Katten.2.0 Skrevet 1. september 2017 #21 Del Skrevet 1. september 2017 Hvorfor må du være venninner med de i nabolaget? For meg er de beste naboene de man slår av en femminutters prat én gang i måneden og ellers om det er noe viktig for nabolaget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 1. september 2017 #22 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil være venner med begge. Men kvinnene slipper meg ikke skikkelig innpå.. Mennene deres er mer oppmerksomme på meg når fruene ikke er til stede. Jeg synes jeg er flink til å sno meg unna, og vitse meg ut av kommentarer og gjøren fra menn. Jeg er flink til å holde meg opptatt. Men. Kvinnene har lenge mislikt meg, noe som har fått meg til å bli usikker på dem sosialt. Men jeg prøver å holde meg til de trygge samtaleemnene. Om menn prater med meg, så er ikke samtaleemnene store de heller. Vi prater bare om barna osv. Det er vare det at de oppholder seg for nærme.. Og det kan andre ha fanget opp. Og da er det jeg som er syndebukken tydeligvis:P Helvette! Jeg hadde en god periode for en uke siden, hvor jeg trodde tonen mellom meg og de andre var bra. Men nå er det ei som verken vil se meg i øynene eller snakke med meg. Og da er det i gang igjen. Mannen min sier at de er ustabile, når de holder på slik. Men jeg blir bare utmattet og lei. Det går bare ikke an å få et tett vennskap med dem når dem reagerer på dette viset. ts Anonymkode: 375c2...836 Høres nesten ut som det bare er å blåse i det og få seg venner andre steder. Uansett om det er nabodamene som er onde og du er i den håpløse offersituasjonen du beskriver at du er i, eller om det er en sum av greier som går begge veier som skaper situasjonen, så høres den vanskelig ut å løse. Er det viktig å være venner med dem? Kjenner ikke mine naboer engang jeg, prater vel litt i forbifarten med han ene som jeg synes er kul og hyggelig, og det er det. Hvis det er viktig å bli i venner med dem, så var altså ikke poenget mitt at du skulle slutte å flørte med mennene, for det antar jeg bare at du ikke gjør. Poenget var å fokusere mer på kvinnene. Inviter dem på kaffe eller noe kanskje? 4 timer siden, stan skrev: Det er litt artig å lese damer som mener TS er dame på feil måte. Er det ikke det som er utfordringen i forhold til likestilling, at vi pådytter hverandre kjønnsroller? Damer må være sånn og menn må være sånn. Det har jeg gitt blaffen i gjennom mange år, jeg er den jeg er, gjør det jeg vil, samtidig som jeg tar vare på de rundt meg. Det er vel TS selv som snakker mest om at kvinner er sånn og menn er slik. Det er derfor hun ikke kan være venner med damene i nabolaget, pga de negative kvinne-egenskapene de med vagina deler, imens hun har mer av de positive mannlige egenskapene. Det damer reagerer litt på her er vel at når man er fordomsfull mot noen pga kjønn eller rase eller hva det nå skal være, så høres det ut som et dårlig utgangspunkt for å skulle bli venner med dem, og man tenker jo fort at det går litt begge veier når det ikke fungerer. Selv om den med fordommer alltid vil skylde alt på den andre og de negative egenskapene den er født med. Endret 1. september 2017 av Cuntzilla 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #23 Del Skrevet 1. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Og som straff fryser damene meg ut. Er opptatt med en mann selv, så er ikke på utkikk etter å kapre noen flere.. Jeg er slank og feminin, i tillegg til å trene og spise sunt. Det er det. Jeg kler meg ikke sexy, og sminker meg ikke mer enn hva andre kvinner gjør. Jeg er dessuten en smule guttete i væremåten, og har ca.lik humor som menn flest. Forstår meg ikke på sladder og dilleri. Men kommer da godt overens med de fleste. Bare ikke med kvinnene i nabolaget.. De behandler meg som om jeg er dum og lite verdt, og har sin egen greie i klikken. De er lite opptatt av å bli kjent med meg. Men mennene er ikke redde for meg, og noen få av dem turte å legge meg til som venn på FB. Mennene er greie mot meg, men har merket meg at de oppfører seg som forelska skolegutter. De liker også å være nær meg fysisk.. Det urettferdige her er at det er meg kvinnene straffer, selv om det er deres menn som oppfører seg slik. Det er dem de burde stramme opp. Noen som har lignende erfaring? Anonymkode: 375c2...836 Er du virkelig så forbanna uimotståelig? Anonymkode: f8c95...016 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 1. september 2017 #24 Del Skrevet 1. september 2017 TS. Bare hold avstand til de her mennene som så gjerne vil bli kjent med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #25 Del Skrevet 1. