AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg er nettopp ferdig som lærling hos en bedrift og har bestått fagbrev. Skal nå begynne å søke jobb. Dersom jeg ikke får noe jobb med det første, har jeg da krav på noe arbeidsledighetstrygd hos nav? Anonymkode: 79957...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #2 Del Skrevet 31. august 2017 Det heter dagpenger. På nav.no står det om hvilke krav som må stilles for at man skal få det. Sosialstønad kan du også søke, men ikke hvis du bor hjemme eller har penger i banken. Anonymkode: 7beb9...ede 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 31. august 2017 #3 Del Skrevet 31. august 2017 Jeg jobber med lønn på i en bedrift som hele tiden har inne lærlinger. Det du spør om, sjekket jeg opp i fjor høst for en lærling som var ferdig og hadde bestått fagbrev. Lærlingelønn regnes som et like godt grunnlag for dagpenger som "vanlig" lønn, fordi arbeidsgiver betaler arbeidsgiveravgift også av lærlingelønn. MEN som det også gjelder for "vanlig lønn" må du har tjent over en viss sum for å få dagpenger. Les hvilken sum som må være tjent i et visst tidsrom før det er aktuelt med dagpenger, og regn over om du er innafor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 31. august 2017 #4 Del Skrevet 31. august 2017 ... og bare for å tilføye; du regner bruttolønna di som grunnlag, ikke det du netto har fått utbetalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #5 Del Skrevet 1. september 2017 Takk for svar! 😀 Anonymkode: 79957...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå