Munchlax Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Jeg ser at både XXL og Obs har tilbud på overgangssko fra Vining, og at prisen på dem er vesentlig forskjell. Er det noen som vet forskjellen på modellene? Jeg blir liksom ikke helt klok på dette her. Første gang jeg skal kjøpe denne type sko og trenger tre par. Eneste jeg så er at de dyreste fra obs er vind- og vanntett. Dette er de forskjellige modellene: https://www.xxl.no/viking-ludo-mid-gtx-fritidssko-barn-var-forpris-699/p/1131605_2_style https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/klar-og-sko-til-barn/vintersko/viking-woodpecker-mid-gtx-aw17?variantCode=36367
Zinatara Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Jeg pleier å se etter hvor Goretex-merket er festet. For det skal indikere hvor høyt goretexen går. Noen har bare Goretex på nederste del og blir da lett våte igjennom dersom man hopper i søledammer eller går i vått høyt gress.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Prisforskjellen kommer jo av at de på XXL er på tilbud. Begge disse er gode sko. Men de burde prøves på barnet som skal bruke dem. Anonymkode: 69a93...fb5
Zinatara Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Begge disse ser bra ut foresten. Evt. går det an å vente til barnas dager på Skoringen. Da har de 2 for prisen av 1 par.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 1 time siden, Zinatara skrev: Begge disse ser bra ut foresten. Evt. går det an å vente til barnas dager på Skoringen. Da har de 2 for prisen av 1 par. Det er vintersko de har på de tilbudet nå om høsten. Anonymkode: 0160c...abd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Same shit hva du velger av disse to. Alt etter passform. Nr. 2 har sikkert stivere såle enn nr. 1. Alt etter hva du foretrekker. Grep under kan også være en forskjell. Hadde kjøpt de til 399 på grunn av prisen da min passer alle Viking modeller, så ett fett. Anonymkode: 3171d...0fe
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Nr. 2 er også mer slitesterke mtp overmaterialet, men barnet har garantert vokst utav størrelsen om den klarer å slite ut par nr. 1 ved vanlig bruk. Om en bruker skoene som bremser på sykkel så går en få for nr. 2. Nr. 2 er også mer beskyttet om barnet skal henge seg fast i noe som grener f.Eks. Slik at det er mindre sjanse for at skoen får flenger eller hull, men hadde likevel går for nr. 1. Selv om jeg likte absolutt nr. 2 best. Vi kan ikke arve sko videre, men hadde vi gjort det så hadde jeg tatt nr. 2 da denne tåler mest bruk. Anonymkode: 3171d...0fe
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 Hvorfor har viking de stygge, kjedelige rosa/lilla-tonene hvert eneste år? Ser helt grusomt ut. Anonymkode: 7bb22...dad
*Ariel* Skrevet 31. august 2017 #9 Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har viking de stygge, kjedelige rosa/lilla-tonene hvert eneste år? Ser helt grusomt ut. Anonymkode: 7bb22...dad Og neongrønn eller oransje på gutteskoene. Nøytralt er jo tydeligvis ikke lov
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #10 Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har viking de stygge, kjedelige rosa/lilla-tonene hvert eneste år? Ser helt grusomt ut. Anonymkode: 7bb22...dad De har da mange fine modeller, men for andre farger opplever jeg at man oftest må opp i 999-1299, - klassen og da spiller fargen ingen rolle for min del 😂 Anonymkode: 3171d...0fe
Sunstone Skrevet 31. august 2017 #11 Skrevet 31. august 2017 7 timer siden, Zinatara skrev: Jeg pleier å se etter hvor Goretex-merket er festet. For det skal indikere hvor høyt goretexen går. Noen har bare Goretex på nederste del og blir da lett våte igjennom dersom man hopper i søledammer eller går i vått høyt gress. Er det sant? :D da har jeg lært noe nytt, og skal se etter det på neste skoshopping!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå