Sirah Skrevet 31. august 2017 #21 Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, Unggravid skrev: Jeg har kontakt med faren. Han ønsker å hjelpe til. Så bra! Da bør jo han kunne hjelpe deg med en plass og bo? Kan du eventuelt bo hos han til du får leid deg leilighet, eller skal dere finne noe sammen?
Unggravid Skrevet 31. august 2017 Forfatter #22 Skrevet 31. august 2017 7 minutter siden, Sirah skrev: Så bra! Da bør jo han kunne hjelpe deg med en plass og bo? Kan du eventuelt bo hos han til du får leid deg leilighet, eller skal dere finne noe sammen? Han bor med familien sin. Situasjonen er kjip. Jeg ønsker å kunne bo med han snart.
Fjompen Skrevet 31. august 2017 #23 Skrevet 31. august 2017 Det er verdt å nevne at "depositumskontrakten" til NAV er oppdatert, og at den nye kontrakten/garantien gir vesentlige større fordeler for utleier. Kan være verdt å nevne for potensielle utleiere. 1
Unggravid Skrevet 31. august 2017 Forfatter #24 Skrevet 31. august 2017 2 minutter siden, Fjompen skrev: Det er verdt å nevne at "depositumskontrakten" til NAV er oppdatert, og at den nye kontrakten/garantien gir vesentlige større fordeler for utleier. Kan være verdt å nevne for potensielle utleiere. Åhh.. så bra!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #25 Skrevet 31. august 2017 Du er bare nødt til å fortsette å prøve. Sånn er det når du ikke har noen ting fra før av og kan bare vise til en NAV-garanti. Du er ung, du er gravid. Du er ikke den optimale leietaker. Du vil ikke få kommunalt lån da du ikke har fast jobb. Du vil ikke få kommunal leilighet da du ikke fyller noen av de vilkårene. Du vil kun søke om Ungbo, men du må belage deg på å bo i en leilighet som er ment for unge mennesker uten barn i områder som ikke er ment for mennesker med barn. Plassen er liten, og du må belage deg på minimum å dele bad. De er heller ikke så begeistret for unge og gravide. Så konklusjon: Du må bare fortsette å prøve med å få napp når du velger å ta dette valget. Anonymkode: f09f6...8ae 1
Olaug Olsen Skrevet 31. august 2017 #26 Skrevet 31. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS får ikke kommunal bolig kun fordi hun skal bli alenemor. Jeg bor selv i kommunal bolig her i Oslo. Anonymkode: 099da...9f2 Ungbo, har ordninger som handler om første leiligheten, etter man flytter fra foreldrene. Passer for TS: https://www.oslo.kommune.no/bolig-og-sosiale-tjenester/bolig/leie-bolig/ungbo/ 1
Sirah Skrevet 31. august 2017 #27 Skrevet 31. august 2017 11 minutter siden, Unggravid skrev: Han bor med familien sin. Situasjonen er kjip. Jeg ønsker å kunne bo med han snart. Om han ønsker det samme så kanskje dere kan leite etter noe sammen? Jeg vet jo ikke, men kanskje det vil være enklere. Har han jobb? Så kan du heller stå litt i bakgrunnen og ikke si så mye når det er snakk om inntekt.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #28 Skrevet 31. august 2017 2 timer siden, Unggravid skrev: Jeg er 18 år og går 2. året på videregående skole. Jeg er gravid i uke 7 Isåfall finnes det en bedre løsning for alle. Anonymkode: 0ca26...5da 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #29 Skrevet 31. august 2017 2 timer siden, Unggravid skrev: Jeg er 18 år og går 2. året på videregående skole. Jeg er gravid i uke 7 og ønsker å flytte ut i egen hybel. NAV har godtatt å dekke husleie på 5500 kroner inkl strøm m/kommunal garanti. Jeg har vært på en haug av visninger og ingen vil skrive husleiekontrakt med NAV garanti pga tidligere dårlige erfaringer ifht dette. Jeg får IKKE grunnstipend pga foreldrenes samlede inntekt (merkelig da min far og mor er skilt) og jeg har ikke jobb. Jeg bor for øyeblikket med min mor men er nødt til å flytte ut da hun har vist det tydelig at dette ikke er noe hun ønsker å være en del av. Spørsmålene mine er da: 1. Hvordan kan jeg få hybel på en annen måte? Eller overtale huseier til å godta NAV garanti? 2. Hva er kravene for kommunal bolig? Ville dette vært et svakt grunnlag? Er det ingen far til barnet med i bildet? Er du helt alene om dette, eller skal han også være med på lasset? Anonymkode: cc9ca...8a6
vivale Skrevet 31. august 2017 #30 Skrevet 31. august 2017 FYFLATE!!! så forbanna jeg blir av disse kommentarene her! Kaller dere selv for voksne mennesker? i så fall er dere oppdratt av idioter alle sammen... Til alle som har skrive kommentarer som om at hun burde ta abort hadde jeg smekka til med ett balltre rett i fleisen uten å ha NØLT!! i det virkelige liv. Dere er MØKKA stygge idioter som kan sitte over nettet å skrive slike stygge ting til en ung å sårbar jente. Hva faen feiler det dere???. DA! Skal jeg skrive noe som muligens kan gjør deg litt klokere enn å lese hva disse hjernedøde idiotene her har skrive.... Ett liv er verdt utrolig mye, selv har jeg alltid ønsket meg barn å ble gravid da jeg var 19 selv (20 når hun blir født).. var i ett forhold med en som jeg var ilag med i 3 år som tok slutt når jeg var 4 måneder på vei. Jeg var inne på tanken om abort selv, men nå som jeg kjenner sparkene hennes daglig å gleder meg til å bli kjent med lille jenta mi er jeg direkte flau over å si at jeg vurderte abort. Jeg hadde ikke jobb selv der jeg sto med positiv test, forholdet tok slutt å jeg har ingen utdanning som gjør at jeg vil få jobb lett etterpå. Eneste som er forskjell er at jeg bor med moren min... Jeg ville sett på alle muligheter du har.. om du har en bestemor/andre familie medlemmer som du kan bo hos ett år. Om du vil få permisjon fra videregående lurer jeg på om du får å da får du ta opp igjen utdanningen din å det er faktisk en ganske bra ting selv om det vil bli vanskelig med ett barn på slep. Jeg tok selv imot engangsstønad å barnefaren skal betale 4500 i bidrag hver måned så om du finner noen familiemedlemmer som vil hjelpe med ett sted å bo så har du allerede komt langt på vei hvertfall første året!. Spar opp midler å sett penger inn på en konto, jeg har selv 4 uker igjen til termin så vettu ka... dette skal vi for pokker meg klare. Kvinneguiden er i utgangspunktet fullt av jævla idioter som har gått på livets harde skole alle sammen her inne så ikke tenk ett SNEV på hva disse idiotene her inne sier. Gratulere med graviditeten mama bear 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #31 Skrevet 31. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ingen far til barnet med i bildet? Er du helt alene om dette, eller skal han også være med på lasset? Anonymkode: cc9ca...8a6 Hvis du leser innleggene så får du svaret! Anonymkode: 6a6b2...ede 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #32 Skrevet 31. august 2017 2 timer siden, Unggravid skrev: Prøver å fjerne innlegget da flere ikke klarte å forholde seg til spørsmålet mitt. Jeg håper dere kan hjelpe andre og ikke være så negative mot hverandre. Sjekk ut facebook-gruppen som ble nevnt litt tidligere du, der får du skikkelige svar! Anonymkode: 6a6b2...ede 2
Unggravid Skrevet 31. august 2017 Forfatter #33 Skrevet 31. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjekk ut facebook-gruppen som ble nevnt litt tidligere du, der får du skikkelige svar! Anonymkode: 6a6b2...ede Det skal jeg! Takk skal du ha 1
Unggravid Skrevet 31. august 2017 Forfatter #34 Skrevet 31. august 2017 6 minutter siden, vivale skrev: FYFLATE!!! så forbanna jeg blir av disse kommentarene her! Kaller dere selv for voksne mennesker? i så fall er dere oppdratt av idioter alle sammen... Til alle som har skrive kommentarer som om at hun burde ta abort hadde jeg smekka til med ett balltre rett i fleisen uten å ha NØLT!! i det virkelige liv. Dere er MØKKA stygge idioter som kan sitte over nettet å skrive slike stygge ting til en ung å sårbar jente. Hva faen feiler det dere???. DA! Skal jeg skrive noe som muligens kan gjør deg litt klokere enn å lese hva disse hjernedøde idiotene her har skrive.... Ett liv er verdt utrolig mye, selv har jeg alltid ønsket meg barn å ble gravid da jeg var 19 selv (20 når hun blir født).. var i ett forhold med en som jeg var ilag med i 3 år som tok slutt når jeg var 4 måneder på vei. Jeg var inne på tanken om abort selv, men nå som jeg kjenner sparkene hennes daglig å gleder meg til å bli kjent med lille jenta mi er jeg direkte flau over å si at jeg vurderte abort. Jeg hadde ikke jobb selv der jeg sto med positiv test, forholdet tok slutt å jeg har ingen utdanning som gjør at jeg vil få jobb lett etterpå. Eneste som er forskjell er at jeg bor med moren min... Jeg ville sett på alle muligheter du har.. om du har en bestemor/andre familie medlemmer som du kan bo hos ett år. Om du vil få permisjon fra videregående lurer jeg på om du får å da får du ta opp igjen utdanningen din å det er faktisk en ganske bra ting selv om det vil bli vanskelig med ett barn på slep. Jeg tok selv imot engangsstønad å barnefaren skal betale 4500 i bidrag hver måned så om du finner noen familiemedlemmer som vil hjelpe med ett sted å bo så har du allerede komt langt på vei hvertfall første året!. Spar opp midler å sett penger inn på en konto, jeg har selv 4 uker igjen til termin så vettu ka... dette skal vi for pokker meg klare. Kvinneguiden er i utgangspunktet fullt av jævla idioter som har gått på livets harde skole alle sammen her inne så ikke tenk ett SNEV på hva disse idiotene her inne sier. Gratulere med graviditeten mama bear Jeg må bare si tusen takk for det du sier! Setter kjempe stor pris på det! Gratulerer så mye til deg og lykke til med fødselen 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #35 Skrevet 31. august 2017 Hva er dine tanker rundt abort? Sier absolutt ikke hva du skal gjøre, men det er jo et alternativ. VIL du bli mor? VIL han bli far? Er du klar for anvaret, og muligens det å være alenemor for resten av livet? Du bürde fortsette på skolen og ta studielån, og jobbe så mye du kan ved siden av - det er tøft å være student, mor og ha jobb - men dette er det du velger om du beholder - så det er 100% ditt valg og annsvar (det er ikke ansvalig å leve på andre så det er sagt, du må skaffe deg jobb). Og gikk du på prevensjon? Hvis ja, så har du nå ivartfall en unnskyldning, hvis ikke så er jo dette 100%ditt valg og du burde ikke forvente hjelp av andre. Anonymkode: 712e9...bab
Dark Angelina Skrevet 31. august 2017 #36 Skrevet 31. august 2017 Tråden er ryddet for avsporinger og krenkende innhold, samt svar til dette. * Prinsipielle diskusjoner om abort er tillatt i egne tråder, men innlegg med krenkende eller støtende innhold omkring trådstarters personlige valg om å beholde eller ta abort vil bli slettet. Vi ber dere vise hensyn når det gjelder det å fremme egne, mer prinsipielle meninger og holdninger til abort i tråder hvor trådstarter ikke har bedt om hjelp til avgjørelsen om å fullføre eller avbryte et svangerskap. Vi ber dere også om å vise hensyn og å være skånsomme i deres ordbruk når trådstarter vurderer alternativene. Få valg er så endelige som det å måtte velge mellom å ta abort eller å føde et barn, og mange av de som ønsker å dele sine tanker og følelser, befinner seg i en sårbar situasjon. Dersom dere ønsker å diskutere abort på et generelt og mer prinsipielt grunnlag, er dere velkomne til å opprette egne tråder for dette. Minner om reglene for dette underforumet, som dere kan finne her. Dark Angelina, mod. 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå