Gå til innhold

Venninne skylder meg penger, virker ikke som hun har planer om å betale tilbake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lånte for over 2 år siden 5000 kr til en venninne da hun ikke hadde råd til å betale regninger. Jeg sa da at det ikke hastet med at hun betalte tilbake pengene, men nå har det jo gått over 2 år og jeg vil jo gjerne ha tilbake disse pengene selv om det ikke er snakk om så mye. For noen måneder siden spurte jeg derfor om det var lenge til hun hadde mulighet til å betale tilbake og fikk da til svar "men du sa jo at det ikke hastet" og at hun ikke har råd akkurat nå. Likevel kjøper hun ting hun ikke trenger som mobil til 8000 kr og tegnebrett til 15 000 kr. Hva gjør jeg? 

Anonymkode: aa3f3...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lånte for over 2 år siden 5000 kr til en venninne da hun ikke hadde råd til å betale regninger. Jeg sa da at det ikke hastet med at hun betalte tilbake pengene, men nå har det jo gått over 2 år og jeg vil jo gjerne ha tilbake disse pengene selv om det ikke er snakk om så mye. For noen måneder siden spurte jeg derfor om det var lenge til hun hadde mulighet til å betale tilbake og fikk da til svar "men du sa jo at det ikke hastet" og at hun ikke har råd akkurat nå. Likevel kjøper hun ting hun ikke trenger som mobil til 8000 kr og tegnebrett til 15 000 kr. Hva gjør jeg? 

Aldri låner penger til venner!!! Trenger de penger får de ta opp forbrukslån. 

Skrevet

Vær helt direkte. Bare si du trenger pengene nå og sett en tidsfrist. 

Anonymkode: 93645...0c7

• Liker 3
Skrevet

Si at du trenger pengene nå og at hun har hatt LANG tid på seg. I verste fall så kan du foreslå en nedbetalingsplan.

• Liker 4
Skrevet

Pass på at du har skriftlige bevis på at hun skylder deg penger. Så benytter du deg av inkasso og får pengene tilbake. 

Skrevet

Si at nok er nok og når du sa det ikke haster du aldri tenkt det skulle være 2 år.  Hun har lånt DINE Penge og du vil ha det nå.  Si at hun kan ikke unngå å betale deg tilbake faktisk.  

Anonymkode: 8ea47...626

Skrevet
1 time siden, Pizzabakeren skrev:

Pass på at du har skriftlige bevis på at hun skylder deg penger. Så benytter du deg av inkasso og får pengene tilbake. 

å få en avtale med et inkassoselskap koster deg penger. det er ikke gratis for å si det sånn. nytter ikek å dukke opp med en fubetalt faktura å tro de tar jobben

Anonymkode: b2b4d...e12

Skrevet

Send henne krav på vipps. Eller møt opp på døra og mas etter pengene hver dag. Foreslå for henne å selge de dyre tingene hennes. Viktig at du ikke gir deg. Skrive status på veggen hennes på fb kanskje, da tipper jeg hun blir passe flau.

Anonymkode: cadef...73d

Gjest chisandra
Skrevet
2 timer siden, *nordby* skrev:

Aldri låner penger til venner!!! Trenger de penger får de ta opp forbrukslån. 

Tror det er litt sent i dette tilfellet, eller?

Ts: Foreslå nedbetalingsplan. 

Skrevet

Foreslå at dere enten lager nedbetalingsplan eller at hun betaler deg nå. 

Anonymkode: bdeae...34a

Skrevet

Si at du gjerne vil ha tilbake pengene nå og forklar at da du sa det ikke hastet tenkte du mer på noen måneder - ikke to år. Hvis hun sier at hun ikke har råd nå så foreslå en nedbetalingsplan, feks 1000kr/mnd i fem mnd.

Skrevet

Aldri lån penger til folk du ikke stoler 100% på. Har selv brent meg på det. Lånte en venninne 450 kr for noen år tilbake. Har ikke fått en eneste krone tilbake. 450 er ikke kjempe mye penger og er ikke noe tap, men er bare en prinsippsak. Hun lovet å betale tilbake, men gadd ikke å mase mer etter hun flyttet til utlandet. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Send henne krav på vipps. Eller møt opp på døra og mas etter pengene hver dag. Foreslå for henne å selge de dyre tingene hennes. Viktig at du ikke gir deg. Skrive status på veggen hennes på fb kanskje, da tipper jeg hun blir passe flau.

Anonymkode: cadef...73d

Dette

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan foreslå at hun deler opp tilbakebetaling...over 3-4 mndr feks...virker som hun er på vei i luksusfellen😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...