AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Del Skrevet 31. august 2017 Hei! Jeg er en kvinne på mitt 31. år som har fått veldig lyst til å reise og oppleve verden i større grad enn jeg har gjort tidligere. Min kjære er ikke så interessert i å finne på noe med meg, så jeg ser på mulighetene for å gjøre dette alene (altså uten ham). Men jeg ser for meg at det kunne vært fint å reise med en gruppe andre mennesker. Jeg ser at Kilroy har en del interessante reiser, men jeg er ikke så veldig interessert i å risikere å havne på en gruppe med kun ungdommer rundt 20 år. Er det noen som har erfaring med et noe eldre reisefølge (helst på min alder)? Gjerne noe som involverer frivillig arbeid med dyr, men det er ikke et must. Finnes det andre seriøse aktører enn Kilroy? Er åpen for å høre andre voksnes erfaringer. Anonymkode: 4deca...58c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #2 Del Skrevet 31. august 2017 Gå inkastien! :D Anonymkode: 05b7b...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #3 Del Skrevet 31. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå inkastien! :D Anonymkode: 05b7b...a4e Har du vært på organisert tur der med gruppe? :-) Anonymkode: 4deca...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #4 Del Skrevet 1. september 2017 Det er mange forskjellige typer gruppereiser, og ofte varierer sammensetningen fra noe-og-20 til noe-og-30. Jeg reiste selv på gruppetur i Sør-Afrika da jeg var 29, og i gruppa var det folk i alle aldre. Veldig kjekt! Jeg vil anbefale deg å gjerne tenke ut hva du vil, hvor du vil og så google om det finnes gruppeturer/organiserte turer og deretter gjerne sjekke hvordan tilbakemeldingene fra det selskapet er. Som regel har jeg gjerne inntrykk av at de selskapene som gjerne er noe billigere og har større grupper er mer rettet mot en yngre gruppe. Anonymkode: 8d28f...7db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 1. september 2017 #5 Del Skrevet 1. september 2017 Aller først bør du vel finne ut hva budsjettet ditt tillater. Er viss forskjell på opplevelsesreiser til 5000 ala 25000. Blir også enklere for oss å komme med forslag. Mine opplevelsesreiser har vært i det øvre sjiktet: arktisk cruise til Island / Grønland, roadtrip til Nordkapp. Har du råd vil jeg absolutt anbefale at du undersøker cruisealternativer. Så lenge du unngår partycruise så går gjennomsnittsalderen betraktelig opp og bedre sjanser for å treffe folk på din alder. For lokale cruise har vi jo Hurtigruten for overkommelige priser. Ellers var det med Fred Olsen Cruiselines jeg dro med sist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #6 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er mange forskjellige typer gruppereiser, og ofte varierer sammensetningen fra noe-og-20 til noe-og-30. Jeg reiste selv på gruppetur i Sør-Afrika da jeg var 29, og i gruppa var det folk i alle aldre. Veldig kjekt! Jeg vil anbefale deg å gjerne tenke ut hva du vil, hvor du vil og så google om det finnes gruppeturer/organiserte turer og deretter gjerne sjekke hvordan tilbakemeldingene fra det selskapet er. Som regel har jeg gjerne inntrykk av at de selskapene som gjerne er noe billigere og har større grupper er mer rettet mot en yngre gruppe. Anonymkode: 8d28f...7db Hei, og takk for svar! Hvilket reisebyrå dro du med da? Anonymkode: 4deca...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #7 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, Devilheart skrev: Aller først bør du vel finne ut hva budsjettet ditt tillater. Er viss forskjell på opplevelsesreiser til 5000 ala 25000. Blir også enklere for oss å komme med forslag. Mine opplevelsesreiser har vært i det øvre sjiktet: arktisk cruise til Island / Grønland, roadtrip til Nordkapp. Har du råd vil jeg absolutt anbefale at du undersøker cruisealternativer. Så lenge du unngår partycruise så går gjennomsnittsalderen betraktelig opp og bedre sjanser for å treffe folk på din alder. For lokale cruise har vi jo Hurtigruten for overkommelige priser. Ellers var det med Fred Olsen Cruiselines jeg dro med sist. Hei, og takk for svar! Jeg kan tilpasse budsjettet litt. Både 5000 og 25 000 går bra, er det noe over den summen også, er jeg åpen for det. Jeg tenker at jeg først og fremst finner noe jeg har lyst til. Jeg kunne godt tenke meg å reise til eksotiske strøk - gjerne Asia eller Sør-Amerika, mulig også Afrika. Men jeg liker ideen om cruise, selv om jeg gjerne også kan bo veldig mye mer primitivt. Skal sjekke det ut! Anonymkode: 4deca...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 1. september 2017 #8 Del Skrevet 1. september 2017 Da så. Fordelen med åpent budsjett at man har råd til det meste, men ulempen at man får uendelig mange muligheter å undersøke og velge mellom. Tar tid å finne de mest seriøse aktørene så ikke hele ferien blir bomtur. Forøvrig, min FOCL var bare et eksempel. De har ganske stive priser, og finnes nok mange andre cruisebyråer som er billigere. Men desto blir kvaliteten deretter. Reisen min kom på godt over en hel månedslønn men opplevelsen ble også deretter med stort og luksuriøst skip med mange spennende utflukter. Håper du finner din drømmereise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 1. september 2017 #9 Del Skrevet 1. september 2017 Sjekk ut Capre Diem. Trenger ikke være singel for å bli med på tur her. Bare reise alene. Jomfrureiser. Gruppereiser med kun kvinner. star tour tema Orkidereiser Albatross reise Alle har gruppereiser . Her finner du både par og enslige på samme tur. Uansett så er man sammen hele dagen på alle utflukter og spiser alle måltider sammen så eneste man gjør alene er å sove på sitt eget hotellrom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #10 Del Skrevet 2. september 2017 På 1.9.2017 den 11.52, caroprins skrev: Sjekk ut Capre Diem. Trenger ikke være singel for å bli med på tur her. Bare reise alene. Jomfrureiser. Gruppereiser med kun kvinner. star tour tema Orkidereiser Albatross reise Alle har gruppereiser . Her finner du både par og enslige på samme tur. Uansett så er man sammen hele dagen på alle utflukter og spiser alle måltider sammen så eneste man gjør alene er å sove på sitt eget hotellrom. Tusen takk for en fin liste! :-) Anonymkode: 4deca...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #11 Del Skrevet 2. september 2017 Jeg reiste med star tour tema til Kina for 2 år siden. Jeg var 31 år da, og dro alene. Havnet i en fin gruppe med ca 20 stk, to ungdommer som dro med foreldrene sine, ellers var alle eldre enn meg. Guiden vår var helt fantastisk! Hun viste oss Kina på en måte som vi aldri kunne klart selv. Ruten var så godt opparbeidet at vi fikk max ut av alle utfluktene. Alt av mat og tips var inkludert, og vi hadde vår egen buss som vi kjørte rundt i. Året var innmari godt å slippe å kaste bort tid på å finne ut hvor vi skulle/hva vi skulle spise/hva som var raskeste vei osv. Vi hang på guiden som en saueflokk, og kunne slappe av, og ta innover oss alle inntrykk. Under bussturene fikk vi mye spennende informasjon om Kina, kulturen, dynastiet o.l. Samme med severdighetene vi besøkte. Vi hadde også mye tid til å gå alene, men hadde tider vi skulle møte gruppa igjen. Hvis vi ikke ville være med en dag, var det helt ok. Denne turen varte i 14 dager og vi hadde en rundreise, fra Beijing til Xian, videre til Guilin og så avsluttet i Shanghai. Innenriks fly/tog var inkludert. Det var veldig spennende å se de forskjellige stedene. I Xian besøkte vi terrakottahæren, helt utrolig spennende! Og i Guilin var vi på et nydelig elvecruise og så sukkertoppfjell, pluss en overnatting oppi fjellet med rismarker. Jeg kunne skrevet mye mer, men det får holde. Anbefales på det sterkeste! Kostet ca 25 000 med enkeltrom. Brukte svært lite ekstra. Anonymkode: ab434...3b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I all verden Skrevet 2. september 2017 #12 Del Skrevet 2. september 2017 Sjekk G Adventures og Intrepid. De har et bredt utvalg av reiser over hele verden, og viktigst av alt så pleier reisene deres å ha en god blanding av folk i alle aldre Som 31-åring blir det litt feil å havne i en gruppe med partyungdommer på sin første tur uten foreldrene, men det er ikke stort bedre å reise med en gruppe der alle er over 60 år heller. For å unngå dette er det lurt å se an turoperatøren og den aktuelle turen, og lese litt mellom linjene hvem turen er beregnet på. Her har du noen hint å gå etter: - Pris. Generelt er det trygt å gå ut fra at alderen på reisefølget øker i takt med prisnivået. Ofte har du valget mellom å reise på lavbudsjett eller luksustur til samme sted. - Bilder. Ut fra bildene på nettsidene til turoperatøren kan du se hvem målgruppen / de typiske kundene deres er. - Reisemålet. Folk velger gruppetur for å forenkle reisen. Folk