Gå til innhold

Møte gutt jeg ikke kjenner? Hva vil han egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Jeg er en jente på 16 år og har nylig startet på vgs. En venn av meg har startet på en toppidrettsskole med mange nye folk. Han fikk for litt siden en gutt i klassen hans til å legge meg til på Snapchat, fordi han mente vi ville komme godt overens. Gutten som la meg til, la oss kalle han Per, er jo grei og sånt han, men han var ganske frempå fra starten av. Spurte om vi skulle se en serie vi begge liker sammen, spurte om jeg har hatt mange kjærester, om jeg er jomfru, om jeg fester og drikker osv.. synes disse spørsmålene var veldig upassende med tanke på at vi ikke kjenner hverandre? Han komplimenterer utseendet mitt ofte, og kan for eksempel kommentere leppene mine, og si at det er turn on osv. Han vil gjerne møte meg, spør hvor jeg bor etc. Jeg synes jo han virker som en fuckboy som man så fint kaller det idag, eller player - desperat, rett og slett. Så jeg spurte denne fellesvennen til meg og Per - la oss kalle han Knut, om han var rar i virkeligheten, rundbrenner, desperat.. for han virka rar på mld ogsånt. Men Knut sa at han var rolig, smart og morsom, og ikke sånn jeg beskrev han - han mente han bare var sånn på meldinger. Snakka litt mer med han Per, og han spurte litt hva jeg likte i en gutt ogsånt (synes også det er rart han drar den allerede, har bare snakka med hverandre i 4 dager). Da sa jeg at jeg i alle fall ikke likte desperate fuckboys ogsånt, gjorde det klart, og sa hva jeg definerte det som. Istad, spurte han om jeg kunne sende han bilde av meg med sminke, siden jeg bare har snappet han når jeg ikke har vært sminke. Han har sagt jeg er pen uten, men reagerer når han spurte om det... skal han se om jeg er penere og mer innafor da? Og da sa jeg rett ut at jeg ikke ville snakke med han om han bare var rundbrenner etc, og da sa han at jeg kunne blokke ham om det var slik jeg tenkte om han, også diskuterte vi litt og endte opp med å bli "venner" igjen. Også sa han "vi burde kanskje møtes snart, sånn at forventningene ikke blir så høye i virkeligheten om vi drøyer det lenger". Han er forresten jomfru, han sa det selv, og han drikker ikke særlig, fester ikke mye heller, og sier han vil finne en som både er bestevenn og kjæreste. Er dette jeg liker med han. Men føler han blir kjent med meg kun for å evt bli sammen med meg. Er det slik det fungerer? Man blir kjent med noen bare fordi de er kjærestemateriale? Går rett på? Føler han er veldig frempå. Og sånne gutter liker jeg ikke.. så er så usikker på hva jeg skal gjøre, fordi han er jo hyggelig men virker litt rar også. Kan det være fordi han er uerfaren og ikke vet hva som er passende å spørre om, eller fordi han faktisk bare er ute etter sex eller noe lignende?Han har senere sagt "Hvordan kan jeg få bevist at jeg er interessert uten å virke som fuckboy?" etc, og sender en del meldinger og har sagt at han ikke sover nok om natta pga han snakker med meg (han legger seg tidlig og står opp tidlig pga idrett og skole). Synes det er hyggelig, og liker når gutter er rolige, kanskje ikke så utrolig opptatt av festing og drikking og sex, selvom jeg skjønner det er interesser når man er 16 og gutt så klart. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal synes/tro om han og om det er verdt å møtes, fordi han er så frempå at jeg blir usikker av det og han snakker til meg som om vi holder på..

Anonymkode: c25f4...d79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg magefølelsen din, han er litt for pågående? Jeg tror jeg ville slettet han om jeg var deg.

• Liker 3
Skrevet

Han syntes du er pen og vil miste jomfrudommen sin med deg, og det virker som han stresser veldig med å bli kvitt den for å si det sånn! Han kunne sikkert tenke seg å bli kjærester med deg om personlighetene deres passer og dere har god kjemi i virkeligheten, men det aner dere jo ikke før dere har hengt en del sammen som venner først.... Jeg ville nok også tatt avstand fra han for han kan jo umulig like deg så godt som han later som når han ikke kjenner deg.... Og i den alderen der så er det faktisk vanlig at guttene har veddemål om de greier å få noen. Tipper din venn har snakket om deg og sagt du er digg , og hans kamerat som du nå skriver med har sagt seg enig i det og de har veddet med hverandre på om han får deg eller ikke... Såklart sier din venn gode ting om han , for han vil jo også at sin kompis skal få get laid..... Bare pass på så du ikke blir lurt og brukt som en spillbrikke her. Veldig typisk gutter i den alderen!

Anonymkode: 52d53...99e

• Liker 3
Skrevet

Hadde vært pissredd for å bli voldtatt om jeg var deg. Hold deg unna gutter som er så pågående, for du vet aldri hva de kan finne på. 

Anonymkode: 9f5ef...3a0

Skrevet

Det virker ikke som om det føles rett for deg eller at du egentlig er interessert, da lar du bare være med å la det gå noe lenger. Du skylder ikke han noen ting bare fordi han er interessert i deg, vet du. Bare si at du synes ikke dere passer så godt sammen. Knut sier nok akkurat det han tror du vil høre for å være en grei kompis for Per, så det synes jeg ikke du kan stole så mye på.

Anonymkode: df0e2...439

Skrevet

Kutt han ut, han eier ikke sosiale antenner. 

• Liker 1
Skrevet

Han er 16 og jomfru, selvsagt er sex et interessant tema. Jeg synes han virker interessert jeg. Og ja, i internettets verden møter vi mennesker for å se om vi kan bli kjæresten dems. 

Jeg ville møtt han. Men siden dere er så unge så ville jeg tatt noen forhåndsregler. Mulighet for at kompisen din kan være med første gang? 

Skrevet

Hør om dere kan få til å møtes sammen med andre ja, da finner du greit ut om du er interessert eller ikke, uten at det er noe press.

Det er jo ikke rart om han bare ser på deg som "eventuelt kjærestemateriale" når deres felles venn bevisst prøver å koble dere da. Det er annerledes hvis dere bare hadde møttes tilfeldig.

Anonymkode: df0a9...910

Skrevet

Hei, ser det er litt forskjellige svar her, og mesteparten sier det kanskje ikke er så verdt det.. jeg er så usikker, fordi han er veldig opptatt av å si han ikke er fuckboy eller noe som helst, og han er ikke sånn kjempepopulær, han er ganske normal og avslappa og kul sier han felles vennen vår, men han virker så frempå på meldinger at jeg blir usikker. Vi har utvekslet numre og han vil jeg skal ringe han iblant, og skriver ting som "savner å ha kjæreste" "hjemme alene" "kom til meg" ogsånt og det gjør meg veldig skeptisk. Kan det være fordi han rett og slett ikke helt vet hvordan man skal gå frem? Eller fordi han bare er fuckboy.. vil møte han, men samtidig redd for at det skal bli dumt. Hjelp?

Skrevet

Hehe, TS som skrev forrige innlegg forresten :) 

Gjest Minesveiper
Skrevet

Vanskelig å si ts, men jeg heller i retning av at han bare er klønete og uerfaren. Man vet ikke hvordan man skal gå fram med jenter når man er 16 år og han spør deg faktisk hvordan han skal gå fram :P

Kan du ikke møte han i trygge omgivelser og se hva som skjer? Se om du får til å være med han og kompisen din og noen andre kanskje. 

Skrevet
29 minutes ago, AnonymBruker said:

Hei, ser det er litt forskjellige svar her, og mesteparten sier det kanskje ikke er så verdt det.. jeg er så usikker, fordi han er veldig opptatt av å si han ikke er fuckboy eller noe som helst, og han er ikke sånn kjempepopulær, han er ganske normal og avslappa og kul sier han felles vennen vår, men han virker så frempå på meldinger at jeg blir usikker. Vi har utvekslet numre og han vil jeg skal ringe han iblant, og skriver ting som "savner å ha kjæreste" "hjemme alene" "kom til meg" ogsånt og det gjør meg veldig skeptisk. Kan det være fordi han rett og slett ikke helt vet hvordan man skal gå frem? Eller fordi han bare er fuckboy.. vil møte han, men samtidig redd for at det skal bli dumt. Hjelp?

Spiller det noen rolle om han er fuckboy så lenge du lar være å ligge med han? Du er tydeligvis ikke klar for å avvise han, så da får du jo bare bli bedre kjent da, og finne ut hva han vil. Vi kan jo strengt talt ikke vite hva han tenker, bare gjette. :) Vær klar på hva du er ute etter og oppfør deg deretter, så går det nok bra. Vil du vente med sex så, sier du det. Vil du bli bedre kjent før du bestemmer deg for forhold, så sier du det.

Skrevet (endret)

Han er jo ingen fuckboy. Han har jo aldri pult. 

Han er "på", da han øyner en sjanse for å endre på staus. Synes han høres ekkel ut. Slett ham.

Endret av Perle
Gjest supernova_87
Skrevet

Han er livredd for vennesona ("the friendszone"). 

Kanskje han er dritrar, og kanskje dere kan ha et helt fantastisk kjæresteforhold til dere er ferdige på vgs. Kanskje dere blir forlovet og gifter dere. Og kanskje han er så rar at dere aldri engang kysser. Hvorfor avvise mulighetene? Prøv da vel. ;) 

Skrevet

Om du har en dårlig følelse nå så får du ikke en bedre følelse når dere møtes iallefall, det er min erfaring.

Anonymkode: c2a82...d75

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Perle skrev:

Han er jo ingen fuckboy. Han har jo aldri pult. 

Han er "på", da han øyner en sjanse for å endre på staus. Synes han høres ekkel ut. Slett ham.

TS her.

Det jeg mener med fuckboy er at han bare er ute etter det og ikke noe annet.. en douche, rett og slett

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har en dårlig følelse nå så får du ikke en bedre følelse når dere møtes iallefall, det er min erfaring.

Anonymkode: c2a82...d75

Er ikke det at jeg får en dårlig følelse. Er bare så usikker. Fellesvennen vår, altså en av mine beste kamerater, som går i klasse med han det gjelder, sier han ikke er som jeg beskriver ham, og at han mest sannsynlig bare er "rar" på meldinger. Har noen venner som nærmest mangler sosiale antenner når de skriver på meldinger, men er kule i virkeligheten, om du skjønner? Så derfor er jeg så usikker.

Skrevet
15 timer siden, Rainstorm skrev:

Han er livredd for vennesona ("the friendszone"). 

Kanskje han er dritrar, og kanskje dere kan ha et helt fantastisk kjæresteforhold til dere er ferdige på vgs. Kanskje dere blir forlovet og gifter dere. Og kanskje han er så rar at dere aldri engang kysser. Hvorfor avvise mulighetene? Prøv da vel. ;) 

Det kan sikkert hende, men når han er så frempå, blir jeg usikker, og er ikke rart jeg får et inntrykk av ham som "fuckboy" eller bare desperat. Redd for at han er interessert (om han er det da) bare fordi jeg er jente, altså ideén om meg, og ikke interessert i MEG, om du skjønner.. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det noen rolle om han er fuckboy så lenge du lar være å ligge med han? Du er tydeligvis ikke klar for å avvise han, så da får du jo bare bli bedre kjent da, og finne ut hva han vil. Vi kan jo strengt talt ikke vite hva han tenker, bare gjette. :) Vær klar på hva du er ute etter og oppfør deg deretter, så går det nok bra. Vil du vente med sex så, sier du det. Vil du bli bedre kjent før du bestemmer deg for forhold, så sier du det.

Handler ikke om det å ha sex eller ikke. Med tanke på fuckboy, mener jeg at det bare er det han er ute etter, og da vil jeg jo ikke bruke tiden min på han.. men er så vanskelig å vite, for jeg har aldri møtt gutten, jeg vet ikke mer om han enn det han sier selv. Den felles vennen vi har har gått i klasse med han i 2 uker og han sier han ikke kjenner han godt nok til å gå i detaljer om han er fuckboy eller ikke - men han sier han er en rolig og kul type.. 

- TS

Gjest supernova_87
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan sikkert hende, men når han er så frempå, blir jeg usikker, og er ikke rart jeg får et inntrykk av ham som "fuckboy" eller bare desperat. Redd for at han er interessert (om han er det da) bare fordi jeg er jente, altså ideén om meg, og ikke interessert i MEG, om du skjønner.. 

Vel det kan jo godt hende. Hvis han ikke liker gutter men bare jenter og han legger an på deg så er det gjerne fordi du er en jente. I begynnelsen. For han kan jo ikke vite om du er noe å satse på. Det finner dere begge ut om hverandre etter hvert. Først når dere har snakket en stund, møttes og blitt kjent kan du bli spesiell for ham og han for deg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...