Gjest Cocosa Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Hei! Mulig dumt spørsmål, men jeg er førstegangsgravid og lurer på om alle gravide har krav på engangsstønad? (Jeg har både samboer, fast jobb, bolig og alt det der på plass)
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Engangsstønad er kun for de som ikke har rett på foreldrepenger. Anonymkode: 7a5c0...770
Gjest Cocosa Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Engangsstønad er kun for de som ikke har rett på foreldrepenger. Anonymkode: 7a5c0...770 Takk for svar! Så med andre ord er det ingen økonomisk støtte for "oss andre"? 😄
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 4 minutter siden, Cocosa skrev: Takk for svar! Så med andre ord er det ingen økonomisk støtte for "oss andre"? 😄 Ehh jo. De som har krav på foreldrepenger får fri med full lønn i 49 uker, det må en vel si er ganske bra med økonomisk støtte. Anonymkode: 7f365...af5 2
Bondenisse Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 5 minutter siden, Cocosa skrev: Takk for svar! Så med andre ord er det ingen økonomisk støtte for "oss andre"? 😄 jo, du får foreldrepenger.
Minlillelykke Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Du får jo foreldre penger, men engangsstødnaden er for de som ikke har opptjent rett til foreldrepenger
Gjest Cocosa Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehh jo. De som har krav på foreldrepenger får fri med full lønn i 49 uker, det må en vel si er ganske bra med økonomisk støtte. Anonymkode: 7f365...af5 Regner med du skjønte hva jeg mente...!
Gjest Cocosa Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 3 minutter siden, Minlillelykke skrev: Du får jo foreldre penger, men engangsstødnaden er for de som ikke har opptjent rett til foreldrepenger Takk for svar! Foreldrepenger skal jeg sette meg inn i straks
Minlillelykke Skrevet 31. august 2017 #9 Skrevet 31. august 2017 Akkurat nå, Cocosa skrev: Takk for svar! Foreldrepenger skal jeg sette meg inn i straks Det er mye mer lønnsomt for deg ihvertfall.
Gjest Cocosa Skrevet 31. august 2017 #10 Skrevet 31. august 2017 Akkurat nå, Minlillelykke skrev: Det er mye mer lønnsomt for deg ihvertfall. Klart. Men jeg trodde alle fikk en engangssum når man fikk barn, men da har jeg misforstått
Gjest noe tilfeldig Skrevet 31. august 2017 #11 Skrevet 31. august 2017 (endret) 27 minutter siden, Cocosa skrev: Takk for svar! Så med andre ord er det ingen økonomisk støtte for "oss andre"? 😄 7 minutter siden, Cocosa skrev: Regner med du skjønte hva jeg mente...! Her må du opplyse degselv. De som får foreldrepenger får altså utbetalt enten 100% av samme lønn de har fått som da de var i arbeid, i 48 uker, eller 80% av full lønn, i 52 uker. Har du fått utbetalt minstelønn for en 100% stilling vil dette være langt bedre enn engangsstønaden på noen titusen, som ærlig talt er en "nød"løsning for de som er dårligere stilt. Spørsmålet ditt om det ikke er noen økonomisk støtte for "oss andre" fremstår dermed veldig uvitende..... Endret 31. august 2017 av noe tilfeldig
Gjest making.a.mess Skrevet 31. august 2017 #12 Skrevet 31. august 2017 28 minutter siden, Cocosa skrev: Takk for svar! Så med andre ord er det ingen økonomisk støtte for "oss andre"? 😄 Jo.du får permisjonspenger hver måned. Det er langt bedre enn å måtte klare seg på en liten engangssum og håpe disse pengene skal vare ut permisjonstiden...
Gjest Cocosa Skrevet 31. august 2017 #13 Skrevet 31. august 2017 16 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Her må du opplyse degselv. De som får foreldrepenger får altså utbetalt enten 100% av samme lønn de har fått som da de var i arbeid, i 48 uker, eller 80% av full lønn, i 52 uker. Har du fått utbetalt minstelønn for en 100% stilling vil dette være langt bedre enn engangsstønaden på noen titusen, som ærlig talt er en "nød"løsning for de som er dårligere stilt. Spørsmålet ditt om det ikke er noen økonomisk støtte for "oss andre" fremstår dermed veldig uvitende..... Jeg er uvitende! 🙄
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå