rutti Skrevet 15. januar 2005 #1 Del Skrevet 15. januar 2005 Hei, er det noen her som stikker armbånd av fiskegarn, og trer på perler? Har sett noen utrolig stilige som ei på jobben lager. Har noen oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 16. januar 2005 #2 Del Skrevet 16. januar 2005 Har iallfall stikket av ståltråd med perler, og det blir jo mye det samme vil jeg tro? Er ikke verre enn at du trer på masse perler på tråden før du begynner. Bedre med for mange enn for lite, avhengig av størrelsen på perlene og hvor langt smykket skal være vil jeg foreslå en 40-50-60 omtrent. Så er det bare til å begynne å legge opp. Pleier å lage med 5 masker til armbånd, men du velger jo selv hvor bredt du vil ha det. Når du strikker tar du opp perler på annenhver strikkepinne. Kan kanskje være lurt å ta litt teip på ene pinnen, slik at du vet at når du strikker med denne, tar du opp perler. Da får du iallfall en "glatt" side inn mot armen/halsen. Når du har fått det så langt du vil ha, er det bare å felle av og feste på en lås. Husk at låsen gjør armbåndet større/videre. Lås må du kjøpe i hobbybutikk. Anbefaler en "platelås", av typen du klemmer fast i enden på strikkesmykket. Panduro eller Perlehuset har forskjellige typer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. januar 2005 #3 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei! Jeg har strikket armbånd av fisketrå. det blir kjempe fint, pleier å legge opp 10-12 m. Du trenger ikke lås,bare sy samme endene. Armbåndet blir elastisk. Det er bare å måle rund håndleddet, så har du den riktige lengden. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå