Kjerst Skrevet 15. januar 2005 #1 Skrevet 15. januar 2005 Hva kommer dere til å velge, det vanlige troskapsløftet hvor en ikke sier så mye mer enn ja, eller det "utvidede" hvor brudeparet sier litt mere? Se troskapsløftene her
liv Skrevet 15. januar 2005 #2 Skrevet 15. januar 2005 hadde jeg ikke vært gift alt så tror jeg vi hadde valgt de utvida løftene..
Gjest gjest1 Skrevet 15. januar 2005 #3 Skrevet 15. januar 2005 Jeg tok opp dette med min kjære og han syns det ble for mye å huske på og var redd han ville komme ut av det og glemme ting i det utvidede troskapsløftet Han er vel nervøs nok som det er denne dagen så jeg syns det er helt greit at vi går for den kortere versjonen.
Cathie Skrevet 15. januar 2005 #4 Skrevet 15. januar 2005 Vi skal ikke ha kirkelig vigsel, men alikevel så er spørsmålene ganske lke som den "enkle" versonen, så jeg stemte på den jeg
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2005 #5 Skrevet 15. januar 2005 Vi hadde ikke utvidet inngåelse, men vi hadde utvidet ringpåsettelse, alt B under her: Overrekkelse av ringene Noen ønsker å sette på seg ringene under seremonien. Det skjer etter inngåelsen av ekteskapet. To alternativ Enten A Liturg: Gi nå hverandre ringene, som dere skal bære til tegn på løftet om troskap. Hver av dem setter ringen på fingeren til den andre. Eller B Liturg: Gi nå hverandre ringene, som dere skal bære til tegn på løftet dere har gitt hverandre. Gjenta etter meg. Liturgen leser ordene ledd for ledd, deretter fremsier brudeparet dem, den ene først. Liturg: (Navnet), jeg gir deg denne ring B: (Navnet), jeg gir deg denne ring Liturg: som et tegn på mitt løfte om kjærlighet og troskap. B: som et tegn på mitt løfte om kjærlighet og troskap. Ringen settes så på fingeren til den andre. Deretter gjentas overrekkelsen på samme måte av den andre ektefellen.
Catzy Skrevet 16. januar 2005 #7 Skrevet 16. januar 2005 Jeg likte det utvidede. Vi gifter oss i Gamle Aker kirke, som er litt spesiell. Middelalderkirke, med et sterkt innslag av katolske ritualer. Så vi kan faktisk velge om vi vil at kirketjeneren skal svinge røkelse rundt under selve vielsen. Da må man jo bare gå for de store pakken. Catzy
Vendelin Skrevet 16. januar 2005 #8 Skrevet 16. januar 2005 jeg vil gjerne ha den utvidede, men vi har igrunn ikke diskutert det ennå.
Gjest Madam Felle Skrevet 16. januar 2005 #9 Skrevet 16. januar 2005 Enkel i kirken, så kan vi ta ting frem i talen i stedet, for da har nervene sikkert roet seg litt.
Snutus Skrevet 16. januar 2005 #10 Skrevet 16. januar 2005 Vi har egentlig ikke begynt å tenke på dette ennå, men jeg synes det utvidede troskapsløftet er fint.
Xania Skrevet 16. januar 2005 #11 Skrevet 16. januar 2005 Synes både de utvidede løftene og den tradisjonelle varienten er fint, jeg. For vår del blir det nok den enkleste med bare "ja" - sambo påstår han er så nervøs, så da er det greit å gjøre det enkelt. Ikke morsomt å få jernteppe når man skal gjenta etter presten...
Linn3c Skrevet 17. januar 2005 #12 Skrevet 17. januar 2005 Me skal ha den enkle versjonen. - Skal også ha enkel ringpåsetjing. Men skal ha litt fine innslag med solosong, og kanskje opplesing av tekstar, viss me får nokon til å tørra å gjera det
TeddyToria Skrevet 18. januar 2005 #13 Skrevet 18. januar 2005 Vi går nok for den utvidete, selv om også den enkle er flott. Vi skal uansett ha utvidet ringpåsettelse!
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 18. januar 2005 #14 Skrevet 18. januar 2005 Vi skal ha enkelt troskapsløfte. Under middagen holder vi tale begge to. Kirkesermoinen blir alikevel personlig ettersom min søster skal spille sax.
Gjest gjesta Skrevet 18. januar 2005 #15 Skrevet 18. januar 2005 enkelt.. tror ikke jeg klarer å SI så mye.. Holder å si ja, og se han dypt inn i øynene.. kan heller si mer på bryllupsnatta ..
Bokalven Skrevet 18. januar 2005 #16 Skrevet 18. januar 2005 Skal ikke gifte meg i kirken, så verken eller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå