Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du imot Fatens program, eller støtter du henne?

Anonymkode: 8ff53...313

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem er Faten?

Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Hvem er Faten?

Det har stått veldig mye om henne i avisene i det siste. Så hvis du leser litt nyheter osv. vil du se hvem hun er. Eventuelt kan du google henne.

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Hvem er Faten?

En jente som lager noen ungdomsprogrammer på NRK. Det ble noe oppstyr fordi hun er en muslimsk jente som bruker hijab. Anti-feministiske muslimhatere begynte å fråde av hat og forakt. 

Anonymkode: fe8c3...3c9

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har stått veldig mye om henne i avisene i det siste. Så hvis du leser litt nyheter osv. vil du se hvem hun er. Eventuelt kan du google henne.

Ok.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jente som lager noen ungdomsprogrammer på NRK. Det ble noe oppstyr fordi hun er en muslimsk jente som bruker hijab. Anti-feministiske muslimhatere begynte å fråde av hat og forakt. 

Da er det ikke så merkelig at jeg ikke vet hvem hun er. Jeg ser så godt som aldri på typiske ungdomsprogrammer.

Endret av Arabella
Satt inn en bokstav.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg støtter Faten, men ikke programmet.

Anonymkode: ee46a...5d1

Skrevet

Støtter absolutt hennes rett til å bruke Hijab på jobben som programleder. Fra mitt ståsted er det forfriskende med litt variasjon på valgdekningen. Meningen er jo at hun skal engajsere en annen målgruppa enn de som faktisk klager..

• Liker 3
Skrevet

Jeg gir blanke i Faten. 

Så jeg er ikke interessert i å følge med på dill-dallet hennes...     

Anonymkode: 8ded8...bc5

Skrevet

En helt vanlig jente som forsøker å finne ut hva hun skal stemme på?  

Jeg sier som min favorittanmelder for tiden, Christopher Pahle:

"«Faten tar valget» er normalt, streit, på grensen til intetsigende. Takket være debatten om serien ender denne normaliteten med å bli dens største styrke. Dette er bare nok et utsnitt fra Norge anno 2017, no big deal. Faten tar brodden av hijaben nettopp ved ikke å prøve."

• Liker 1
Skrevet
27 minutes ago, AnonymBruker said:

Det finnes feminister og det finnes "feminister" som støtter en av verdens mest undertrykkende religioner som hverken bryr seg om likestilling eller menneskerettigheter.

Tror du jeg overdriver? Når Listhaug ville holde papirløse asylsøkere internert til de skaffet id, ble det oppstyr fordi det "krenket menneskerettighetene". Muslimske land har ikke engang underskrevet FNs men­neske­ret­tig­hets­er­klæ­ring. Så mye for deres verdier. Spør Faten om hun støtter FNs men­neske­ret­tig­hets­er­klæ­ring eller den alternative Kairo-ærklæringen. http://www.dagen.no/Meninger/Islam_og_«menneskerettighetene»_i_Kairo-erklæringen-71372

Kai­ro-er­klæ­rin­gen sik­rer på ingen måte re­li­gions- eller yt­rings­fri­het. Alle «ret­tig­he­ter» er be­tin­get av og må til­pas­ses sha­ria. Kvin­ners ret­tig­he­ter styr­kes ikke som følge av er­klæ­rin­gen.

Å være feminist i dag betyr å kjempe mot patriarkatet, og da kan du ikke bruke hijab eller støtte at hijab skal vises frem som standard muslimsk utstyr.

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, Kalevala said:

En helt vanlig jente som forsøker å finne ut hva hun skal stemme på?  

Jeg sier som min favorittanmelder for tiden, Christopher Pahle:

"«Faten tar valget» er normalt, streit, på grensen til intetsigende. Takket være debatten om serien ender denne normaliteten med å bli dens største styrke. Dette er bare nok et utsnitt fra Norge anno 2017, no big deal. Faten tar brodden av hijaben nettopp ved ikke å prøve."

Hijab er kult! Det neste må bli at vi normaliserer burkaen også! Burka blir snart like kult! 

Mens de religiøse lederne ler rått! (samtlige er selvsagt menn!)

Anonymkode: 12bf4...3ca

• Liker 1
Skrevet

Jeg blåser i om hun bærer hijab, kokkelue eller klovnemaske, men jeg måtte skru av etter 7 minutter. Orker ikke se på et program der hovedpersonen snakker om schærlighet, schøre bil og schøpe grønnsaker. Der går grensen for min toleranse....beklager:dry:

Skrevet

Utrolig pen hun er 😘

Anonymkode: 60e5f...e54

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg synes det er dumt at Nrk så ofte velger jenter med hijab når det handler om muslimske kvinner i Norge. Det skaper et inntrykk av at det er det vanligste, og det er jo feil. Faten vet jeg ikke stort om og har derfor ingenting imot henne.

Skrevet

Selvfølgelig skulle jeg ønske at alle mennesker i hele verdenen la fra seg religion og religiøse symboler som hijab. Men sånn er det ikke, og muslimske jenter må få lov til å delta i samfunnsdebatten med eller uten religionen sin. Er det ikke integrering vi ønsker til syvende og sist?

Jeg vet om flere jenter som har kastet hijaben, men dette er et valg som de har tatt ved å omgås mennesker med andre holdninger enn de konvensjonelle holdningene i sitt etniske miljø. Dersom vi isolerer disse jentene fra media og samfunnsdebatten pga vi ikke liker hijab, så vil de i hvert fall aldri ha muligheten til å integreres skikkelig.

Anonymkode: 0c8a0...95c

• Liker 1
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Selvfølgelig skulle jeg ønske at alle mennesker i hele verdenen la fra seg religion og religiøse symboler som hijab. Men sånn er det ikke, og muslimske jenter må få lov til å delta i samfunnsdebatten med eller uten religionen sin. Er det ikke integrering vi ønsker til syvende og sist?

Jeg vet om flere jenter som har kastet hijaben, men dette er et valg som de har tatt ved å omgås mennesker med andre holdninger enn de konvensjonelle holdningene i sitt etniske miljø. Dersom vi isolerer disse jentene fra media og samfunnsdebatten pga vi ikke liker hijab, så vil de i hvert fall aldri ha muligheten til å integreres skikkelig.

Anonymkode: 0c8a0...95c

Hvordan kan man integreres skikkelig når man bruker et så sterkt symbol på bevisst segregering som hijab er?  

Hvorfor skal man normalisere et plagg som brukes til å diskriminere millioner av kvinner? Man setter jo nærmest et likhetstegn mellom hijab og det å være muslimsk kvinne noe som fører til enda mer press og tvang for kvinnene. Mens mennene selvsagt sprader rundt i helt vestlige klær og hevder kvinnene "frivillig" pakker seg inn.

Anonymkode: 12bf4...3ca

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Nei, ser ingen grunn til å støtte hverken henne eller programmet.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Salafisme med en velartikulert smilende jente som døråpner er fremdeles salsfisme. Pent pakket inn og presentert med alikevel salafisme.

Anonymkode: fcfa0...f66

• Liker 1
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Du har bare fått med deg halve saken. Det ble oppstyr fordi hun bruker hijab som programleder for NRK, mens en nyhetsoppleser er nektet å gå med kors-smykke i NRK fordi det var er religiøst symbol og hun skulle være nøytral. 

Anonymkode: 8541f...246

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...