på vår alder (jeg er 32) pleier å være flinke til å klare seg selv, og du finner dermed ikke mange i 30-årene som velger gruppetur til "lette" reisemål. Vi reiser heller på egenhånd, siden fordelene med gruppetur er minimale eller ikke-eksisterende på for eksempel en rundreise i Italia. Steder som er et nivå mer krevende å ta seg rundt i på egenhånd (for eksempel Kina eller Brasil) vil andelen 30-åringer øke litt, og på enkelte steder er gruppereiser det eneste reelle alternativet uansett hvor selvstendig og bereist du måtte være (Galapagos eller Nord-Korea for eksempel). En rundreise i Afrika hvor dere sover i telt, kan være noe for deg. Da jeg reiste på en slik tur var den yngste 20 og den eldste i 60-årene, mens de fleste var i 30-årene. De eldste velger heller turer med mer komfort, og de yngste reiser heller til steder med uteliv og shopping. Prismessig er heller ikke slike turer så aller verst. Hvis du heller velger å reise for å jobbe frivillig med dyr, så håper jeg du er klar over problemene med den industrien og styrer unna steder hvor du får klappe løveunger og lignende. Det kan du lese mer om her: https://www.rb.no/rb-helg/lover/sor-afrika/lover-ales-opp-for-a-bli-skutt/f/5-43-482039 og http://iallverden.no/ikke-jobb-frivillig-med-lover/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #13 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg har reist alene til Vietnam med Intrepid. Det var en fantastisk tur. Vi var en gruppe på 10, og jeg som var 37 var faktisk yngst. Alle i gruppen var så positive og eventyrlystne, og opplegget var veldig bra. Anbefaler Intrepid. Anonymkode: 14981...5a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #14 Del Skrevet 4. september 2017 On 1.9.2017 at 10:51 AM, AnonymBruker said: Hei, og takk for svar! Hvilket reisebyrå dro du med da? Anonymkode: 4deca...58c Jeg reiste med Nomad Africa Adventure Tours, et byrå som spesialiserer seg på gruppeturer i Afrika. Man måtte ordne med flybillettene ned selv. Anbefales! Veldig fornøyd med opplegget deres, og gruppene var ikke for store heller. Jeg tror dersom man velger slike byråer, så er det veldig mange flere selskaper man kan velge mellom, også internasjonale. Men det kommer an på om man helst ønsker å reise med andre nordmenn, eller om det ikke gjør så mye om folk er fra forskjellige land. Selv vurderer jeg å reise på gruppetur til Sør-Amerika. Disse ser ut som de har mange spennende og litt annerledes destinasjoner: https://www.undiscovered-destinations.com/ Men Intrepid og Explore.co.uk virker også som de har mange interessante turer. Anonymkode: 8d28f...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #15 Del Skrevet 6. september 2017 Det går også an å begynne i den andre enden. Altså ikke se etter reiseselskaper som tilbyr opplevelser, men se etter opplevelser, festivaler, kurs etc. rundt i verden. Da kan du se etter noe som passer med dine interesser. Selv spiller jeg f.eks. fele, og har hvert år en uke av ferien som jeg lar mann og barn være hjemme, og reiser til et sted der det er en eller annen happening, som jeg melder meg på i god tid i forvegen. Årets høydepunkt for meg! Sist var jeg i skottland på et kurs en uke, på en øy langt utenfor allfarvei, for å spille folkemusikk. Da opplever man MYE, lærer masse nytt og inspirerende, blir kjent med andre folk, og selv om man reiser alene, så har man et opplegg som venter når man kommer fram. Anonymkode: 25069...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarahd Skrevet 15. september 2019 #16 Del Skrevet 15. september 2019 Ser etter reise til Bali noen som vet om noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarahd Skrevet 16. september 2019 #17 Del Skrevet 16. september 2019 er det noen som vet om noen Norske gruppereiser til Bali her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #18 Del Skrevet 16. september 2019 7 timer siden, Sarahd skrev: er det noen som vet om noen Norske gruppereiser til Bali her? Opprettet ikke du en egen tråd hvor du spurte om dette? Anonymkode: 64811...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarahd Skrevet 16. september 2019 #19 Del Skrevet 16. september 2019 tenkte jeg skulle høre her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarahd Skrevet 13. oktober 2019 #20 Del Skrevet 13. oktober 2019 har noen vært på tur med Asiatours.no? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå