Gå til innhold

Ville du brukt/prøvd cannabis om det ble lovlig?

Ville du brukt/prøvd cannabis om det ble lovlig?  

59 stemmer

1. 1. Ville du brukt/prøvd cannabis om det ble lovlig?

• Ja, og jeg har prøvd før
      22
    • Ja, og jeg har ikke prøvd før
      8
    • Nei, og jeg har prøvd før
      12
    • Nei, og jeg har ikke prøvd før.
      17

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen av partiene vil utrede lovlig omsetning av cannabis. Det er sterke meninger om dette, men hva ville skjedd i praksis hvis man kunne kjøpe cannabis etter noenlunde samme ordning som Vinmonopolet (aldersgrense, høy pris osv)?

Jeg innbiller meg ikke at KG er representativt for hele befolkningen, men jeg lurer på hva mannen i gata ville gjort om man kunne kjøpe cannabis helt lovlig.

Hvis jeg har gjort rett er avstemningen anonym.

Endret av linsejesus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke plutselig begynt å bruke hvis det ble lovlig, nei. Jeg bruker heller ikke andre rusmidler fra før, men er likevel for legalisering.

Anonymkode: 17276...bf1

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Nei. Ville ikke brukt det.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Jeg har ikke prøvd tobakk, selv om det er lovlig. Ikke f om jeg ville prøvd hasj om det ble lovlig. 

Anonymkode: e93bb...5c6

Skrevet

Ja det ville jeg nok. Men ikke ofte. Sikkert samme hyppighet som nå.

Anonymkode: 152c4...91e

• Liker 1
Skrevet

Nei, den dritten gidder jeg ikke.

Skrevet

Nei - narkotika holder jeg meg langt unna. Har bedre å ta meg til enn og bli en narkoman. 

Skrevet

Jeg ville røykt da fordi jeg liker å ruse meg, men alkohol gir meg dårlig rus og jeg orker ikke stresset med illegale rusmidler. Dermed ruser jeg meg ikke. 

Så for min del ville legalisering være en bjørnetjeneste. 

Anonymkode: c6bba...857

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for legalisering.

Jeg har ikke prøvd det før, men vil helt garantert prøve det om det blir lovlig. Etter det jeg har sett, lest og hørt om det høres det ut som et helt greit rusmiddel på lik linje som alkohol. Jeg synes at hvis alkohol er lovlig, og til og med røyking som er 110 % skadelig for deg og de rundt, så burde cannabis også være lovlig.

Jeg tviler på at jeg hadde vært en av de som røyker hver eneste dag, siden jeg heller ikke drikker hver eneste dag (kanskje 1-2 ganger i året), men har alltid hatt lyst til å prøve cannabis, sånn at jeg selv kan være en erfaring rikere.

Anonymkode: 62dc4...a1d

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke per i dag. Kanskje hvis jeg ble syk, og fikk en del smerter som ikke var å få bort eller lindre. 

Skrevet

Kommer an på lovene rundt å kjøre da.

Men hvis det ikke gikk utover jobb så tror jeg 24/7 blazeit ville vært en god ide. 

Skrevet

Det er rart at så mange er imot når vi vet alkohol er så mye farligere....

Skrevet
Akkurat nå, Mystix skrev:

Det er rart at så mange er imot når vi vet alkohol er så mye farligere....

Driver du med whataboutism i debatter om feminisme også?

Anonymkode: e93bb...5c6

• Liker 1
Gjest New Girl
Skrevet

Nei. Har aldri røyka og drikker knapt alkohol lenger. Føler ikke noe behov for å ruse meg.

Skrevet

Nei, trenger ikke ruse meg jeg. Har et fint liv som jeg ikke har noe behov å rømme fra. 

Anonymkode: 7ea0b...5fc

• Liker 1
Skrevet

Ja. Bruker det sporadisk, og det kommer jeg til å gjøre om det forblir ulovlig eller ikke. Men selvfølgelig, det hele hadde blitt lettere om vi åpnet for statlig salg, og det er noe jeg ønsker. 

Skrevet

Har prøvd fem - ti ganger, men nei takk. 

Knusktørr hvitvin, derimot... 

Skrevet

Det var veldig mye cannabis i miljøet jeg vokste opp i, men selv har jeg aldri hatt en god opplevelse med det i noen form. Syns rusen har variert fra kjedelig og ubehagelig til rett ut angsfremkallende, så nei, det er ikke for meg.

Skrevet

Har prøvd det flere ganger, liker ikke rusen det gir. Jeg liker generelt ikke å føle meg ruset, verken på alkohol eller andre ting. Jeg likte det nok bedre da jeg var en del år yngre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...