Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier de da navnet mitt til menighet en ellet sier de det anonymt. F eks at de vil be for en alvorlig syk mor? Hvor mye sier de i bønnen? Jeg har sagt ja til et oar agapedamer om at det var ok at de bad for meg på bønnemøtene. Men spurte ikke hvordan disse bønnemøtene foregår.

Anonymkode: bb8de...ef1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sjeldent det blir nevnt spesifikke navn. Da har vedkommende vanligvis spurt om det. 

Mer normalt er "de vi har møtt", "mannen vi traff" eller enda mer generelt. 

Mitt inntrykk er at anonymitet og personvern i de aller fleste tilfeller tas hensyn til. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier de da navnet mitt til menighet en ellet sier de det anonymt. F eks at de vil be for en alvorlig syk mor? Hvor mye sier de i bønnen? Jeg har sagt ja til et oar agapedamer om at det var ok at de bad for meg på bønnemøtene. Men spurte ikke hvordan disse bønnemøtene foregår.

Det er nok ulik praksis rundt det med bønn for andre. Noen steder ber de for personer og situasjon, uten å nevne navn, mens andre nevner i tillegg ved navn.

Du samtykket mht bønn, og det kan hende de da velger å bruke ditt navn. Men det er jo ikke sikkert de gjør det.

Jeg hørte en gang fra en gruppe som ba for andre, at de hadde liste med oversikt over personer som ønsket bønn. Denne spesifikke gruppen bad ved navn, men til gjengjeld ikke så konkret om situasjonen, mer slik eks at vi ber for at Ola Nordmann skal bli frisk, og at situasjonen løser seg godt for Kari Nordmann.

Andre igjen bruker ikke navn, men utdyper situasjonen mer. Mens andre igjen ber kanskje på helt andre måter, når de ber for andre.

Har ikke så mye kunnskap om det, annet enn at det er ulik praksis, så dersom du er i tvil, eller at det er viktig for deg at ditt navn ikke nevnes, bør du kontakte de du pratet med og gi beskjed. De kan likevel be for deg, for den som mottar bønnen skulle jo vite hvem det gjelder! ;) 

Anonymkode: 4dad8...3c3

Skrevet
På ‎01‎.‎09‎.‎2017 den 0.15, AnonymBruker skrev:

Bli med på møtet da vell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...