Gå til innhold

140 kg 10 repetisjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 18 år gammel jente som har trent en del kondisjon opp gjennom årene. Styrke har liksom aldri vært helt meg, men nå har jeg begynt å føle glede med styrke, spesielt ben og rumpe.

Spørsmålet mitt er på leg press. Er 140 kg 10 repetisjoner bra eller ingenting å skryte av?😅 føler meg litt stolt, lurer på om jeg har "grunn" til det eller om det er middels/under middels?

Anonymkode: 08ecb...508

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslår at du skriver ned øvelsene du gjør, vekten, sett og repetisjoner. Så kan du følge din egen fremgang! Jeg har trent styrke i 4 år og 140kg for 10x er easy peasy for meg. Fordi jeg har trent i hele fire år. For deg, som høres ut som du er fersk i gamet, er det knallbra!! 

Så følg din egen fremgang, husk å hvile nok, spis nok mat (for å bygge muskler må man være i overskudd i kalorier, ikke vær redd for å spise masse!), og ha det GØY! Ikke sammenlign deg med instafitness-jentene som repper 90kg i knebøy superlett osv, det blir man deppa av. Det DU oppnår er det som betyr noe!

Anonymkode: 66270...c40

Skrevet

Beinpress er ikke målbart.

Mer seriøst: Hva som er "bra" kommer fullstendig an på en haug med parameter som f.eks. hvilken type beinpressmaskin du broker, akkurat hvordan den individuelle maskina er konstruert, hvilken vektklasse du selv hører hjemme i, osv.

Og uansett har det ikke noe å si.

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en 18 år gammel jente som har trent en del kondisjon opp gjennom årene. Styrke har liksom aldri vært helt meg, men nå har jeg begynt å føle glede med styrke, spesielt ben og rumpe.

Spørsmålet mitt er på leg press. Er 140 kg 10 repetisjoner bra eller ingenting å skryte av?😅 føler meg litt stolt, lurer på om jeg har "grunn" til det eller om det er middels/under middels?

Anonymkode: 08ecb...508

Sikker på at du ikke mener lbs? Mange av disse bruker pounds i stedet for kg.

Om det er bra eller ikke kommer helt an på om du faktisk bøyer hofta og knærne under øvelsen.

Skrevet
2 timer siden, Leifr skrev:

Mer seriøst: Hva som er "bra" kommer fullstendig an på en haug med parameter som f.eks. hvilken type beinpressmaskin du broker, akkurat hvordan den individuelle maskina er konstruert, hvilken vektklasse du selv hører hjemme i, osv.

Ikke nøyaktig, men man kan påstå at 140 kg for en ung kvinne uten særlig erfaring med styrketrening er høvelig bra, uansett hvilken maskintype/konfigurasjon det er (45 grader, presse rett frem etc.). Jeg ser sjelden at vektpinnen står noe særlig høyere enn 100 etter at en kvinne har brukt den på de studioene jeg har trent. nå er det selvfølgelig ikke sikkert at alle fokusere på å løfte så mye som mulig, ei eller vet vi hvor mange repetisjoner de kjører, men det virker jo merkelig at ingen kvinner forsøker å se hvor mye de greier. 

Anonymkode: 24901...59b

Skrevet

Beinpress er ikke en målbar styrkeøvelse. Sjekk heller hvor mye du tar i knebøy 😄

Skrevet

Beinpressapparatene rundt omkring er så forskjellig at det er umulig å si hvor sterk du er i forhold til andre.

I tillegg kommer det an på hvor dypt du går. 

Det viktigste er at du har progresjon. 

Skrevet
5 timer siden, Leifr skrev:

Dette er helt riktig. Det gjelder også for veldig mange andre apparater. Hvis jeg tar triceps pushdowns så kan jeg ta 10 kg mer på ene maskina på ene senteret i forhold til den andre maskina på det andre senteret. Altså kan det bety svært store forskjeller når det kommer til beinpress også. 

Anonymkode: 950fb...e65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...