Gå til innhold

Se opp for lureri!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

http://www.budstikka.no/redaksjonelt/nyhet...articleID=43115

Hva sier dere om dette? Dette beviser jo at folk ikke må la seg lure av alle slankekurer, pillekurer osv...

Det er bare fuks og janteri alt sammen! :-?

Noen som har gått på dette og kjøpt det?

Jeg kjøpte for noen år tilbake "Homeopat Sørensens Resept" som kommer fra samme sted... Men jeg brukte det kanskje 2 ganger. Fant ut at det ikke var noe å tro på likevel... Og i dag fikk jeg iallfall svaret og beviset på at jeg faktisk hadde rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh Jeg visste det var noe tull med det middelet der! Bare ved å se på han liksom homopaten så ser man at det er humbug :ler:

Det er visst mange som har kjøpt sånn og jeg er ikke en av dem! Har heldigvis alltid vært slank, men jeg skjønner dem som tyr til pulver og piller som en "lettvint" måte som nå engang sjelden hjelper...

-xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til slanking så finnes det nok ingen lettvinte løsninger.

GIIID det var så vel :roll:

Det eneste som hjelper er mindre og riktig mat og mosjon....

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange som prøver lettvinte slankeløsninger, og jeg forstår dem godt. Hadde helt sikkert gjort det selv, jeg, hvis jeg hadde følt behov for å gå ned noen kilo...

Jaja, nå vet vi jo at dette ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette visste jo jeg fra før da. At sånne dietter bare er tull. Dyre er de og. Men så har du jo de andre naive folkene der ute som sluker alt dette rått.

Det er greit nok å ville gå ned i vekt, men man tar liksom ikke det første og beste......

En bekjent av meg gikk på Norgeskuren. Hun gikk ikke ned i vekt ennå hun fulgte opplegget. Det er bare humbug alt sammen. Kan til og med vedde på at grete roede er noe tull. Har lest om en som gikk på et sånt kurs. Hvis du ikke hadde tatt av deg det halve kiloet pr uke, så fikk du rett og slett kjeft. Veldig voksent gjort av de må jeg si.........

Jeg takker meg heller til god fornuft, mosjon og sunt kosthold enn å sløse bort dyrebare kroner på noe tull som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Arielle; du kan da ikke påstå at Grete Roede kurs er humbug?! :o Vet du hva det dreier seg om eller?? :ler:

Sunt kosthold og trening er det disse kursene legger vekt på - og om voksne kvinner får litt kjeft for ikke å ha fulgt kuren, herregud - de trenger det vel da! Snakk om å lete fram unnskyldninger for ikke å slanke seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leter ikke fram noen unnskyldniner for å ikke slanke meg, men jeg stoler ikke på disse kurene i det hele tatt og heller ikke grete roede.

Greit nok, jeg har ikke tatt et kurs med henne og det kommer jeg aldri til å gjøre heller. Jeg har lest om mange som ligger på seg igjen etter at kurset er ferdig, selv om de spiser vanlig sunn mat og trener. Så jeg har hørt en del. Jeg tviler ikke på at det har sine positive sider og, men likevel....

Men man kan faktisk søke litt på nettet og f eks printe ut hennes oppskrifter og trene ute i naturen/på treningssenter. På den måten sparer du masse penger.

Jeg har laget meg en liste over hva jeg skal gjøre og hvilken mat jeg kan kjøpe, så det opplegget skal jeg følge.

Men det jeg reagerte sterkt på var at man faktisk får kjeft for å ikke ha gått ned i vekt. Når man slanker seg, så går man ned i vekt den første tiden, for så at vektnedgangen kanskje stopper, men man mister likevel vekt ( hvis noen forstod det.... )

Og man kan jo ikke få kjeft for noe sånt.

Jeg synes det er å ha litt feil innstilling jeg da, å bli kjeftet på foran hele klassen og bli dummet ut av "læreren".

Men selvfølgelig, alle velger sin vei......Jeg personlig synes det er bortkastede penger på sånne kurer/kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat kjeft de får. Det er vel heller en slags disiplin for å holde seg til dietten.

Jeg husker en gang jeg ville ta av 5 kg.

Jeg veide 68 og ville ned til 63.

Jeg hadde aldri slanket meg før, så jeg bare prøvde noe.

En hel uke åt jeg kun knekkebrød med mager ost og agurk/ tomat.

Jeg drakk masse vann og kuttet ut ALT som heter godter og brus o.l.

Spiste litt frukt hvis jeg ble sulten.

Dette funka veldig bra og innen uken var omme så hadde jeg faktisk gått ned det jeg ville.

Dette funker vel best for å komme raskt ned i vekt, og jeg hadde ikke orka å levd på knekkebrød så veldig mye lenger.

Etter dette har jeg holdt vekten ved å ikke drikke så mye brus og spise junkfood.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kollega har gått mye ned i vekt bare ved å legge om kostholdet. 600g grønnsaker daglig (helst ikke så mye mais og bønner), og 4 frukter pr. dag. Om man reduserer matinntaket, synker forbrenningen, - det er jo logisk... Derfor skal man ikke "slutte" å spise...

Jeg leste et sted at fettmengden i en sjokoladeplate svarer til fettet i 23 bananer!!! :o

Jeg trenger vel ikke egentlig å slanke meg, men jeg blir litt påvirket av omgivelsene.

Nytt for meg var også BMI (Brutto masse index), men den var smart.

Er resultatet mellom 18 og 23 er man normalvektig.

Man deler vekten på kvadratet av høyden. Veier man 50 kilo, og er 160 cm høy, blir regnestykket sånn: 50 dele på 2,56 = 19,53 (1,60 gange 1,60 = 2,56)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasse...

Når man skal "evaluere" sin egen vekt er det viktig å ta hensyn til hvordan man er bygget.... Tung beinbygging = mer vekt uten å være spes. overvektig....

Indikasjon på beinbyggingen er å se/måle håndleddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...