Gå til innhold

Parti som er for legalisering av marihuana?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket parti er mest for en legalisering av cannabis på resept? Hvilket parti er imot?

Og hvorfor er det nesten ingen politikere som snakker om cannabispolitikk, slik som f.eks i USA?

Anonymkode: 0d4d2...d6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

"En liten gruppe", nå snakker jeg om en større gruppe, de som har eåilepsi, kreft, er deprimerte og har sosial angst osv. Når skal det bli tilgjengelog for dem?

Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

"En liten gruppe", nå snakker jeg om en større gruppe, de som har eåilepsi, kreft, er deprimerte og har sosial angst osv. Når skal det bli tilgjengelog for dem?

Når skal man akseptere at cannabis ikke er en magisk vidundermedisin som kurerer alt? Som med all annen medisin, brukes den der det finnes dokumentasjon for at det er effektivt og trygt. At man i det hele tatt har fått unntak for å bruke et uforedlet plantemateriale er i grunnen nokså unikt, og bryter med viktige forsvarlighetsprinsipper innen medikamentell behandling.

Mener du at man selv skal kunne bestemme at man trenger en bestemt medisinsk behandling? Hva skal vi med leger da? Det er ingen andre medikamenter man selv kan velge som behandling for de lidelser man måtte ha. Hvorfor skal det være unntak for et plantemateriale som har vesentlige dokumentasjonsmangler?

Er dette egentlig bare et forsøk på å snokinnføre aksept for eget forbruk? Er du syk? Tror du at det ikke finnes andre medikamentelle behandlingsmuligheter som har bedre dokumentasjons- og sikkerhetsprofil?

Hva er det egentlig du vil?

Anonymkode: 9db6e...cd3

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når skal man akseptere at cannabis ikke er en magisk vidundermedisin som kurerer alt? Som med all annen medisin, brukes den der det finnes dokumentasjon for at det er effektivt og trygt. At man i det hele tatt har fått unntak for å bruke et uforedlet plantemateriale er i grunnen nokså unikt, og bryter med viktige forsvarlighetsprinsipper innen medikamentell behandling.

Mener du at man selv skal kunne bestemme at man trenger en bestemt medisinsk behandling? Hva skal vi med leger da? Det er ingen andre medikamenter man selv kan velge som behandling for de lidelser man måtte ha. Hvorfor skal det være unntak for et plantemateriale som har vesentlige dokumentasjonsmangler?

Er dette egentlig bare et forsøk på å snokinnføre aksept for eget forbruk? Er du syk? Tror du at det ikke finnes andre medikamentelle behandlingsmuligheter som har bedre dokumentasjons- og sikkerhetsprofil?

Hva er det egentlig du vil?

På hvilken måte er dette relevant for tråden?

Skrevet
54 minutes ago, AnonymBruker said:

På hvilken måte er dette relevant for tråden?

På den måte at ts tydeligvis ikke aksepterer at det skal ligge medisinfaglige vurderinger bak den medisineringspraksisen han ønsker seg, og ikke vil godta at man ikke selv får definere hvilke lidelser cannabis skal hjelpe mot. Det ER åpnet for den praksisen han etterspør - men han er tydeligvis uenig med de som har kompetansen.

• Liker 1
Skrevet

De mest liberale på det området er Venstre og MDG. Tildels SV, men de vil ikke utrede reguleringsmodeller.

https://www.venstre.no/tema/trygghet-og-rettssikkerhet/kunnskapsbasert-ruspolitikk/

Venstre vil:

- gjennomgå konsekvenser av og kostnader ved dagens narkotikapolitikk
- utrede alternative metoder for å regulere rusmidler som i dag er forbudt med mål om å minimere skade for brukere og samfunn
- klassifisere og differensiere narkotiske stoffer i lovverket etter virkning og skadelighet

Natt & Dag sjekket programmene nylig: http://www.nattogdag.no/2017/08/vi-anmelder-ruspolitikk/ 

Anonymkode: 6db15...c08

Skrevet

Jeg glemte å nevne at valget mellom Venstre og MDG er et valg mellom hvem som vil ha Solberg (V) og hvem som vil ha Støre (MDG), om du har sterke preferanser på dét området. :) 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg glemte å nevne at valget mellom Venstre og MDG er et valg mellom hvem som vil ha Solberg (V) og hvem som vil ha Støre (MDG), om du har sterke preferanser på dét området. :) 

Ok☺ hvordan stiller AP seg iforhold til legalisering?

Skrevet

Samfunnspartiet! Eneste riktige for meg å stemme nettopp av den grunn!
Det er forferdelig å gjøre meg til kriminell fordi jeg bruker cannabis som smertelindrende for en ekstremt funksjonshemmende leddsykdom. Med cannabis kan jeg fungere greit , med legemidler i form av piller fra legen blir jeg bare sløv og greier hvertfall ikke fungere, ikke tar det smertene like bra heller og gir meg opiat hodepine, opiat svette og andre grusomme bivirkninger.

Øystein Meyer Johannessen er dyktig politiker i samfunnspartiet som har som førsteprioriterte sak å legalisere cannabis.

Anonymkode: b840f...5b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...