, klarer ikke å få det ned.

Anonymkode: c042b...64c

• Liker 2
Skrevet

Frokosten min består av eggerøre av to egg, bacon, stekt champignong og aspargesbønner. Hvis jeg har til overs fra tidligere midddager slenger jeg oppi ferdigkokt quinoa, som blir litt som stekt ris. Sykt digg, holder meg mett lenge og ikke minst; gir masse masse god energi til dagen!

• Liker 1
Skrevet

Har du forsøkt havresuppe med eple og rosiner, laget på melk med kanel på? Det er litt "Lettere" enn havregrynsgrøt.. Ellers kan man godt ha litt havregryn i smoothien, jeg gjør ofte det om morgenen.. Eller så lager jeg "pannekakerøre" av havremel og har klar i kjøleskapet, da tar lappene ikke så lang tid å lage for eksempel. Elles er min favoritt alltid denne; gresk yoghurt naturell, havregryn, hakkede nøtter/mandler, tørkede tranebær, blåbær, banan og litt honning..

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes kjøleskapsgrøt holder lenge. Laget på youghurt, havregryn også tilsetter jeg rosin for ekstra smak

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Drakan skrev:

En god frokost smoothie. 
Er det eneste jeg hittil har prøvd som gjør meg mett skikkelig lenge. :) 
Du kan også lage smoothien av hva du vil, er ikke alle som smaker godt, men man kan finne en oppskrift som er enkel og god. 
Prøvde havregrøt selv, og er noe av det kjedeligste jeg har vært borti :a034:

Hva har du i de smoothiene som holder deg mett?

Anonymkode: 7f70f...20d

• Liker 3
Skrevet

London -frukost er bra.  Når jeg kommer til Oslo om morgenen drar opp en etasje er det til Opus? og der er veldig god frokost.

• Liker 1
Skrevet

Havregrøt laget med melk. Jeg varmer melken, rører inn Bjørns lettkokte havregryn, og vips er grøten klar til spising. :spise:

Anonymkode: 7463c...c2d

Skrevet

Egg og avokado holder meg mett lenge iallefall. 

Visper sammen 2 egg med diverse krydder (chilli, litt salt, pepper, dill) og freser det til eggerøre i stekepannen. 

Deler en avokado i to, tar ut steinen, tar litt majones i hullene etter steinen og drysser over sitronpepper. 

• Liker 3
Skrevet

Sorry. Jeg leste ikke HI. Grovbrød med makrell i tomat med agurkskiver på, og majones på toppen :sikle:

Anonymkode: 7463c...c2d

• Liker 1
Skrevet

Tyrkisk/gresk yoghurt med hjemmelaget granola og litt honninf. Jeg går mett i timesvis! 

• Liker 1
Skrevet

jeg pleier å lage bananpannekaker/bananlapper av én moden banan, 1/2 dl havremel, 1/2 dl mandelmelk og litt bakepulver + evt. kanel, kardemomme, vaniljepulver (det du vil av krydder). lar det svelle i kjøleskap i 10 minutter og steker i stekepanne. det er kjeempegodt og ekstremt mettende! (jeg er sjeldent sulten til frokost, så lager ofte disse til middag i stedet, blir stappmett!)

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg trenger en lettvint frokost som går raskt unna så bruker jeg å ta ei skål med gresk yoghurt, knuser valnøtter over yoghurten og tar på litt honning. Den metter ikke like lenge som egg og avokado, men greit å spise hvis jeg har det travelt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så fancy på frokosten (med mindre jeg bor på et hotell). Jeg spiser brødskiver (med varierende pålegg), og det gjør meg passe mett frem til lunsj. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir bare sulten av frokost. Pleier ikke spise før en 5-6 timer etter jeg våkner, uansett...

Men når jeg først spiser, da er det gjort!

Hva med cottage cheese, grovbrød, rikelig med frukt, syltetøy og nøtter! Eller egg og grønnsaker?

Ville ha ligget unna melk og juice og andre ting som peaker blodsukkeret.

Anonymkode: a0655...f59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...