AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Jeg bruker sjeldent kjoler men har kjøpt meg to kjoler som jeg gjerne vil bruke. Problemet er bare at bare jeg går fra badet til speilet på soverommet så har kjolene sklidd opp til rumpeballen! Det er ikke helt åletrange og sykt stramme kjoler, men vanlig cocktail (er det det det heter, se bilde) fra HM i bomull som rekker til mellom knærne og lårene egentlig. Litt løsere og lengre rundt bena enn kjolen på illustrasjons bildet under. Hvorfor skjer det, og hvordan kan jeg hindre det? Må jeg ha enda strammere kjoler så de får mere grep rundt bena, eller må jeg ha løsere kjoler så ikke det å bevege bena og ta skritt presser stoffet oppover eller hva? Det er jo så fine kjoler Anonymkode: f7306...74d
Djungelvrål Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Slike kjoler sklir opp uansett, syns det er bedre å ha på strømpebukse og at det hjelper litt. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Fordi den er veldig trang? Anonymkode: 30ae7...49a 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #4 Skrevet 1. september 2017 1. Passform 2. Type stoff Anonymkode: af33d...bb3 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #5 Skrevet 1. september 2017 Enda trenger = sklir enda mer opp. Så strengt tatt bør du kjøpe en størrelse større, ikke mindre. Når det er sagt, så hjelper det med underkjole i helt glatt stoff. Anonymkode: 410af...6fb 5
Solivagant Skrevet 1. september 2017 #7 Skrevet 1. september 2017 (endret) Som de andre sier, den er for trang. Slike kjoler vil skli opp uansett dersom størrelsen ikke er riktig. Finn deg riktig størrelse eller løsere kjoler, så er problemet løst. Endret 1. september 2017 av Solivagant
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #8 Skrevet 1. september 2017 La være å gå med kjole Anonymkode: 4b833...53b
herremann Skrevet 1. september 2017 #9 Skrevet 1. september 2017 Mye stretch i den? Du strekker den ut når du trekker den ned. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #10 Skrevet 1. september 2017 Har ikke tips selv, men sånne kjoler sklir opp på meg og, samme om den er en størrelse for stor og. Skal ikke kjolen skli opp, tror jeg den måtte vært ette telt på meg. Anonymkode: 3024e...d13
Gjest Anthrax Skrevet 1. september 2017 #11 Skrevet 1. september 2017 Det kan hjelpe med sånne "sykkeltights" som feks. Gina Tricot selger. Jeg har på meg gode hipstere/boxere når jeg bruker slike kjoler, stoffet hjelper med å holde kjolen igjen (men må dra den ned ganske ofte).
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #12 Skrevet 1. september 2017 Dette pleide å skje meg med ganske mange forskjellige kjoler, irriterende som f***! For min del viste det seg å være fordi jeg var for myk tror jeg rett og slett😳 Da jeg (av andre grunner enn dette altså) bestemte meg for å trene, spise sunt og bli fit så har dette ALDRI hendt siden. Samme om jeg har for trange kjoler, kjoler som alltid skled rundt før... De sitter der jeg ber dem om haha! Så, jeg tror faktisk det har noe å gjøre med fett som beveger seg på en annen måte enn muskler og beveger på stoffet. Tanker? Anonymkode: f8d45...098 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #13 Skrevet 1. september 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette pleide å skje meg med ganske mange forskjellige kjoler, irriterende som f***! For min del viste det seg å være fordi jeg var for myk tror jeg rett og slett😳 Da jeg (av andre grunner enn dette altså) bestemte meg for å trene, spise sunt og bli fit så har dette ALDRI hendt siden. Samme om jeg har for trange kjoler, kjoler som alltid skled rundt før... De sitter der jeg ber dem om haha! Så, jeg tror faktisk det har noe å gjøre med fett som beveger seg på en annen måte enn muskler og beveger på stoffet. Tanker? Anonymkode: f8d45...098 De eneste jeg har sett som har problemer med den sorten der er de har litt mer kjøtt på beina. Samme skjer med shorts har jeg merket meg. Tidlig i sommer så jeg to stykker som gikk i sånne korte kjoler, og de var, for å si det mildt, relativt runde. Kjolene skled jo opp hele tiden og de dro ned hele tiden og. Anonymkode: 769bd...75d 1
Drakan Skrevet 1. september 2017 #14 Skrevet 1. september 2017 Vel... mitt problem er kun ved vesker ute, så jeg hadde tenkt å si kortere veske eller en jakke mellom kjole og veske så det ikke gnir det opp. I dette tilfellet har du sannsynligvis kjøpt en for liten kjole. :/
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #16 Skrevet 1. september 2017 Ai ai ai, mistenker at mange kanskje kan ha blitt litt hårsåre i denne tråden nå😂🙈 Anonymkode: f8d45...098 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #17 Skrevet 1. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ai ai ai, mistenker at mange kanskje kan ha blitt litt hårsåre i denne tråden nå😂🙈 Anonymkode: f8d45...098 Hvorfor skulle de det? Anonymkode: dec54...a98
Viktualia Skrevet 1. september 2017 #18 Skrevet 1. september 2017 ...og noen ganger er kjoler laget i helt umulig stoffer og passformer slik at de aldri vil henge pent med mindre man bare står stille. grmf. Men prøv deg fram med underkjole og strømpebukse og se hvordan det påvirker hvordan kjolen henger.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #19 Skrevet 1. september 2017 Dobbelsidig tape som ikke skader huden Du kan ha en tapebit på hver hofte eller lår Anonymkode: c2676...61b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #20 Skrevet 1. september 2017 Kanskje slike duk-lodd kan hjelpe å holde kjolekanten nede? Anonymkode: 9b8a0...6e2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå