AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Del Skrevet 31. august 2017 Og som straff fryser damene meg ut. Er opptatt med en mann selv, så er ikke på utkikk etter å kapre noen flere.. Jeg er slank og feminin, i tillegg til å trene og spise sunt. Det er det. Jeg kler meg ikke sexy, og sminker meg ikke mer enn hva andre kvinner gjør. Jeg er dessuten en smule guttete i væremåten, og har ca.lik humor som menn flest. Forstår meg ikke på sladder og dilleri. Men kommer da godt overens med de fleste. Bare ikke med kvinnene i nabolaget.. De behandler meg som om jeg er dum og lite verdt, og har sin egen greie i klikken. De er lite opptatt av å bli kjent med meg. Men mennene er ikke redde for meg, og noen få av dem turte å legge meg til som venn på FB. Mennene er greie mot meg, men har merket meg at de oppfører seg som forelska skolegutter. De liker også å være nær meg fysisk.. Det urettferdige her er at det er meg kvinnene straffer, selv om det er deres menn som oppfører seg slik. Det er dem de burde stramme opp. Noen som har lignende erfaring? Anonymkode: 375c2...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #2 Del Skrevet 31. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er dessuten en smule guttete i væremåten, og har ca.lik humor som menn flest. Forstår meg ikke på sladder og dilleri. Kanskje dette er kjernen i problemet - at du tror kvinner bare er opptatt av 'sladder og dilleri', mens menn liksom har fantastisk humor og er mye gøyere å være rundt. Hvis det er signalene du utstråler i møtet med andre kvinner, så er det ikke rart om de tar avstand. Det kommer sånne tråder jevnlig her på KG, skrevet av selvutnevnte 'guttejenter' som mener de kommer så utrolig mye bedre overens med menn. Vel, det er jo ikke noe rart, når du allerede fra starten har bestemt deg for at alle andre kvinner er hønsehjerner og intrigemakere. Jeg blir ikke sjalu og bitter bare fordi en slank og feminin dame kommer inn i min bekjentskapskrets. Flere av mine gode venninner er skikkelig pene damer. Men om en ny dame flytter inn i nabolaget og jeg merker på hele henne at hun synes det er kjedelig og uinteressant å prate med meg, for deretter å vitse og tulle og le høylydt av alt mannen min sier, så blir jeg jo ikke akkurat velvillig innstilt. Ikke fordi jeg blir sjalu, men fordi det er bisart. Anonymkode: 0be1f...c21 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuntzilla Skrevet 31. august 2017 #3 Del Skrevet 31. august 2017 Det høres jo ut som du er hakket mer opptatt av å bli kjent med mennene enn kvinnene også da? Trikset er å være mer opptatt av henne enn han. Når en kompis introduserer en ny dame så går jeg veldig inn for å bli kjent med og få en god tone med henne. Sånn generelt så er jeg oppmerksom på om damer begynner å bli gretne, og retter da oppmerksomheten mot henne i stedet for å følge opp den kanskje litt for gode tonen jeg har fått med mannen. Det er jo også bare helt utrolig kleint å nærmest bli sjekket opp av en fyr rett foran dama hans. Når du merker at de sikler på deg så merker jo dama det enda bedre, så da er det ikke et veldig stort mysterium at de surner om du ikke klarer å manøvrere ut av situasjonen. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #4 Del Skrevet 31. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje dette er kjernen i problemet - at du tror kvinner bare er opptatt av 'sladder og dilleri', mens menn liksom har fantastisk humor og er mye gøyere å være rundt. Hvis det er signalene du utstråler i møtet med andre kvinner, så er det ikke rart om de tar avstand. Det kommer sånne tråder jevnlig her på KG, skrevet av selvutnevnte 'guttejenter' som mener de kommer så utrolig mye bedre overens med menn. Vel, det er jo ikke noe rart, når du allerede fra starten har bestemt deg for at alle andre kvinner er hønsehjerner og intrigemakere. Jeg blir ikke sjalu og bitter bare fordi en slank og feminin dame kommer inn i min bekjentskapskrets. Flere av mine gode venninner er skikkelig pene damer. Men om en ny dame flytter inn i nabolaget og jeg merker på hele henne at hun synes det er kjedelig og uinteressant å prate med meg, for deretter å vitse og tulle og le høylydt av alt mannen min sier, så blir jeg jo ikke akkurat velvillig innstilt. Ikke fordi jeg blir sjalu, men fordi det er bisart. Anonymkode: 0be1f...c21 Jeg henger ikke med på "sladder og dilleri", fordi jeg ikke har så god oversikt rett og slett. Men jeg prøver jo så godt jeg kan, men det kommer alltid fram hvor lite jeg har spesialisert meg på visse samtaleemner. Det snakkes mye om folk jeg ikke kjenner, og om hva andre gjør/har oppnådd. Jeg har på ingen måte rakket ned på deres måte å samtale på. Men jeg må få si at de er overraskende gode på å gå flere ting etter sømmene. Jeg kaller det derfor "dilleri". Jeg ler både av kvinner og menn, men humoren min er barnslig Men jeg ler ikke høylytt av bare det menn sier. Selv om menn generelt kan være veldig gode på det humoristiske. Det jeg tror som kan være greia, er at jeg slapper mer av når menn snakker til meg. De setter ikke opp "resting bitch face", og snakker ikke i koder/sender ut stikk. De er avslappet og naturlige. Det er lov å få synes det? Tråden er laget fordi jeg ser på det som et problem at kvinner støter meg bort, da jeg ikke driver og oppsøker deres menn. Ikke sender jeg lystige blikk på dem heller:P Har heller vært respektabel nok til å gå bort fra dem, når jeg følte de kom litt for nærme. Jeg har lenge forsøkt å holde meg fast til dem, men må dessverre slippe grepet etter beina deres. Det er lov å synes at dette er urettferdig. Jeg får jo ikke en sjanse til å bli ordentlig kjent med disse damen. Og nå har jeg bodd her i 5 år.. Jeg har blitt baksnakket siden jeg satte min fot her, og fruene ser ut til å leve etter regelen "her men ikke lengre". Altså slipper de meg ikke inn i vennskapssonen, noe som har fått meg til å føle meg sosialt klønete og rar (man blir det automatisk når flere både ser på deg, og behandler deg som en raring). De eneste som da tør å snakke til meg er mine to "venninner", og mennene til fruene. Slik har det blitt. ts Anonymkode: 375c2...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Del Skrevet 31. august 2017 Hvordan oppfører du deg mot kvinnene da? Henvend deg mer til de enn kjæreste dems når du møter på de og demp sprudlinga di. Det er heller ingen grunn for at du skal vise gutta at du har guttehumor. Anonymkode: a5947...e51 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #6 Del Skrevet 31. august 2017 6 minutes ago, AnonymBruker said: Det jeg tror som kan være greia, er at jeg slapper mer av når menn snakker til meg. De setter ikke opp "resting bitch face", og snakker ikke i koder/sender ut stikk. De er avslappet og naturlige. Det er lov å få synes det? ts Anonymkode: 375c2...836 Dette er et problem med deg, ikke med kvinner. Kvinner flest setter ikke opp resting bitchface når de møter en ny kvinne. Her innbiller du og tolker kvinner mer negativt, kanskje fordi du hadde en slem mor, søster eller har blitt mobbet av kvinner, eller så oppfører du deg dårlig og kvinner reagerer mer på dårlig oppførsel enn menn. Menn bryr seg bare om dårlig oppførsel om noen er frekke mot dem direkte, kvinner bryr seg oftere på vegne av andre. Kvinner og menn er komplekse vesener og er ikke delt i kvinner som liker sladder og ikke, eller menn som liker fotball og ikke. Det finnes mye variasjon innenfor kjønn, og det at du ser på andre kvinner som sladrete og endimensjonelle sier mer om din enkelthet enn deres Anonymkode: 1855a...a5a 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #7 Del Skrevet 31. august 2017 3 minutter siden, Cuntzilla skrev: Det høres jo ut som du er hakket mer opptatt av å bli kjent med mennene enn kvinnene også da? Trikset er å være mer opptatt av henne enn han. Når en kompis introduserer en ny dame så går jeg veldig inn for å bli kjent med og få en god tone med henne. Sånn generelt så er jeg oppmerksom på om damer begynner å bli gretne, og retter da oppmerksomheten mot henne i stedet for å følge opp den kanskje litt for gode tonen jeg har fått med mannen. Det er jo også bare helt utrolig kleint å nærmest bli sjekket opp av en fyr rett foran dama hans. Når du merker at de sikler på deg så merker jo dama det enda bedre, så da er det ikke et veldig stort mysterium at de surner om du ikke klarer å manøvrere ut av situasjonen. Jeg vil være venner med begge. Men kvinnene slipper meg ikke skikkelig innpå.. Mennene deres er mer oppmerksomme på meg når fruene ikke er til stede. Jeg synes jeg er flink til å sno meg unna, og vitse meg ut av kommentarer og gjøren fra menn. Jeg er flink til å holde meg opptatt. Men. Kvinnene har lenge mislikt meg, noe som har fått meg til å bli usikker på dem sosialt. Men jeg prøver å holde meg til de trygge samtaleemnene. Om menn prater med meg, så er ikke samtaleemnene store de heller. Vi prater bare om barna osv. Det er vare det at de oppholder seg for nærme.. Og det kan andre ha fanget opp. Og da er det jeg som er syndebukken tydeligvis:P Helvette! Jeg hadde en god periode for en uke siden, hvor jeg trodde tonen mellom meg og de andre var bra. Men nå er det ei som verken vil se meg i øynene eller snakke med meg. Og da er det i gang igjen. Mannen min sier at de er ustabile, når de holder på slik. Men jeg blir bare utmattet og lei. Det går bare ikke an å få et tett vennskap med dem når dem reagerer på dette viset. ts Anonymkode: 375c2...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #8 Del Skrevet 31. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan oppfører du deg mot kvinnene da? Henvend deg mer til de enn kjæreste dems når du møter på de og demp sprudlinga di. Det er heller ingen grunn for at du skal vise gutta at du har guttehumor. Anonymkode: a5947...e51 Jeg er som menn. Ganske få av ord og enkel i språket. Det er bare når jeg skriver at jeg uttrykker meg best Sprudling er jeg virkelig ikke god på, da jeg er litt for tilbakeholden og konfliktsky. Jeg setter selvsagt pris på at noen ønsker å ta meg inn i varmen. Men det er annerledes med menn, da en bør tone seg selv ned mye. Har jobbet flere år i butikk, og kjenner godt til dette. ts Anonymkode: 375c2...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #9 Del Skrevet 31. august 2017 33 minutes ago, AnonymBruker said: Tråden er laget fordi jeg ser på det som et problem at kvinner støter meg bort, da jeg ikke driver og oppsøker deres menn. Ikke sender jeg lystige blikk på dem heller:P Har heller vært respektabel nok til å gå bort fra dem, når jeg følte de kom litt for nærme. Jeg har lenge forsøkt å holde meg fast til dem, men må dessverre slippe grepet etter beina deres. ts Anonymkode: 375c2...836 Hva betyr det? Anonymkode: e5a17...145 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #10 Del Skrevet 31. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr det? Anonymkode: e5a17...145 Glemte å skrive inn "kvinnene!" Det er dem jeg har blitt slept etter, i forsøk på vennskap. Men det regner jeg med at du skjønte.. ts Anonymkode: 375c2...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #11 Del Skrevet 31. august 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et problem med deg, ikke med kvinner. Kvinner flest setter ikke opp resting bitchface når de møter en ny kvinne. Her innbiller du og tolker kvinner mer negativt, kanskje fordi du hadde en slem mor, søster eller har blitt mobbet av kvinner, eller så oppfører du deg dårlig og kvinner reagerer mer på dårlig oppførsel enn menn. Menn bryr seg bare om dårlig oppførsel om noen er frekke mot dem direkte, kvinner bryr seg oftere på vegne av andre. Kvinner og menn er komplekse vesener og er ikke delt i kvinner som liker sladder og ikke, eller menn som liker fotball og ikke. Det finnes mye variasjon innenfor kjønn, og det at du ser på andre kvinner som sladrete og endimensjonelle sier mer om din enkelthet enn deres Anonymkode: 1855a...a5a Snakk om å putte ord i min munn De i strøket har tatt et valg. Jeg får ikke være med. Sånn har det blitt. Om jeg er så fæl som du hevder, burde da menn også kunne fange dette opp. De er jo tross "ikke mindre komplekse enn kvinner". Ens oppvekst har ingenting å si for hvordan andre oppfører seg.. Alle er vi i stand til å skille mellom hyggelig og uhyggelig betjening på butikken, samt god og dårlig oppførsel. ts Anonymkode: 375c2...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #12 Del Skrevet 31. august 2017 Jo mer du skriver, jo mer får jeg inntrykk av at det er dette du er ute etter. Kanskje damene ikke liker deg fordi de merker at du er så overbevist om at mennene dems sikler etter deg. Jeg hadde også mislikt en dame med sånn holdning! Anonymkode: a5947...e51 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #13 Del Skrevet 31. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å putte ord i min munn De i strøket har tatt et valg. Jeg får ikke være med. Sånn har det blitt. Om jeg er så fæl som du hevder, burde da menn også kunne fange dette opp. De er jo tross "ikke mindre komplekse enn kvinner". Ens oppvekst har ingenting å si for hvordan andre oppfører seg.. Alle er vi i stand til å skille mellom hyggelig og uhyggelig betjening på butikken, samt god og dårlig oppførsel. ts Anonymkode: 375c2...836 OK det kan jo hende du er veldig attraktiv TS men for å snu en slik trend og om du er seriøs på at dette er noe du misliker så må du gjøre følgende: Ignorer mennene mest mulig når kona er tilstede. Det er lov å si hei og slike høflighetsfraser men ikke vis noe ekstra interesse for han eller hans liv. Hold samtalene korte og ikke smil for mye men vær normalt hyggelig. Henvend deg ALLTID til kona først og hvis det er en samtale med begge to se ALLTID mer på kona og smil til henne men ikke til mannen. Du kan glimte kort bort på han og nikke av og til hvis han snakker men hold øyenkontakten med kona samtidig. Vær ei venninnedame for konene og ikke søk oppmerksomhet fra mennene i det hele tatt. Flørtende blikk og hjelp til tjenester fra mennene osv er NEI! Anonymkode: 0a8f2...479 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #14 Del Skrevet 31. august 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo mer du skriver, jo mer får jeg inntrykk av at det er dette du er ute etter. Kanskje damene ikke liker deg fordi de merker at du er så overbevist om at mennene dems sikler etter deg. Jeg hadde også mislikt en dame med sånn holdning! Anonymkode: a5947...e51 Jeg har ikke sakt noe til dem, med mindre jeg ønsker å ødelegge forholdene. Du får like å tro det Dette beviser jo bare at jeg har oppfattet alt helt rett. Nemlig at kvinner får skylden om opptatte menn sikler etter dem. (Kvinnelogikk).. Du skal ikke spørre meg om jeg går med kort skjørt/utringede topper, når du først er i gang? ts Anonymkode: 375c2...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #15 Del Skrevet 31. august 2017 Hvorfor går kvinner ''alltid'' til angrep på damer som har venner av det motsatte kjønn? Er det klan krig? Anonymkode: 93c0c...fd6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #16 Del Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor går kvinner ''alltid'' til angrep på damer som har venner av det motsatte kjønn? Er det klan krig? Anonymkode: 93c0c...fd6 Gjør de? Tror det heller handler om at konene beskytter familien sin. Anonymkode: 0a8f2...479 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #17 Del Skrevet 31. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: OK det kan jo hende du er veldig attraktiv TS men for å snu en slik trend og om du er seriøs på at dette er noe du misliker så må du gjøre følgende: Ignorer mennene mest mulig når kona er tilstede. Det er lov å si hei og slike høflighetsfraser men ikke vis noe ekstra interesse for han eller hans liv. Hold samtalene korte og ikke smil for mye men vær normalt hyggelig. Henvend deg ALLTID til kona først og hvis det er en samtale med begge to se ALLTID mer på kona og smil til henne men ikke til mannen. Du kan glimte kort bort på han og nikke av og til hvis han snakker men hold øyenkontakten med kona samtidig. Vær ei venninnedame for konene og ikke søk oppmerksomhet fra mennene i det hele tatt. Flørtende blikk og hjelp til tjenester fra mennene osv er NEI! Anonymkode: 0a8f2...479 Vanligvis får begge parter like mye oppmerksomhet når jeg snakker til dem. Men ja, jeg skjønner hva du mener Jeg må fokusere 98% på fruene. Er bare så redd for å såre noen, da jeg vet hvordan det føles å bli snakket over hodet på i en samtale.. Men her kan en bare ikke være nok forsiktig, da kvinner tolker hver minste lille vinkel(er jo kvinne selv og vet dette).. Folk er så forskjellige, og ikke alle par er trygge nok på hverandre. Dette glemmer jeg, da jeg innbiller meg at "alle" kjenner meg, og vet hvordan jeg er. Av natur er jeg jo blid og omgjengelig, men skygger fort banen om noen behandler meg stygt.. ts Anonymkode: 375c2...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #18 Del Skrevet 31. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gjør de? Tror det heller handler om at konene beskytter familien sin. Anonymkode: 0a8f2...479 Beskytte mot hva? Er han noe å samle på hvis han er villig til å være utro? Anonymkode: 93c0c...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 1. september 2017 #19 Del Skrevet 1. september 2017 Det er litt artig å lese damer som mener TS er dame på feil måte. Er det ikke det som er utfordringen i forhold til likestilling, at vi pådytter hverandre kjønnsroller? Damer må være sånn og menn må være sånn. Det har jeg gitt blaffen i gjennom mange år, jeg er den jeg er, gjør det jeg vil, samtidig som jeg tar vare på de rundt meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 1. september 2017 #20 Del Skrevet 1. september 2017 Drit i dem, overse dem og finn deg venner utenfor nabolaget. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå