AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Dette er ikke ment å være et rasistisk innlegg. Jeg prøver derimot å forklare min hverdagslige plage som bare har blitt verre og verre i løpet av årenes løp.. Vil også gjerne høre fra andre om de opplever det på samme måte. Jeg er en jente på 22 år, ganske normal utseendemessig, går i vanlige hverdagsklær til daglig. De siste 3 årene har jeg hatt et nærmest daglig problem hver gang jeg går utfor huset.. Uønsket oppmerksomhet fra innvandrere. Det rare er at jeg aldri får slik oppmerksomhet fra norske menn (kanskje fordi de ikke er like pågående?). Uansett er det nå blitt så gale at jeg nesten ikke orker å dra til byen lenger her jeg bor, for jeg får aldri fred.. For eksempel i dag sto jeg ved den faste bussholdeplassen der jeg alltid tar buss når jeg skal på jobb (bussholdeplassen er ca 10 min borte fra mitt hus). En muslimsk mann i 20 årene stilte seg rett ved siden av meg og jeg merket at han stirret HELE TIDEN.. Kjente det ble veldig ukomfortabelt og ble glad når bussen endelig kom. Jeg gikk på bussen og av en eller annen grunn skulle han sitte nærmest mulig meg selv om det var 20 plasser ledige. Helt plutselig sier han hei og spør om nummeret mitt helt uten videre! Jeg sa jeg ikke er interessert i å gi nummeret mitt til en vilt fremmed. Da kaller han meg en prippen kjerring og flytter seg plutselig helt frem i bussen! Synes det var ubehagelig og ville helst bare gå av bussen med engang.. Det samme skjer når jeg er i byen med venner! Innvandrere i store gjenger sitter på en benk og stirrer på meg som om de aldri har sett et menneske før, spør om nummeret mitt, om jeg har kjæreste, om hvor jeg skal, hvor jeg bor.. Altså? Hvorfor skal de vite det i det hele tatt?!? Prøver jeg å gi dem et enkelt nei, blir de enten sure eller så følger de bare etter meg! Dette skjer flere ganger i uken og det er plagsomt..Er jo ganske skremmende oppførsel syns jeg da, og ubehagelig ikke minst Vet jeg sikkert høres rasistisk ut nå men jeg er egentlig for at innvandring burde begrenses.. Se på Sverige for eksempel? Muslimer har jo rett og slett fått sine egne gater der nede pågrunn av innvandring og at de er blitt så mange i det landet. Mye kaos er det blitt der også. Og hva med oss jenter/damer? Etter som at innvandringen blir bare mer og mer her i Norge? Vi kvinner blir jo snart redd for å i det hele tatt ta oss en kveldstur ut uten å være redd for å bli forfulgt, ranet eller voldtatt.. Og ja, jeg er klar over at vi ikke skal trekke alle innvandrere under en kam men dere skjønner nok hva jeg mener.. Noen andre jenter /damer der ute som har opplevd noe lignende som skrevet her? Føler meg av og til alene om det for folk er visst blitt så redde i å virke ''rasistiske''.. Anonymkode: 563e7...d47 20
Trolltunge Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 (endret) I andre land er det faktisk helt vanlig å ta kontakt med folk man treffer på busstopp, på bussen, toget, flyet, eller hva det nå skulle være. Og menn og kvinner sjekker opp kvinner og menn de synes er attraktive på slike steder. Eller de vil bare slå av en prat. De synes at vi er rare fordi vi venter til helgen, og til vi har drukket oss fulle, før vi tar kontakt med andre mennesker. Spesielt det andre kjønnet. Så antagelig mener ikke disse mennene å være ubehagelige, de gjør bare det de er vant til at er vanlig. De lærer nok etter en tid i Norge at det ikke er så lurt her. Endret 1. september 2017 av Trolltunge 21
Elizabeth2014 Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Kjenner meg veldig igjen, dessverre. Jeg bor ikke i Norge men i en annen Europeisk hovedstad med større innvandring enn Oslo... Har blondt hår så jeg skiller meg litt ut her, blir av og til "lagt ann på" av de etniske europeiske mennene her også, men det er KUN de afrikanske og arabiske mennene som plystrer/kommenterer på gaten/glaner på en ekkel måte... Jeg hater dette og ser stygt på dem tilbake, viser finger'n til menn som plystrer etter meg....😉😂 Trist/rart om dette fenomenet også har kommet til lille Norge... 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Så plystring fanger deres oppmerksomhet altså? Andre tips for å få damer til å legge merke til meg? Anonymkode: c4734...c9d 3
Djungelvrål Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 3 minutter siden, Elizabeth2014 skrev: Kjenner meg veldig igjen, dessverre. Jeg bor ikke i Norge men i en annen Europeisk hovedstad med større innvandring enn Oslo... Har blondt hår så jeg skiller meg litt ut her, blir av og til "lagt ann på" av de etniske europeiske mennene her også, men det er KUN de afrikanske og arabiske mennene som plystrer/kommenterer på gaten/glaner på en ekkel måte... Jeg hater dette og ser stygt på dem tilbake, viser finger'n til menn som plystrer etter meg....😉😂 Trist/rart om dette fenomenet også har kommet til lille Norge... Dette "fenomenet" har eksistert i Norge i årtier allerede. 3
Salka Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Opplevde det samme nesten daglig da jeg bodde i Oslo. Akkurat der jeg bodde var det ikke så mye innvandrere, men de dukket opp overalt på bussen, t-banen, bussholdeplassen utenfor der jeg jobbet og nede i sentrum. Glodde, spurte om navn og nr, hvor jeg skulle osv. Det som tok kaka var da en bussjåfør nesten kjørte av veien fordi han hele tiden glodde på meg, blunket og smilte. Noe så uproft! Jeg måtte flytte meg bakover i bussen til slutt, for det ble så ubehagelig. Jeg gikk/går aldri utfordrende kledd, bruker helt vanlige, pene klær og er som deg helt normal utseendemessig. Drikker ikke heller. Er ikke rasist jeg heller, tvert imot. 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Nei fy! Nå bidrar du til å gjøre Norge til et kaldere samfunn TS. Vi lever i 2017 og du sitter her og lirer av deg rasisme? Det er ikke en del av planen! Anonymkode: fb39c...938
Katten.2.0 Skrevet 1. september 2017 #8 Skrevet 1. september 2017 Hadde en kamerat på besøk fra Belgia i sommer. Vi kjørte forbi ei fin jente og han ville at jeg skulle fløyte på henne. I hans del av Belgia var det visdt helt normalt med fløyting og catcalling, og jeg måtte bruke lang tid på å forklare ham at det ikke er i nærheten av sosialt akseptabelt i Norge. Det som er kjipt for oss er tydeligvis ikke så kjipt i store deler av verden. Det gjør det dog ikke mindre kjipt for oss. 21
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #9 Skrevet 1. september 2017 Går aldri i byen på kvelden uten en liten kniv i lommen og en skikkelig boks med egen lagd pepperspray. Anonymkode: 89f89...583 8
Gjest Elseby13 Skrevet 1. september 2017 #10 Skrevet 1. september 2017 Hvorfor opplever jeg aldri at mannfolk nærmest kjører av veien fordi jeg er så hott! Men fra spøk til alvor, jeg er både muslim og innvandrer, men oppfører meg overhodet ikke som beskrevet i hovedinnlegget. Kanskje det ikke gjelder alle? Forøvrig ts, hvordan så du at fyren var muslim? Jeg regner med at du ba ham resitere den islamske trosbekjennelsen?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #11 Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, Elseby13 skrev: Hvorfor opplever jeg aldri at mannfolk nærmest kjører av veien fordi jeg er så hott! Men fra spøk til alvor, jeg er både muslim og innvandrer, men oppfører meg overhodet ikke som beskrevet i hovedinnlegget. Kanskje det ikke gjelder alle? Forøvrig ts, hvordan så du at fyren var muslim? Jeg regner med at du ba ham resitere den islamske trosbekjennelsen? Vil det si at hvis en IS-tilhenger sier "...og Muhammed er hans profet", osv, så mener du at vedkommende er en ekte muslim? Selv om vedkommende dreper og voldtar 12 år gamle jenter? Anonymkode: c4734...c9d 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #12 Skrevet 1. september 2017 TS du opplever det samme som de fleste unge jenter. Du må bare lære deg og ignorere det og overse at du blir kaldt hore ol. når du er avvisende. Kjpit men de mannfolka der nytter det ikke å snakke til. Noe av det mest effektive er å si at du er gift, ha gjerne en ring på fingeren. Det respekterer de fleste og hvis de spør hvor mannen din er har du svaret klart - han er selvsagt på jobb. Også kutter du samtalen der. Ikke innled en dialog om hva han jobber med etc. Og dropp korte skjørt etc. men det skjønner du selv. Anonymkode: d2551...0be
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #13 Skrevet 1. september 2017 Trist å se at flere bagatelliserer det TS opplever, det kan faktisk oppleves traumatisk i lengden, da det vil hemme hverdagen og gi en konstant følelse av utrygghet når man er ute av døra. Anonymkode: 58aa2...a97 21
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #14 Skrevet 1. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trist å se at flere bagatelliserer det TS opplever, det kan faktisk oppleves traumatisk i lengden, da det vil hemme hverdagen og gi en konstant følelse av utrygghet når man er ute av døra. Anonymkode: 58aa2...a97 Må du kutte ut. Millioner av kvinner opplever dette hver dag og overlever. Det betyr ikke at det er ok men de roper ikke opp om traumer. Anonymkode: d2551...0be 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #15 Skrevet 1. september 2017 18 minutter siden, Elseby13 skrev: Hvorfor opplever jeg aldri at mannfolk nærmest kjører av veien fordi jeg er så hott! Men fra spøk til alvor, jeg er både muslim og innvandrer, men oppfører meg overhodet ikke som beskrevet i hovedinnlegget. Kanskje det ikke gjelder alle? Forøvrig ts, hvordan så du at fyren var muslim? Jeg regner med at du ba ham resitere den islamske trosbekjennelsen? Om det ikke gjelder alle, så er det selvsagt ikke et problem. Siden ikke alle menn voldtar, så er ikke voldtekt et problem. Osv. Anonymkode: 1c5b8...319
bettsa Skrevet 1. september 2017 #16 Skrevet 1. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke ment å være et rasistisk innlegg. Jeg prøver derimot å forklare min hverdagslige plage som bare har blitt verre og verre i løpet av årenes løp.. Vil også gjerne høre fra andre om de opplever det på samme måte. Jeg er en jente på 22 år, ganske normal utseendemessig, går i vanlige hverdagsklær til daglig. De siste 3 årene har jeg hatt et nærmest daglig problem hver gang jeg går utfor huset.. Uønsket oppmerksomhet fra innvandrere. Det rare er at jeg aldri får slik oppmerksomhet fra norske menn (kanskje fordi de ikke er like pågående?). Uansett er det nå blitt så gale at jeg nesten ikke orker å dra til byen lenger her jeg bor, for jeg får aldri fred.. For eksempel i dag sto jeg ved den faste bussholdeplassen der jeg alltid tar buss når jeg skal på jobb (bussholdeplassen er ca 10 min borte fra mitt hus). En muslimsk mann i 20 årene stilte seg rett ved siden av meg og jeg merket at han stirret HELE TIDEN.. Kjente det ble veldig ukomfortabelt og ble glad når bussen endelig kom. Jeg gikk på bussen og av en eller annen grunn skulle han sitte nærmest mulig meg selv om det var 20 plasser ledige. Helt plutselig sier han hei og spør om nummeret mitt helt uten videre! Jeg sa jeg ikke er interessert i å gi nummeret mitt til en vilt fremmed. Da kaller han meg en prippen kjerring og flytter seg plutselig helt frem i bussen! Synes det var ubehagelig og ville helst bare gå av bussen med engang.. Det samme skjer når jeg er i byen med venner! Innvandrere i store gjenger sitter på en benk og stirrer på meg som om de aldri har sett et menneske før, spør om nummeret mitt, om jeg har kjæreste, om hvor jeg skal, hvor jeg bor.. Altså? Hvorfor skal de vite det i det hele tatt?!? Prøver jeg å gi dem et enkelt nei, blir de enten sure eller så følger de bare etter meg! Dette skjer flere ganger i uken og det er plagsomt..Er jo ganske skremmende oppførsel syns jeg da, og ubehagelig ikke minst Vet jeg sikkert høres rasistisk ut nå men jeg er egentlig for at innvandring burde begrenses.. Se på Sverige for eksempel? Muslimer har jo rett og slett fått sine egne gater der nede pågrunn av innvandring og at de er blitt så mange i det landet. Mye kaos er det blitt der også. Og hva med oss jenter/damer? Etter som at innvandringen blir bare mer og mer her i Norge? Vi kvinner blir jo snart redd for å i det hele tatt ta oss en kveldstur ut uten å være redd for å bli forfulgt, ranet eller voldtatt.. Og ja, jeg er klar over at vi ikke skal trekke alle innvandrere under en kam men dere skjønner nok hva jeg mener.. Noen andre jenter /damer der ute som har opplevd noe lignende som skrevet her? Føler meg av og til alene om det for folk er visst blitt så redde i å virke ''rasistiske''.. Anonymkode: 563e7...d47 Hvordan vet du at han er muslim? Spurt du han? 4
Gjest Peanut Skrevet 1. september 2017 #17 Skrevet 1. september 2017 6 timer siden, Salka skrev: Opplevde det samme nesten daglig da jeg bodde i Oslo. Jeg bor i Oslo og har aldri opplevd dette på 20+ år
I Grosny Skrevet 1. september 2017 #18 Skrevet 1. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må du kutte ut. Millioner av kvinner opplever dette hver dag og overlever. Det betyr ikke at det er ok men de roper ikke opp om traumer. Anonymkode: d2551...0be Dette er en utvikling som man må bremse , og i første rekke er det et ansvar for foreldrene å oppdra barna sine til høflig adferd. Dette har blitt ett så ekstremt problem mange steder at kvinner velger å dekke seg til med hijab og sånt eller gjerne gå i følge med en mann. Slik var det ikke i Norge før, og denne utviklingen er uønsket. 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #19 Skrevet 1. september 2017 Er du blond, TS, eller har du eventuelt et spesielt skandinavisk utseende? Selv er jeg naturlig gylden blond, og har I stor grad opplevd det du beskriver - laangt mer enn venninnene mine. Var også på familieferie i to muslimske land når jeg var mellom 15 og 18 år, og det var helt håpløst! De løp etter meg over alt og lagde kysselyder, skulle fri og kjøpe meg. Jeg ble til og med klådd på i en trang gate inne i en medina 😬 Anonymkode: 4ef17...14e 5
Gjest Elseby13 Skrevet 1. september 2017 #20 Skrevet 1. september 2017 8 minutter siden, I Grosny skrev: Dette er en utvikling som man må bremse , og i første rekke er det et ansvar for foreldrene å oppdra barna sine til høflig adferd. Dette har blitt ett så ekstremt problem mange steder at kvinner velger å dekke seg til med hijab og sånt eller gjerne gå i følge med en mann. Slik var det ikke i Norge før, og denne utviklingen er uønsket. Med all mulig respekt, så tror jeg at vet litt bedre enn andre her om årsaken til økt hijabbruk. Da jeg vokste opp som muslimsk tenåring i Oslo på 80-tallet så var hijab noe man aldri så. Jeg mener virkelig ALDRI. Første gang jeg så en kvinne med hijab var på en jobbfest på 90-tallet. Nå bruker stor andel av muslimske jenter hijab og i motsetning til meg er de født og oppvokst i Norge. Dog er de mye mer segregert enn unge på min tid. De bruker hijab kun pga mote. Jeg nekter å tro at hele Mortensrud skole eller hele Jordal skole har hatt en religiøs åpenbaring. Ei heller blir de alle trakassert. Derimot har jeg ofte hørt jenter si "en gutt gidder ikke å se to ganger på en jente uten hijab". Hijab er vel det LEVIS 501 var i min ungdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå