AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Jeg er helt grønn på dette, så søker råd. Jeg trener hver dag, moderat tempo. Jeg gikk ned 10 kg som var målet mitt. Jeg la ikke om kostholdet. Har nå gått opp 2-3 kg. Nå har jeg lagt om kostholdet, til magrere mat mest kylling og grønnsaker. Steker i minemalt med smør og olje bla. Jeg trener like mye. Jeg spiser endel bakevarer. Det som frustrerer er at det sukker det er i disse. Noen ganger spiser jeg tortilla med grønnsaker og jeg fikk sjokk når jeg så sukkerinnholdet. Den lille middagen innholdt godt opp dagsbehovet av..... Jeg spiser endel egg og får i meg melk(lettmelk) Det sies at kosthold er viktigere enn trening ved vektnedgang, men har ikke sett noen effekt etter omleggingen av kostholdet Jeg kan ikke holde meg helt borte fra bakevarer, men burde jeg holde meg unna, tortilla, pitabrød som inneholder sukker eller overdriver jeg? Det må være noe jeg gjør galt? Spiser jeg for lite rødt kjøtt? Om natten går jeg jeg på toalettet flere ganger. Kan det hende jeg har mye vann i kroppen som gjør at jeg ikke merkbart har opplevd vektnedgang? Anonymkode: 92e5e...c2f
Pringle Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 Vekta kan variere med 2-3 kilo uten at man kan kalle det vektoppgang eller -reduksjon, den bare... vel, varierer. Du har aldri en eksakt vekt, du ligger innenefor et område til enhver tid, og en veiing er kun et øyeblikksbilde. Hvis du har gått ned i vekt, har du hatt kaloriunderskudd. Du må dermed ha spist færre kalorier, eller beveget deg mer, eller begge deler. Det er verdt å legge merke til at du sier du ikke la om kostholdet. Et kosthold som er likt det man er vant til, eller ihvertfall noe som føles bra, er lettest å holde seg til, og dermed kan man spise mindre uten å føle at noe "mangler". Derfor er jeg skeptisk til din nye strategi "magrere mat". Vi skal ha i oss en del fett. Du som trener, trenger energi. Siden du trener og trenger energi, og alt "koker" ned til kalorier, og det er viktig at du holder fokus på det som betyr noe, og du må gjøre det lenge (resten av livet), er det lurt å ikke bekymre seg om sukker i bakevarer. Kaker, kjeks og sukkertøy er næringsfattig og kan med fordel begrenses, avhengig av hvor mye energi man trenger, men ikke skimp på maten. Spis rødt kjøtt om du liker det. Hvis du stopper inntak av mat/drikke et par timer før sengetid, vil du antakeligvis ikke trenge å gå på do om natten. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå