Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! 

Er en mann på 28 år, ganske lys i huden, med mellomblondt hår. Har siden jeg var 11 ikke hatt øyenbryn eller vipper, på grunn av alopacia areata. 

Får de nok ikke tilbake naturlig aiden de enda ikke har kommet. Har fullt med hår på hodet. 

Jeg har tidligere vurdert å ta Permanent makeup men gikk ikke for det når jeg vurderte det for noen år tilbake, feiga ut og var redd det ikke skulle se naturlig ut. 

Ser nå at microblading er en ny metode som ser enda mer ekte ut og vurderer å prøve det ut hvis jeg blir overbevist om at jeg ikke blir å se ut som en klovn og en sminkedukke. 

Hva tror de av dere som har tatt microblading? Kan det bli bra på en mann slik at det ikke er veldig åpenbart at det er fake? 

Jeg må ikke ha for mørke bryn, men det kan de vell fikse. 

Trenger også tips til den/de plassene som har de beste folka på området, kan ikke risikere dårlig arbeid! 

Setter pris på gode ærlige svar! 

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med microblading annet enn at jeg er nysgjerrig på det selv. Har helt usynlige øyenbryn som må farges ofte fordi det vokser så fort så fargen forsvinner. Har derfor tittet litt rundt på Instagram av alle steder, hoppet fra konto til konto etter å ha søkt på microblading. Kom over en video og bilder av en mann som har tatt det av samme årsak som du beskriver- det var så overraskende bra at jeg ble satt ut. Øyenbryn har mye å si for ansiktet uansett kvinne eller mann, det så jeg tydelig da. 

Har desverre ingen å anbefale, men har skjønt det er stadig fler erfarne og flinke rundt om i hele landet for tiden. Søk litt på Instagram også- anbefales. Masse lykke til!

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Jeg har ingen erfaring med microblading annet enn at jeg er nysgjerrig på det selv. Har helt usynlige øyenbryn som må farges ofte fordi det vokser så fort så fargen forsvinner. Har derfor tittet litt rundt på Instagram av alle steder, hoppet fra konto til konto etter å ha søkt på microblading. Kom over en video og bilder av en mann som har tatt det av samme årsak som du beskriver- det var så overraskende bra at jeg ble satt ut. Øyenbryn har mye å si for ansiktet uansett kvinne eller mann, det så jeg tydelig da. 

Har desverre ingen å anbefale, men har skjønt det er stadig fler erfarne og flinke rundt om i hele landet for tiden. Søk litt på Instagram også- anbefales. Masse lykke til!

Tusen takk for backup og tips! 

Brynene er påen måte rammen i fjeset og skal framheve øyne etc, så jeg har alltid følt meg naken uten. 

Endret av Leanfear
Skrevet (endret)

Har kontaktet Wowbrow i Oslo, skal på kurs til Oslo de neste 2 ukene så det hadde vært flott å utnyttet at jeg var der nede. 

Erfaringer med Wowbrow?

Fikk svar fra en Tanya som drev med det der og sa at flere men fikk gjort dette, og at hun er opptatt av å gjøre de maskuline. Hun har drevet med det i 2 år og holder på med kursimg rundt om og påstår hun er dreven. Bildene på nettsiden ser bra ut også. 

Endret av Leanfear
Skrevet

Noen med erfaringer de vil dele

Skrevet

Jeg har nylig tatt microblading, og det ser naturlig ut. 

• 6 måneder senere...
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Hei! Testet du Wowbrow? Vurderer de samme, men blir litt skremt av navnet.. Hehe

Skrevet

hei. jeg er også mann, 27 år. jeg har hele livet hatt veldig tykke og vakre øyenbryn, og må innrømme det har gjort meg veldig naturlig vakker, dratt masse damer med det. pga lavt stoffskifte eller alopecia har jeg blitt veldig tynn nå. det er trist, jeg er blitt ordentlig deprimert. jeg bruker øyenbrynsblyant nå for å fylle de ut, men de blir bare tynnere og tynnere med tiden og jeg er usikker på hva jeg skal gjøre

jeg har kontaktet et firma her i bergen som jobber med bryn. de sa jeg først skulle prøve en olje på øyenbrynene som skulle øke blodsirkulasjonen der, det har jeg prøvd men funket ikke. spiser også vitamintillskud som ikke hjelper.

jeg har søkt litt rundt om og jeg vet det er mulig å ta øyenbrynstransplantasjon, helt likt som hårtransplantasjon bare for øyenbryn. det ser lovende ut. dessverre må du dra helt til usa for å finne han som er god på dette. marc dauer. om noen har noen andre metoder som er billige så vil jeg gjerne ha tips. har snakket med noen venniner de tok microblading og var ikke fornøyd. har en annen vennine som har tattovert øyenbrynene og hun var veldig fornøyd. men jeg er redd det skal se falskt ut på meg 

maxresdefault.jpg

Skrevet

kan noen forresten forklarte hva microblading går ut på ? må man ikke ha en del øyenbryn fra før av før det skal virke ? eller kan du ha halve øyenbryn og microblading vil lage et helt et? og er det ekte hår eller tegnet på ?

Gjest Geirfuglen
Skrevet (endret)
2 timer siden, lyx22 skrev:

kan noen forresten forklarte hva microblading går ut på ? må man ikke ha en del øyenbryn fra før av før det skal virke ? eller kan du ha halve øyenbryn og microblading vil lage et helt et? og er det ekte hår eller tegnet på ?

Det er en form for tatovering, men den er ikke helt permanent. De kan skyggeteknikk osv., så er de gode ser det veldig naturlig ut. Men det er lang ventetid hos de beste, flere måneder som regel. Så ikke hopp på det første og beste :) Her er en mann som har fylt inn bryn:

87E6AD92-7047-4454-86AB-0FFA0C9E095F.png

Endret av Geirfuglen
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Glemte å si at du også bør se på prisen. Jeg ser at noen reklamerer med microblading for 1500 kr. Hold deg langt unna det. Vanlig pris er gjerne 6000-8000.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg utførte microblading hos Wowbrow, vil ikke anbefale menn å gå til dem, ingen kunstnerisk frihet kun en mal hun fulgte som ikke passet meg, alt for feminin også. De gjør greit arbeid på kvinner men ikke menn, men de forbedrer seg nok etterhvert. 

Måtte bruke salt og få fjernet, skrubbet det så godt som mulig. Dro til Devine by Linda i Tromsø, meget dyktig kvinne med lang erfaring innenfor makeup, tatovering og nå microblading. 

Hun er kunstnerisk og tilpasset brynene etter mitt fjes og fikk de maskuline. 

Ble veldig bra og naturlig. Anbefales på det sterkeste å ta microblading hos noen dyktige hvis man ikke har bryn og det går ut over selvtilliten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Leanfear skrev:

Jeg utførte microblading hos Wowbrow, vil ikke anbefale menn å gå til dem, ingen kunstnerisk frihet kun en mal hun fulgte som ikke passet meg, alt for feminin også. De gjør greit arbeid på kvinner men ikke menn, men de forbedrer seg nok etterhvert. 

Måtte bruke salt og få fjernet, skrubbet det så godt som mulig. Dro til Devine by Linda i Tromsø, meget dyktig kvinne med lang erfaring innenfor makeup, tatovering og nå microblading. 

Hun er kunstnerisk og tilpasset brynene etter mitt fjes og fikk de maskuline. 

Ble veldig bra og naturlig. Anbefales på det sterkeste å ta microblading hos noen dyktige hvis man ikke har bryn og det går ut over selvtilliten. 

Tok på wowbrow selv. Virket som om hun hadde best peiling på microblading, i følge IG hennes, men det er vel bare de vellykkede microbladingene som havner på IG, og ikke alle... 

Ikke fornøyd jeg heller, er dame. Har du før/etter bilder? 

Anonymkode: 26f80...37e

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok på wowbrow selv. Virket som om hun hadde best peiling på microblading, i følge IG hennes, men det er vel bare de vellykkede microbladingene som havner på IG, og ikke alle... 

Ikke fornøyd jeg heller, er dame. Har du før/etter bilder? 

Anonymkode: 26f80...37e

Hei, det var veldig hyggelig dame som utførte behandlingen og flott lokale, men som sagt lite kunstneriske evner til å se hva som passer ulike fjes og personer. En teknikk kan de fleste lære, men det å se hva som passer og gjøre tilpassninger er en helt annen ting. 

Har før og etter bilder som jeg ikke vil dele, men jeg så ut som en drag queen. Jeg sendte bilder til andre som driver med dette for å høre om de kunne rette opp, de syntes synd på meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så vanvittig dyrt?! 😱 Har vurdert å gjøre dette, men når det bare varer i 6-12 mnd. og koster SÅ mye er det jo bare å glemme.

Anonymkode: 2d004...b56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...