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Beskytte mot hva? Er han noe å samle på hvis han er villig til å være utro? Anonymkode: 93c0c...fd6 Nei selvfølgelig ikke men det jeg mente var at koner (og menn) kan ofte mistolke god kjemi for noe annet. Mange blir raskt sjalu eller føler seg truet så like greit å styre helt unna mennene deres så det ikke blir noen misforståelser. Anonymkode: 0a8f2...479 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #26 Del Skrevet 1. september 2017 TS, i emnet til tråden skriver du at mennene "sikler" etter deg. Men i innleggene dine skriver du bare at de oppfører seg normalt hyggelig. Hva er greia? Det er såpass mange vakre kvinner i Norge at min erfaring er at menn ikke kollektivt flokker seg og sikler over én av dem, om hun ikke inviterer til det. Altså - en enkelt mann kan nok gjøre det -- men ikke alle mennene i et nabolag feks. Anonymkode: 2a3b0...0b3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #27 Del Skrevet 1. september 2017 Høres ut som en gjeng med kjedelige damer uansett. Finn deg noen andre jentevenner! Kjenner meg litt igjen, passer best sammen "guttejenter". Gidder ikke å henge med kvinner som snakker mest om unger, shopping, baking og lignende temaer. Visst kan jeg snakke om det også, men liker å snakke om typiske "gutteting" i tillegg, som bil, oppussing, friluftsliv osv. Mange kvinner tar det som flørting, fordi mennene kanskje ikke er vant til det, og viser meg mer oppmerksomhet. Ok, litt rotete skrevet, poenget er :like barn leker som oftest best. Anonymkode: a81a0...7af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 1. september 2017 #28 Del Skrevet 1. september 2017 Jeg vet ikke om dette stemmer på deg TS, men min betrakting rundt temaet har forandret seg ettersom jeg har fått erfaring. Før synes jeg guttejenter var hot, de var lette å få kontakt med, hadde mange sammenfallende interesser osv. Nå synes jeg ikke det lenger. De ler, bekrefter på rett sted osv. Men det er egentlig ikke noen grunn til at jeg som mann skal holde på med masse fritidsaktiviteter sammen med damer (ut over den jeg er i forhold med), de jeg har en seksuell kjemi med bør jeg ikke ha rundt meg når jeg er i forhold. Vi menn har i mye mindre grad muligheter til å henge med i evneskifter og følelseskifter. Dette fordi vår høyre og venstre hjernehalvdel har mye færre sammenkoblinger. Når vi søker mot kvinner flørter vi svært ofte litt halvhjertet. Men underliggende er det gjerne en seksuell bekreftelse vi søker. De fleste av mine mannlige venner tenker likt, dette har noen kvinner utrolig vanskelig for å skjønne (eller de liker faktisk oppmerksomheten / flørtingen). Det er ikke naturlig å søke opp jentevenner for trening, klatring, sykling, kinoturer osv osv. Kvinner som beveger seg i totalt mannsdominerte bør tenke over dette. Jeg tror kanskje at kvinner klarer denne grensesetting bedre enn menn, men graden av utroskap er jo omtrent likt fordelt i dag så det er jo egentlig ikke noen grunn til å tro at dette er tilfelle. Når du synes det er lettere å snakke med / være sammen med mennene til nabodamene skjønner de dette og føler seg truet av deg. Dette er påpekt i flere varianter over av andre brukere over. Jeg anbefaler absolutt at du ser på egen fortid, hvordan denne har påvirket deg, om du har stort behov for bekreftelse osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #29 Del Skrevet 1. september 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Og som straff fryser damene meg ut. Er opptatt med en mann selv, så er ikke på utkikk etter å kapre noen flere.. Jeg er slank og feminin, i tillegg til å trene og spise sunt. Det er det. Jeg kler meg ikke sexy, og sminker meg ikke mer enn hva andre kvinner gjør. Jeg er dessuten en smule guttete i væremåten, og har ca.lik humor som menn flest. Forstår meg ikke på sladder og dilleri. Men kommer da godt overens med de fleste. Bare ikke med kvinnene i nabolaget.. De behandler meg som om jeg er dum og lite verdt, og har sin egen greie i klikken. De er lite opptatt av å bli kjent med meg. Men mennene er ikke redde for meg, og noen få av dem turte å legge meg til som venn på FB. Mennene er greie mot meg, men har merket meg at de oppfører seg som forelska skolegutter. De liker også å være nær meg fysisk.. Det urettferdige her er at det er meg kvinnene straffer, selv om det er deres menn som oppfører seg slik. Det er dem de burde stramme opp. Noen som har lignende erfaring? Anonymkode: 375c2...836 Ja, jeg kjenner meg godt igjen! Men den holdningen du har til dette, la jeg fra meg for lenge siden. Den er sosialt mistilpasset. Det finnes flere kvinner som er som oss, oppsøk disse. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en gjeng med kjedelige damer uansett. Finn deg noen andre jentevenner! Kjenner meg litt igjen, passer best sammen "guttejenter". Gidder ikke å henge med kvinner som snakker mest om unger, shopping, baking og lignende temaer. Visst kan jeg snakke om det også, men liker å snakke om typiske "gutteting" i tillegg, som bil, oppussing, friluftsliv osv. Mange kvinner tar det som flørting, fordi mennene kanskje ikke er vant til det, og viser meg mer oppmerksomhet. Ok, litt rotete skrevet, poenget er :like barn leker som oftest best. Anonymkode: a81a0...7af Jepp. Det må være lov å ha andre interesser enn blogging og interiør. Det må være lov å ta avstand fra intriger og kaos. Likevel, man kan gjøre det ved å oppsøke andre interessante kvinner. De finnes. Eller....VI finnes 2 timer siden, RoH skrev: Jeg vet ikke om dette stemmer på deg TS, men min betrakting rundt temaet har forandret seg ettersom jeg har fått erfaring. Før synes jeg guttejenter var hot, de var lette å få kontakt med, hadde mange sammenfallende interesser osv. Nå synes jeg ikke det lenger. De ler, bekrefter på rett sted osv. Men det er egentlig ikke noen grunn til at jeg som mann skal holde på med masse fritidsaktiviteter sammen med damer (ut over den jeg er i forhold med), de jeg har en seksuell kjemi med bør jeg ikke ha rundt meg når jeg er i forhold. Vi menn har i mye mindre grad muligheter til å henge med i evneskifter og følelseskifter. Dette fordi vår høyre og venstre hjernehalvdel har mye færre sammenkoblinger. Når vi søker mot kvinner flørter vi svært ofte litt halvhjertet. Men underliggende er det gjerne en seksuell bekreftelse vi søker. De fleste av mine mannlige venner tenker likt, dette har noen kvinner utrolig vanskelig for å skjønne (eller de liker faktisk oppmerksomheten / flørtingen). Det er ikke naturlig å søke opp jentevenner for trening, klatring, sykling, kinoturer osv osv. Kvinner som beveger seg i totalt mannsdominerte bør tenke over dette. Jeg tror kanskje at kvinner klarer denne grensesetting bedre enn menn, men graden av utroskap er jo omtrent likt fordelt i dag så det er jo egentlig ikke noen grunn til å tro at dette er tilfelle. Når du synes det er lettere å snakke med / være sammen med mennene til nabodamene skjønner de dette og føler seg truet av deg. Dette er påpekt i flere varianter over av andre brukere over. Jeg anbefaler absolutt at du ser på egen fortid, hvordan denne har påvirket deg, om du har stort behov for bekreftelse osv. Hmmm. Tildels enig i at du bør holde deg unna guttejenter. Men du trenger da ikke dømme oss for å være oppmerksomhetssyke? Tenk om vi skulle dømme deg for å være oppmerksomhetssyk bare fordi du lo på rett plass, når det faktisk er sånn humoren din er? Tipper godt at det kan skyldes at trådstarter har negative opplevelser med kvinner fra barndommen, og dermed tror det ikke finnes bra kvinner - er tross alt langt mellom de - enn at hun er oppmerksomhetssyk. Anonymkode: fa688...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #30 Del Skrevet 1. september 2017 Det som blir så paradoksalt for meg i denne tråden -- er at TS framstår nettopp som en sånn dramakvinne hun hevder å ta avstand fra: En fullstendig besatthet av hva andre kvinner kanskje tenker/troen på at masse menn sikler over henne/selvhevdingen:jeg er mye mer interessant enn dem/ jeg er så pen osv ---- alt dette vitner i alle fall for meg om en slitsom dramaqueen. Hadde TS vært naboen min hadde jeg antakelig ikke vært så interessert i å bli bedre kjent. Og det er ikke fordi jeg heller vil snakke om baking og interiør, for å si det sånn. Anonymkode: 2a3b0...0b3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #31 Del Skrevet 1. september 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Og som straff fryser damene meg ut. Er opptatt med en mann selv, så er ikke på utkikk etter å kapre noen flere.. Jeg er slank og feminin, i tillegg til å trene og spise sunt. Det er det. Jeg kler meg ikke sexy, og sminker meg ikke mer enn hva andre kvinner gjør. Jeg er dessuten en smule guttete i væremåten, og har ca.lik humor som menn flest. Forstår meg ikke på sladder og dilleri. Men kommer da godt overens med de fleste. Bare ikke med kvinnene i nabolaget.. De behandler meg som om jeg er dum og lite verdt, og har sin egen greie i klikken. De er lite opptatt av å bli kjent med meg. Men mennene er ikke redde for meg, og noen få av dem turte å legge meg til som venn på FB. Mennene er greie mot meg, men har merket meg at de oppfører seg som forelska skolegutter. De liker også å være nær meg fysisk.. Det urettferdige her er at det er meg kvinnene straffer, selv om det er deres menn som oppfører seg slik. Det er dem de burde stramme opp. Noen som har lignende erfaring? Anonymkode: 375c2...836 Det er nok ditt kroppsspråk som gjør at damer ser på deg som de gjør. Og jeg forstår de når jeg leser her hvordan du ordlegger deg om andres menn.du kan nok si du er guttete, har en type humor de forstår. Men å si og mene at alle andre menn som er i forhold sikler etter deg, det sier vanvittig mye om deg som person. Det er nok noe du utstråler. Jeg er selv ei "guttejente" selv om jeg hater den betegnelsen. Jeg har vokst opp på gård, driver med jakt, brøyter om vinteren. Slank, sunn og blir ofte kalt for pen og sexy. Men jeg har kun jentevenninner, jeg har en mann å være sammen med. Og kunne aldri falt meg inn å ordlegge meg slik som deg. Må være noe jeg utstråler siden jentene henge med meg. Anonymkode: e6166...d83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #32 Del Skrevet 1. september 2017 Ut ifra kommentarfeltet her tror jeg noen av nabokjerringene dine er på KG. Latterlig. Veldig typisk at alt er den unge, fine kvinnens feil. Du har min sympati. Anonymkode: 13693...ed8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #33 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ut ifra kommentarfeltet her tror jeg noen av nabokjerringene dine er på KG. Latterlig. Veldig typisk at alt er den unge, fine kvinnens feil. Du har min sympati. Anonymkode: 13693...ed8 Jeg svarte rett over her og bor ikke i et boligfelt så tror ikke det stemmer helt du. Anonymkode: e6166...d83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #34 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ut ifra kommentarfeltet her tror jeg noen av nabokjerringene dine er på KG. Latterlig. Veldig typisk at alt er den unge, fine kvinnens feil. Du har min sympati. Anonymkode: 13693...ed8 Jeg bor i by. Mener absolutt ikke at all mannlig oppmerksomhet er "den unge, fine kvinnens feil", men holdningen hennes mot kvinner, den er sur og gneldrete, og det er det hennes ansvar å gjøre noe med. Anonymkode: fa688...525 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #35 Del Skrevet 1. september 2017 Sorry, men du høres veldig selvgod ut. Mennene sikler på deg og damene er slemme? tenkt på at det kan ha noe med deg å gjøre? Anonymkode: b2c7b...e15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 1. september 2017 #36 Del Skrevet 1. september 2017 Hvor gammel er du ts,og de folka du snakker om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #37 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ut ifra kommentarfeltet her tror jeg noen av nabokjerringene dine er på KG. Latterlig. Veldig typisk at alt er den unge, fine kvinnens feil. Du har min sympati. Anonymkode: 13693...ed8 Da har du misforstått hva mange av oss som svarer reagerer på. Det vi reagerer på er holdningen til TS. Hun virker selvopptatt, sur og nedlatende. Hun skriver at hun har samme humor som menn osv --- men den sure drama-tonen i innleggene hennes ligner i alle fall ikke på noe en mann ville skrevet. Så personligheten er neppe så gutteaktig som hun hevder. Vi vet heller ikke noe om utseendet til de andre nabodamene i gata til TS. Det er ingenting i det hun skriver som tilsier at de ikke ser bra ut. Mitt inntrykk er at TS har kommet skeivt ut fra starten av med nabodamene. Og nå prøver hun å legge all skyld over på alle andre. Anonymkode: 2a3b0...0b3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoH Skrevet 1. september 2017 #38 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmmm. Tildels enig i at du bør holde deg unna guttejenter. Men du trenger da ikke dømme oss for å være oppmerksomhetssyke? Tenk om vi skulle dømme deg for å være oppmerksomhetssyk bare fordi du lo på rett plass, når det faktisk er sånn humoren din er? Tipper godt at det kan skyldes at trådstarter har negative opplevelser med kvinner fra barndommen, og dermed tror det ikke finnes bra kvinner - er tross alt langt mellom de - enn at hun er oppmerksomhetssyk. Anonymkode: fa688...525 Ok, la oss prøve følgende tankeeksperiment. Jeg synes det er mye lettere å snakke med damene til menn i nabolaget enn disse mannfolka som han ikke har noe til felles med? Jeg foretrekker å gå på yoga, og går gjerne på fest sammen med damene derfra, uten dama. Planlegger spavikend også gjerne uten kjæresten med en haug kvinner osv. Høres det litt rart ut? Jeg tror ikke jeg kjenner noen sånne menn, jo kanskje de som stiller i den andre ligaen. Dette er ikke i nærheten av normal oppførsel. I samtalen bekrefter jeg alt du sier, akkurat når jeg burde. Gjerne fulgt opp av komplementerer og bekreftelse på at du har rett. Hvor mange menn kjenner du som oppfører seg slik?? Endret 1. september 2017 av RoH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #39 Del Skrevet 1. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som blir så paradoksalt for meg i denne tråden -- er at TS framstår nettopp som en sånn dramakvinne hun hevder å ta avstand fra: En fullstendig besatthet av hva andre kvinner kanskje tenker/troen på at masse menn sikler over henne/selvhevdingen:jeg er mye mer interessant enn dem/ jeg er så pen osv ---- alt dette vitner i alle fall for meg om en slitsom dramaqueen. Hadde TS vært naboen min hadde jeg antakelig ikke vært så interessert i å bli bedre kjent. Og det er ikke fordi jeg heller vil snakke om baking og interiør, for å si det sånn. Anonymkode: 2a3b0...0b3 Good point well made! Anonymkode: 6e8fe...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #40 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, RoH skrev: Ok, la oss prøve følgende tankeeksperiment. Jeg synes det er mye lettere å snakke med damene til menn i nabolaget enn disse mannfolka som han ikke har noe til felles med? Jeg foretrekker å gå på yoga, og går gjerne på fest sammen med damene derfra, uten dama. Planlegger spavikend også gjerne uten kjæresten med en haug kvinner osv. Høres det litt rart ut? Jeg tror ikke jeg kjenner noen sånne menn, jo kanskje de som stiller i den andre ligaen. Dette er ikke i nærheten av normal oppførsel. I samtalen bekrefter jeg alt du sier, akkurat når jeg burde. Gjerne fulgt opp av komplementerer og bekreftelse på at du har rett. Hvor mange menn kjenner du som oppfører seg slik?? Ja, det høres creepy ut at man omgir seg med bare damer. Men betyr det at det er yoga eller spa i seg selv, eller det å ha lite til felles med menn, som i seg selv er creepy? For det er slik det fremstod i siste innlegg. Og da er jeg ikke enig. Anonymkode: fa688...525 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå