Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Mulig dumt spørsmål, men jeg er førstegangsgravid og lurer på om alle gravide har krav på engangsstønad? :) 

(Jeg har både samboer, fast jobb, bolig og alt det der på plass)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engangsstønad er kun for de som ikke har rett på foreldrepenger. 

Anonymkode: 7a5c0...770

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Engangsstønad er kun for de som ikke har rett på foreldrepenger. 

Anonymkode: 7a5c0...770

Takk for svar! Så med andre ord er det ingen økonomisk støtte for "oss andre"? 😄

Skrevet
4 minutter siden, Cocosa skrev:

Takk for svar! Så med andre ord er det ingen økonomisk støtte for "oss andre"? 😄

Ehh jo. De som har krav på foreldrepenger får fri med full lønn i 49 uker, det må en vel si er ganske bra med økonomisk støtte.

Anonymkode: 7f365...af5

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Cocosa skrev:

jo, du får foreldrepenger. 

Skrevet

Du får jo foreldre penger, men engangsstødnaden er for de som ikke har opptjent rett til foreldrepenger

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehh jo. De som har krav på foreldrepenger får fri med full lønn i 49 uker, det må en vel si er ganske bra med økonomisk støtte.

Anonymkode: 7f365...af5

Regner med du skjønte hva jeg mente...!

Skrevet
3 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Du får jo foreldre penger, men engangsstødnaden er for de som ikke har opptjent rett til foreldrepenger

Takk for svar! Foreldrepenger skal jeg sette meg inn i straks :)

Skrevet
Akkurat nå, Cocosa skrev:

Takk for svar! Foreldrepenger skal jeg sette meg inn i straks :)

Det er mye mer lønnsomt for deg ihvertfall. 

Skrevet
Akkurat nå, Minlillelykke skrev:

Det er mye mer lønnsomt for deg ihvertfall. 

Klart. Men jeg trodde alle fikk en engangssum når man fikk barn, men da har jeg misforstått :)

Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)
27 minutter siden, Cocosa skrev:

7 minutter siden, Cocosa skrev:

Regner med du skjønte hva jeg mente...!

Her må du opplyse degselv. De som får foreldrepenger får altså utbetalt enten 100% av samme lønn de har fått som da de var i arbeid, i  48 uker, eller 80% av full lønn, i 52 uker. 

Har du fått utbetalt minstelønn for en 100% stilling vil dette være langt bedre enn engangsstønaden på noen titusen, som ærlig talt er en "nød"løsning for de som er dårligere stilt. 

Spørsmålet ditt om det ikke er noen økonomisk støtte for "oss andre" fremstår dermed veldig uvitende.....

Endret av noe tilfeldig
Gjest making.a.mess
Skrevet
28 minutter siden, Cocosa skrev:

Jo.du får permisjonspenger hver måned. Det er langt bedre enn å måtte klare seg på en liten engangssum og håpe disse pengene skal vare ut permisjonstiden...

Skrevet
16 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Her må du opplyse degselv. De som får foreldrepenger får altså utbetalt enten 100% av samme lønn de har fått som da de var i arbeid, i  48 uker, eller 80% av full lønn, i 52 uker. 

Har du fått utbetalt minstelønn for en 100% stilling vil dette være langt bedre enn engangsstønaden på noen titusen, som ærlig talt er en "nød"løsning for de som er dårligere stilt. 

Spørsmålet ditt om det ikke er noen økonomisk støtte for "oss andre" fremstår dermed veldig uvitende.....

Jeg er uvitende! 🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...