AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Min mann har 4 barn og de er veldig greie. Problemet er når alle har med seg venner hjem fra skolen uten at jeg vet noe om det. Plutselig er huset overfylt med barn og det synes jeg blir for mye en hverdag. Vi har 1 felles barn og han er også trøtt etter barnehagen og trenger litt ro. Jeg har ingenting i mot at de tar med venner hjem, men jeg setter pris at jeg får beskjed om det. Plutselig stormer alle inn og da må jeg lage ekstra mat eller la vær å spise selv. Mannen synes det er bare koselig. Noen dager må han jobbe kveld, som i dag og huset er fullt med barn. Jeg har sagt at han får ta alle med seg på jobb eller være hjemme. Anonymkode: da66c...42e
Gjest Magnifiq Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Sånn er det bare. Her har vi også huset gult omtrent hver dag. Syns det er hyggelig at de vil være her jeg 😊
Minlillesky Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Så hyggelig da! Sånn det skal være mener nå jeg Tar ikke lang tid å lage store porsjoner med middag og fryse ned, som du bare kan ta opp og varme når besøket melder seg. Eventuelt lage noe så lettvint som pølser i lompe/brød i ny og ne 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Det er hyggelig med venner, og du må lage hverdagen sånn at du ser verdien av det, og ikke alt slitet. 1) du MÅ absolutt ikke servere mat til uanmeldte gjester. Er det barn i gåavstand, så send de hjem til eget kjøkken. (I vårt nabolag får ingen middag hos hverandre). 2) du kan fint sende de ut for lek og inn på andre rom. Du MÅ ikke ha de rundt deg hele tiden. Anonymkode: dbe65...889 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Jeg forstår godt at det blir slitsomt, men det er jo bare slik det er. Synes nesten ikke man kan nekte ungene å ha med venner hjem. Tenk tilbake til da du var ung, kom og gikk ikke venner ut og inn av husene til hverandre? Vi gjorde iallfall det. Du behøver jo ikke lage middag til alle sammen, det hadde ikke jeg hatt råd til. Gi den en skive med brød eller noe hvis de er sultne. Anonymkode: 4c6ec...271 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 4 minutter siden, Minlillesky skrev: Så hyggelig da! Sånn det skal være mener nå jeg Tar ikke lang tid å lage store porsjoner med middag og fryse ned, som du bare kan ta opp og varme når besøket melder seg. Eventuelt lage noe så lettvint som pølser i lompe/brød i ny og ne Lett å sitte på nett og synse på andres bekostning. Familien har FEM barn, å lage middag til fire ekstra hver dag er rene vannvidd! det handler ikke bare om porsjoner, men vel så mye om økonomi. Det må være lov å tenke fornuft. Anonymkode: dbe65...889 8
AnnaMariaHelga Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Jeg synes ikke du er urimelig, det handler om respekt. Barna må lære seg å spørre på forveien og godta at noen ganger er det ja, og noen ganger nei. Mannen din burde å kunne skjønne at det ikke passer hver dag, kan ikke ungene være hos de andre barna? Jeg synes ikke han virker særlig forståelsefull når han vet dette, men drar på jobb og lar deg være igjen med ungene, det spiller ingen rolle om han synes det er koselig, mens du synes det er slitsomt,må man og burde kunne møtes på halveien,har han mulighet til å ta med på jobben,så ja ta burde han det. 2
AnnaMariaHelga Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er hyggelig med venner, og du må lage hverdagen sånn at du ser verdien av det, og ikke alt slitet. 1) du MÅ absolutt ikke servere mat til uanmeldte gjester. Er det barn i gåavstand, så send de hjem til eget kjøkken. (I vårt nabolag får ingen middag hos hverandre). 2) du kan fint sende de ut for lek og inn på andre rom. Du MÅ ikke ha de rundt deg hele tiden. Anonymkode: dbe65...889 enig. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #9 Skrevet 31. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lett å sitte på nett og synse på andres bekostning. Familien har FEM barn, å lage middag til fire ekstra hver dag er rene vannvidd! det handler ikke bare om porsjoner, men vel så mye om økonomi. Det må være lov å tenke fornuft. Anonymkode: dbe65...889 Helt enig. Det er nesten litt komisk å lese hvor lett og enkelt mange tror slikt er. Pfff liksom! Ts jeg skjønner godt at du blir sliten. Jeg hadde sendt hjem barna når det er middagstid. Slik var det iallefall når jeg vokste opp (tidlig 90tallet). Anonymkode: 04b08...8fe 3
Gjest C.Tramell Skrevet 31. august 2017 #10 Skrevet 31. august 2017 Tid for husmøte! Forklar mann og barn at du ikke orker så mye folk rundt ørene hele tiden, særlig ikke uten å være forberedt på at de kommer. Krev at de blir enige om hvilke dager det skal være lov å ha med venner og hvor mange venner som får komme, og at hjemmet deres noen dager skal være vennefritt. Du kan jo også innføre en regel om å avtale på forhånd hvis noen av vennene skal ha middag, for du er drittlei av å måtte lage ekstra mat og av å ikke få middag selv fordi det blir for lite. Si at de må skjerpe seg eller blir du nødt til å klikke. Hvis mannen din protesterer kan du si at han ikke er stemmeberettiget før han har tatt seg av hele det kjempekoselige kaoset og stått for all matlagingen selv et par titalls ganger.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #11 Skrevet 31. august 2017 Så koselig at de føler at hjemmet deres er et trygt og fint sted å være. Det kommer du til å være glad for når de blir tenåringer. Servér gjester brødskiver, eller kok ekstra poteter. Anonymkode: 6838c...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #12 Skrevet 31. august 2017 Her gjør vi det sånn at leking foregår ute eller på rommene. Og har jeg ikke nok mat, så spiser både barna og gjestene skiver til "middag", og så spiser de varm mat fra mikroen på kvelden. Det er en stor glede i å kunne ta med venner hjem, jeg ble gal av ringing hver dag med spørsmål om det. At minstebarnet trenger ro er bare hull i hodet, man får ikke det femte barnet om man mener noe sånt. Dere har da uansett stuen til bruk, du og minste. Send de ut når det ikke regner, og la de være på rommene sine når de har besøk. Selv om far hadde vært alene hadde jo barna fortsatt hatt med venner hjem, de klarer seg jo selv. Anonymkode: 72020...fb7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå