mr.cuac Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Jeg skjønner at en bedrift, i dette tilfellet, et internettselskap tar seg betalt for jobben med å installere en linje om den ikke finnes i husstanden fra før av og dermed maskerer utgiftene som en etableringsavgift. Derimot skjønner jeg ærlig talt ikke hva som er meningen med å ta samme avgift når man skal oppgradere det man abonnerer på?? I dette tilfellet er det Altibox sin nye tv-løsning. Denne kommer med ny dekoder og en høyere internetthastighet (300 mbit/300mbit). Men jeg har allerede denne hastigheten, så hvorfor skal jeg da måtte betale en liten formue på å gå over fra lokale opptak til ren strømming? I mitt tilfelle har jeg to dekodere, så det blir to mindre formuer å betale. Dvs, om man skal sette dette i perspektiv: Jeg betaler en (to) avgift(er) for å få lov til å betale litt mer pr måned enn jeg gjør idag. Dette for en løsning jeg allerede har store deler av. Noen synspunkter rundt dette??
stan Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 Hvorfor det tar seg betalt? Fordi de kan! Det som er mulig er at når de faktisk installerer en fysisk linje så koster det svært mye mer enn det som er realistisk å fakturere en enkelt kunde. Så derfor må vi alle betale for dette gjennom etableringsgebyr og tilsvarende gebyrer.
mr.cuac Skrevet 1. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 1. september 2017 Det er jeg enig i. Men poenget med innlegget var heller hvorfor man skal betale enda et etableringsgebyr når man allerede ER kunde, HAR linja og den hastigheten som behøves. Det er for meg litt merkelig. At man må betale et eller flere gebyr, for å kunne betale mer pr måned enn det man allerede betaler.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #4 Skrevet 1. september 2017 Tolker deg slik at du allerede er kunde hos Altibox og ikke går fra en annen leverandør til Altibox? Hvis du oppgraderer hos eksisterende leverandør til en helt ny tjeneste, så kan det hende de ser det som et helt nytt abonnement. Ofte kan det være slik om de må installere/oppgradere utstyr hos deg eller på nettet for å kunne levere ny standard til deg. Evt. har det skjedd en feil. Mulig saksbehandler har trodd du er ny kunde. Kan være lurt å kontakte dem for å spørre om det er riktig, med utgangspunkt at du er eksisterende kunde. Anonymkode: d2739...226
mr.cuac Skrevet 1. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2017 Joda, kunde er jeg jo allerede. Sist jeg snakket med de, for noen uker siden, var det ingen endringer som krevdes hos meg da linja her allerede er oppgradert. Modemet blir også det samme. Så det eneste de bytter ut er dekoderen. Og tilbudet har gått ut til alle sammen, ikke bare meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå