Gå til innhold

14-åring og mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 14-åring som er veldig bedagelig anlagt. Spiser ikke uten å bli fortalt at h*n må spise..

Hvor mye maser man egentlig? Står opp sent, sitter på rommet til h*n får beskjed om annet. Det være pusse tenner, kle på seg eller spise. Gjelder for øvrig også dusjing . 

Har vært sånn bestandig.. og jeg er såå lei av å måtte mase på de naturligste ting..

Hvordan ville dere løst dette?

Anonymkode: 08ddb...57a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjern pc og tv fra rommet... 
Noe sier meg at du lar tenåringen ha pc og tv på rommet, noe som er helt unødvendig. 

• Liker 3
Skrevet

Om  det ikke er tilfellet at ungdommen har pc eller tv, så vil jeg lure på om alt er bra i vennekretser og slikt. 
Kanskje ungdommen er mobbet, eller ikke har det helt bra på skolen. :/

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en 14-åring som er veldig bedagelig anlagt. Spiser ikke uten å bli fortalt at h*n må spise..

Hvor mye maser man egentlig? Står opp sent, sitter på rommet til h*n får beskjed om annet. Det være pusse tenner, kle på seg eller spise. Gjelder for øvrig også dusjing . 

Har vært sånn bestandig.. og jeg er såå lei av å måtte mase på de naturligste ting..

Begynte å forklare min hvor vondt det luktet av folk som ikke pusset tennene og dusjet regelmessig. Nå er dusj det første han gjør når han står opp, tannpuss med munnskyllevann morgen og kveld uten oppfordringer. 

Anonymkode: af895...05f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Begynte å forklare min hvor vondt det luktet av folk som ikke pusset tennene og dusjet regelmessig. Nå er dusj det første han gjør når han står opp, tannpuss med munnskyllevann morgen og kveld uten oppfordringer. 

Min kan også være sløv ift å lage seg mat selv, men blitt bedre etter han er med å planlegge hva vi skal kjøpe.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo alltids skremme barnet litt. "Pusser du ikke tennene ødelegger du tennene dine. Det blir dyrt for deg etter fylte 18 år om du fortsetter sånn som nå!" 

Hvis barnet ikke dusjer på noen dager, sier du "Hva er det som stinker her! Er det du? Har du ikke dusja? Seriøst, kvalmt!" (slemt å gjøre det blant andre mennesker, men hvis det er det som må til..så..)
"De som ikke spiser, vokser seg ikke store og sterke. De blir bleke og svake." 

Ikke mas på barnet. Vær ærlig om hva som skjer om barnet ikke gjør det og det. Ta og fra barnet telefon, nettbrett, tv, spill osv, frem til barnet har skjerpet seg. Gi tilbake tingene, og ta de fra barnet igjen om dette tullet gjentar seg. Ta da vekk tingene for en uke lengre for hver gang. Vær klar og tydelig på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...