Carrot Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Sitat Hvis du ikke lukket dolokket før du trekker ned, bør du begynne med det nå. I hvert fall hvis du vil unngå å få tarmbakterier på tannbørsten din. Når du trekker ned fordeles nemlig bakteriene i luften, og kan dermed treffe både tannbørsten din og resten av tingene i rommet. I tillegg til at det kommer opp noen dråper når du trekker ned, virvles også såkalte aerosoler opp i luften. – Aerosoler er små vanndråper som under press kan virvles opp når du skylder ned i toalettet. I disse vanndråpene kan det være bakterier dersom det er bakterier i vannet. Når du trekker ned oppstår det ofte turbulens som skylder disse små dråpene utover, sier Lisbeth Kyndi Bergen, hygienesykepleier på infeksjonshygienisk enhet på Rikshospitalet i Danmark ARTIKKEL Spørsmål; kommer du til å lukke dosetet etter dette? 1
Z.Z Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Så det holder ikke med å lukke dassringen lenger? Vi må lukke hele dasset, og kanskje hive hele dritten i dass? Nei, glem det, da sliter vi. Dasset vil gå i dass som alt annet. Samtidig kan det være grunn til å fertilisere hagen. Hva sier du til det?
Nevian Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 38 minutter siden, Carrot skrev: Spørsmål; kommer du til å lukke dosetet etter dette? Slett ikke. Litt bakterier gjør deg bare godt. Hva blir det neste - at man skal vaske seg også når man ikke får bæsj på fingrene?
Z.Z Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Akkurat nå, Nevian skrev: Slett ikke. Litt bakterier gjør deg bare godt. Hva blir det neste - at man skal vaske seg også når man ikke får bæsj på fingrene? Nei, nå blir det litt for mye for min del. Faktisk så vasker jeg hendene uansett. Jeg vet at mange ikke gjør det, og jeg må ærlig talt innrømme at det irriterer meg. Ok, for trollfaktor, ellers er det definitivt et tema, uten tvil.
Carrot Skrevet 1. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2017 10 timer siden, Z.Z skrev: Så det holder ikke med å lukke dassringen lenger? Vi må lukke hele dasset, og kanskje hive hele dritten i dass? Nei, glem det, da sliter vi. Dasset vil gå i dass som alt annet. Samtidig kan det være grunn til å fertilisere hagen. Hva sier du til det? Go for it! Det vil spre stor glede i nabolaget! Du vil garantert bli den mest omsnakka naboen :D 10 timer siden, Nevian skrev: Slett ikke. Litt bakterier gjør deg bare godt. Hva blir det neste - at man skal vaske seg også når man ikke får bæsj på fingrene? Mener du at du ikke bruker såpe og vann etter dobesøk uten at du har møkk på fingrene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå