Gå til innhold

Hvordan i alle dager får man ordnet seg et møte på nav i disse dager??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dro på mitt lokale navkontor for å avtale et møte med min saksbehandler, da han lovte å ringe meg om kort tid noe han ikke har gjort. På nav hadde de fjernet infoskranken og eneste mennesket der var en sur vekter som sa at kun de som hadde avtalt møte fikk være der. Ikke finner jeg tlfnr til mitt lokale navkontor. Og da lurer jeg på hvordan jeg skal få tak i min saksbehandler??? 

Anonymkode: b1129...4b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ringe fellesnummeret og gi beskjed om at du vil ha et møte med saksbehandler eller sende melding på NAVs sider. Merker jeg synes det er veldig ubehagelig og upersonlig at det har blitt slik for noen ganger haster det med å få informasjon eller hjelp til ting. 

Anonymkode: 03f74...1c8

• Liker 1
Skrevet

Eller du logger deg inn på nav.no og sender en skriftlig henvendelse. Du trenger ikke vite hvem den skal til.

Anonymkode: 66d6c...c10

Skrevet

Jeg synes det har blitt håpløst å få tak i saksbehandleren på nav. Dette fellesnummeret er bare irriterende. 

Anonymkode: 48f78...394

Skrevet

Svartidene på fellsnummeret varierer veldig i løpet av dagen, jeg blir nå ofte overrasket over hvor fort man slipper gjennom. Man kan be om å bli satt over til sin saksbehandler eller sitt kontor. De er slett ikke sikkert at saksbehandler er til stede og ledig, eller vil snakke med deg. Men min erfaring fra mitt kontor er at det ikke er problem å få kontakt.

Anbefaler som de andre her å ta en telefon til 5555 3333. Meldinger fra Ditt Nav går ikke til ditt lokalkontor og har gjerne noen dager behandlingstid før de blir lest og eventuelt videresendt.

Anonymkode: fb932...e70

Skrevet

De har avlyst to med meg, og det på 2 mnd:fnise::yvonne:

Anonymkode: ac421...d13

Skrevet
På 1.9.2017 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Du må ringe fellesnummeret og gi beskjed om at du vil ha et møte med saksbehandler eller sende melding på NAVs sider. Merker jeg synes det er veldig ubehagelig og upersonlig at det har blitt slik for noen ganger haster det med å få informasjon eller hjelp til ting. 

Anonymkode: 03f74...1c8

På 1.9.2017 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Eller du logger deg inn på nav.no og sender en skriftlig henvendelse. Du trenger ikke vite hvem den skal til.

Anonymkode: 66d6c...c10

Dette har det også blitt nye regler om. Man har kun lov til å sende melding hvis man har beskjeder som er viktig for saken det gjelder. Feks. endret livssituasjon, opplysninger om tiltak etc. Man får ikke lov til å bruke meldingsfunksjonen for beskjeder eller spørsmål lenger. Helt vanvittig!!

Anonymkode: bcff8...2da

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har det også blitt nye regler om. Man har kun lov til å sende melding hvis man har beskjeder som er viktig for saken det gjelder. Feks. endret livssituasjon, opplysninger om tiltak etc. Man får ikke lov til å bruke meldingsfunksjonen for beskjeder eller spørsmål lenger. Helt vanvittig!!

Anonymkode: bcff8...2da

"Man har kun lov til å sende melding..."?

Jeg håper inderlig at du har misforstått noe, for dersom du har en saksbehandler som har fortalt deg dette er det sannsynligvis noen som ikke helt vet hva de driver med..

Anonymkode: fb932...e70

Skrevet
På 1.9.2017 den 17.16, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det har blitt håpløst å få tak i saksbehandleren på nav. Dette fellesnummeret er bare irriterende. 

Anonymkode: 48f78...394

Skaff deg en jobb da, så slipper du å irritere deg over at du må ringe fellesnummeret! 

Anonymkode: 41adf...39e

Skrevet

Jeg pleier å sende melding. Det tar noen dager, men da får jeg alltid svar fra saksbehandler. Sist forklarte jeg hvorfor jeg ønsket møte, og så ble det satt opp et møte kort tid etter. 

Det er også der jeg har kontakt med saksbehandler, og hun med meg. 

Om de ikke svarer så er det saksbehandler som gjør feil. De skal svare/ringe tilbake innen 3 dager eller noe, men jeg har hatt en sånn saksbehandler. Hun svarte nesten aldri på mine henvendelser. Ble ikke bedre før jeg fikk ny saksbehandler. 

Anonymkode: 7129e...622

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg en jobb da, så slipper du å irritere deg over at du må ringe fellesnummeret! 

Konstruktivt må jeg si. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Konstruktivt må jeg si. 

Når folk er så tafatte at de syter for den minste lille ting, ja da fortjener de å høre det. Altså, irritere seg for at man må ringe et felles nummer for å avtale et møte! Velkommen til den virkelige verden sier jeg bare! Der er det faktisk helt normalt at man må ringe for å avtale møtetidspunkt. Kommer kanskje som et sjokk, men det er faktisk flere folk som benytter seg av tjenestene til NAV....

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når folk er så tafatte at de syter for den minste lille ting, ja da fortjener de å høre det. Altså, irritere seg for at man må ringe et felles nummer for å avtale et møte! Velkommen til den virkelige verden sier jeg bare! Der er det faktisk helt normalt at man må ringe for å avtale møtetidspunkt. Kommer kanskje som et sjokk, men det er faktisk flere folk som benytter seg av tjenestene til NAV....

Vel, det er heller ikke noe sjokk at Nav-systemet kan være temmelig frustrerende til tider. Har man en saksbehandler som gjør jobben sin så er alt bra, men alle gjør ikke det dessverre. 

Det å skrive "få deg en jobb" er også ganske tåpelig, og jeg skjønner ikke hvorfor dere som skriver det tror at den som leser det kommer til å bli så voldsomt påvirket av det at de går og får seg en jobb med engang. Det er mange ulike grunner til at folk er i Nav-systemet, og ikke bare kun latskap som du ser ut til å tro. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er heller ikke noe sjokk at Nav-systemet kan være temmelig frustrerende til tider. Har man en saksbehandler som gjør jobben sin så er alt bra, men alle gjør ikke det dessverre. 

Det å skrive "få deg en jobb" er også ganske tåpelig, og jeg skjønner ikke hvorfor dere som skriver det tror at den som leser det kommer til å bli så voldsomt påvirket av det at de går og får seg en jobb med engang. Det er mange ulike grunner til at folk er i Nav-systemet, og ikke bare kun latskap som du ser ut til å tro. 

Å irritere seg over at man må ringe et felles nummer for å få avtalt et møte,er fremdeles tåpelig, uansett hvilken grunn man er i Nav systemet for!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å irritere seg over at man må ringe et felles nummer for å få avtalt et møte,er fremdeles tåpelig, uansett hvilken grunn man er i Nav systemet for!

Man irriterer seg fordi det er vanskelig å komme igjennom, og noen ganger får man ikke særlig gode svar heller siden man ofte ikke får snakke med saksbehandler der og da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...